زیاد تعجب نکنید دوستان‌؛ باشگاه‌های قطری به رزومه بازیکنان خارجی نگاه می‌کنند و جواد نکونام به لحاظ کارنامه، یکی از موفق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است.

تعداد بازی‌های ملی او، سوابقش در فوتبال آسیا و چند سال سابقه کاپیتانی در تیم ملی ایران از نکونام بازیکن ویژه‌ای می‌سازد.

در نتیجه طبیعی است در سال‌های آخر فوتبال او، تیم‌های عربی سراغی از کاپیتان سابق فوتبال ما بگیرند؛ آن هم در لیگی که دوره برگزاری‌‌اش با عنایت به تیم‌های معدودی که دارد کوتاه‌تر از لیگ ماست؛ پس رفتن نکونام به تیم العربی قطر سریع بود اما عجیب و غیر ممکن نبود.

حالا بعضی‌ها می‌گویند مگر جواد نکونام بازیکن سایپا نبود؟ مگر با این باشگاه قرارداد نداشت؟ پس چطور سر از العربی قطر درآورد؟

دوستان خوب! بازیکنان حرفه‌ای مانند نکونام هنگام قرارداد بستن بلدند چه کنند‌؛ آنها تبصره‌هایی به قرارداد خود اضافه می‌کنند که اجازه می‌دهد حتی وقتی با یک تیم قرارداد دارند از آنجا بروند.

در قرارداد نکونام احتمالاً قید شده بود در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می‌تواند ضمن توافق با باشگاه مبدا، قراردادش را فسخ کند، بنا بر این نکونام بی ‌هیچ مشکلی از سایپا جدا شد و به یک تیم عربی رفت. در مورد او با توجه به سن و سالش حضور در قطر کاملاً قابل توجیه است؛ یعنی نکونام را نمی‌توان در این سن و سال بابت رفتن به قطر ملامت کرد.

اگر او یک بازیکن جوان بود شاید می‌گفتیم نباید به قطر می‌رفت اما نکونام که سابقه بازی در اروپا را دارد باید در همین سن به قطر می‌رفت و فوتبالش را در یک وضعیت خوب مالی تمام می‌کرد.

کروش به رئیس العربی قطر:

نکونام مثل کانتونا و زیدان است!

مسئولان باشگاه العربی قطر برای جذب جواد نکونام اقدام کردند و این بازیکن پنج‌شنبه شب گذشته راهی دوحه شد تا با العربی قرارداد امضا کند. رئیس باشگاه العربی که متوجه حضور کارلوس کروش در قطر شده بود روز گذشته ملاقاتی با سرمربی تیم ملی ایران داشت تا با توجه به شناخت کروش از نکونام، وضعیت این بازیکن را جویا شود. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص نکونام به رئیس العربی گفت: او یک رهبر فوق‌‌العاده در زمین است. نکونام کاپیتانی مانند اریک کانتونا و زین‌الدین زیدان در زمین است که قدرت رهبری بالایی دارد.