رضا حقیقی با پیوستن به سوفان قصد جبران‌مافات دارد؛ هافبکی که در لیگ سیزدهم با پرسپولیس بیشتر از همیشه به چشم آمد، در نیم‌فصل لیگ چهاردهم راهی پدیده و سپس صبا شد تا از روزهای اوجش فاصله بگیرد.

این هافبک خراسانی که با تیم‌ملی تا ریو هم رفت و لیست نهایی مسافران جام‌جهانی2016 برزیل بود، می‌خواهد با تیم جدیدش آغازی مجدد داشته باشد.

 * جایگزین هافبک سپاهان

سوفان سه برزیلی و یک اسپانیایی دارد تا با جذب حقیقی تعداد خارجی‌هایش دوباره به عدد پنج برسد. این تیم فصل گذشته سرجیو ون‌دیک هلندی را داشت که برای سوفان«بد» کار نکرد.

سرجیو همان هافبکی است که در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم برای سپاهان هفت بازی انجام داد و یک گل به ملوان(هفته29) زد. ون‌دیک سیه‌چهره فصل قبل هم برای سوفان 14گل به ثمر رساند تا عملکردی جالب توجه داشته باشد.

بررسی آمار نشان می‌دهد از جمع سه خارجی باقی‌مانده در سوفان، دو نفر آنها در خطوط دفاع و هافبک عملکردی قابل تقدیر داشته‌اند و برزیلی سوم چنگی به دل نمی‌زند.

* مدافعی به‌دردبخور از بوتافوگو و ماریتیمو

سوفان‌بوری فصل پیش با دریافت 39 گل بعد از بوریرام(24) موآنگ‌یونایتد (35) و بانکوک‌گلاس (38) بهترین عملکرد در خط دفاعی را داشت. اغراق نخواهد بود اگر عنوان شود یکی از موثرترین بازیکنان سوفان در این خط مارسیو روزاریوی برزیلی بوده است؛ مدافعی 32ساله که با تجربه کافی خود رهبری بود در محوطه 18قدم خودی.

مارسیو در فصل2009-2008 لیگ امارات پیراهن الجزیره را می‌پوشید. این بازیکن باکیفیت سال2010 در سریA فوتبال برزیل 10بازی برای تیم سرشناس بوتافوگو انجام داد.

روزاریو 20بازی هم در سریA برزیل(سال2011) با پیراهن فلومیننزه انجام داد. این مدافع سپس طی‌ سال‌های2012 تا 2013، 41مرتبه برای ماریتیمو در لیگ‌برتر پرتغال به میدان آمد.

* هافبکی با تجربه 91بازی در لالیگا

دومین خارجی تاثیرگذار تیم جدید رضا حقیقی یک هافبک 32ساله اسپانیایی است. کارملو گونزالس از سال2006 تا 2016 پیراهن تیم‌های لوانته و اسپورتینگ‌خیخون را در بالاترین سطح فوتبال کشورش- لالیگا- دنبال کرده است.

کارملو در فصل2007-2006 لالیگا برای لوانته فقط شش بازی انجام داد اما طی سال‌های2008 تا 2012، 85مرتبه با خیخون به میدان آمد تا تجربه لالیگایی‌اش به 91بازی برسد.

به نظر می‌رسد هافبک سابق تیم‌ملی ایران از بازی کردن کنار گونزالس سود فراوان ببرد. به هر تقدیر کارملو با خود تجربیاتی را اندوخته که در تمرین و بازی‌ها به حقیقی منتقل خواهد شد. رضا اگر باهوش عمل کند، می‌تواند یکی از رئوس مثلثی باشد که کارملو و مارسیو رئوس دیگر آن هستند.