بهرام افشارزاده بعد از حضور در تمرین استقلال اظهار داشت: وضعیت استقلال در حال حاضر استثنایی است. بازیکنان حق دارند. باشگاه باید به وظایف خودش عمل کند و طرفین باید به وظایف خود عمل کنند. متاسفانه تاکنون اسپانسر وظایف خود را به طور کامل انجام نداده است.

وی ادامه داد: دیروز با دکتر گودرزی جلسه داشتم و ایشان اشاره کردند که باید مشکلات بازیکنان حل شود. امروز آمدم تا به بازیکنان بگویم بحران در همه جا وجود دارد و مشکلات به زودی حل خواهد شد.

سرپرست باشگاه استقلال همچنین خاطرنشان کرد: پولی که قرار است به بازیکنان داده شود باید ابتدا به خزانه واریز شود. سازمان بازرسی و ارگان های ذیربط کار ما را زیر نظر دارند. 

وی درباره نقل و انتقالات استقلال خاطرنشان کرد: اسامی خیلی سنگینی به ما داده شد. اگر تیمی رحمتی یا برهانی را بخواهد ما آنها را می فروشیم؟ فعلا فقط توانسته ایم مهدی مومنی را جذب کنیم و خودم شخصا پیگیر هستم. ما به بازیکن جدید احتیاجی نداریم و جوانان خوبی در تیم مان داریم. ما در حال حاضر با همین بازیکنان در فینال جام حذفی و صدرنشین لیگ هستیم.

افشارزاده بیان داشت: من با رسول نویدکیا چند بار صحبت کردم و گفت صد در صد به استقلال می آیم اما باشگاه سپاهان مخالفت کرد. هیچ تیمی حاضر نیست بازیکنان شاخص خود را به استقلال بفروشد. همان طور که ما حاضر نیستیم بازیکنان شاخص خود را به تیمی بفروشیم. 

وی درباره بیانیه باشگاه استقلال گفت: به هیچ عنوان قصد بی احترامی از جمله علی فتح الله زاده را نداشتم. مطالبی که نوشته شده بود قصد اهانت به کسی را نداشت. باید احترام مقابل به یکدیگر بگذاریم و همیشه از احترام گذاشتن نتیجه گرفتم. ما ورزشی هستیم و باید به هم احترام بگذاریم.

افشارزاده درباره اولین پرداختی به بازیکنان گفت: سعی می کنیم در حداقل زمان این کار را انجام دهیم ولی نمی توانم زمان دقیقی را اشاره کنم.

سرپرست باشگاه استقلال درباره وضعیت حاد رضا احدی افزود: قرار است امروز به ملاقات ایشان برویم و جویای حالش شویم.

افشارزاده درباره رفع تحریم ها گفت: این کار بزرگ را به سیاستگذاران کشور از جمله رئیس جمهور تبریک می گویم. امیدوارم این خدمات ادامه دار باشد. همچنین از طرف باشگاه استقلال و خودم به دکتر ظریف تبریک و خسته نباشید می گویم.

وی درباره پول بلوکه شده استقلال اذعان داشت: فدراسیون باید در این باره صحبت کند و من در جریان نیستم.

مدیرعامل استقلال همچنین درباره واگذاری دو ورزشگاه به سرخابی ها خاطرنشان کرد: قرار است فردا در شهرداری تهران با حضور قائم مقام شهرداری جلسه ای برگزار شود که نمایندگان استقلال و پرسپولیس هم حضور خواهند داشت. قرار است در این جلسه قرعه کشی انجام شود و طبق قرعه مشخص خواهد شد چه ورزشگاهی به چه تیمی خواهد رسید.

افشارزاده در پایان درباره برگزاری اردو در تعطیلات نیم فصل برای استقلال تصریح کرد: نیازی به برگزاری اردو نداریم. احتمال انجام شدن آن وجود ندارد.