شانگهای گرینلند شین‌هوا تیم سرشناس فوتبال چین با ارایه پیشنهاد 800 هزار دلاری خود خواهان به خدمت گرفتن احمد نوراللهی هافبک دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس‌ شده، اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود هافبک شمالی قرمزپوشان درخواست شین‌هوا در شرایط کنونی عملی نشود.

نوراللهی که با استفاده از بند تحصیلات دانشگاهی برای پرسپولیس‌ بازی می‌کند، خدمت مقدس سربازی‌اش را پشت‌سر نگذاشته و طبیعی خواهد بود که برای سفر به چین دچار مشکل باشد. با تمام این اوصاف نمی‌توان از شرایط ویژه تیم چینی غافل شد.

اما باشگاهی که به هافبک جوان پرسپولیس‌ پیشنهاد داده در اردوی تیم ستاره‌هایی را جای داده که حضور در هرکدام از آنها کلاس درس خواهد بود.

* پای درس محمد سیسوکو

احمد نوراللهی – احتمالا- راهی شانگهای نمی‌شود اما دلیل اصلی درخواست فرانسیس ژیلو سرمربی فرانسوی این تیم برای خرید هافبکی با سن و سال احمد برقراری تعادل در خط میانی‌اش بود. شاید بزرگ‌ترین شانس برای یک هافبک جوان قرار گرفتن کنار محمد سیسوکو فرانسوی باشد.

این هافبک 30 ساله با شماره 14 هافبک دفاعی سرشناس شین‌هواست. یک مالیایی‌الاصل با سابقه درخشان بازی در تیم‌های اوسر، والنسیا، لیورپول، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن، فیورنتینا و لوانته. قطعا تمرین کردن در کنار چنین هافبکی با خصوصیات تدافعی هم می‌تواند برای یک بازیکن جوان حرکتی رو به جلو باشد.

* دمبا با ستاره سابق چلسی و قاتل لیورپول

دیگر چهره سرشناس دنیای فوتبال که امروز در اردوی شانگهای حضور دارد، دمبابای فرانسوی- سنگالی است.

مهاجمی 30 ساله که بعد از بازی برای وستهام یونایتد و نیوکاسل نظر ژوزه مورینیو را جلب کرد. دمبابا در چلسی یکی از بهترین‌ها بود و گلی که در سال 2014 به لیورپول زد، قهرمانی را از این تیم گرفت.

این مهاجم سیه‌چهره که بعد از چلسی راهی بشیکتاش شد، فصل قبل طی 11 بازی برای شن‌هوا 6 گل زد.

* پاپادوپولوس و کیهیل

باشگاهی که درخواست عقد قرارداد 800 هزار دلاری‌اش را برای هافبک دفاعی ساروی پرسپولیس‌ فرستاده در خط دفاعی خود پاپادوپولوس یونانی را دارد.

 هافبک مدافعی 31 ساله با سابقه حضور هفت هشت ساله در المپیاکوس بزرگ. این یونانی که بیش از 40 بازی ملی را در کارنامه خود دارد، سابقه بازی در ترابوزان را هم دارد و قطعا تجربیات فراوانی برای انتقال به جوان‌‌ترها دارد.

شانگهای شین‌هوا در خط حمله خود تیم کیهیل استرالیایی را هم دارد؛ هافبک نفوذی سابق میلوال و اورتون که هنوز هم «به‌درد‌بخور» بازی می‌کند.

بی‌هیچ شک و تردیدی اگر شرایط حضور نوراللهی جوان در شانگهای فراهم می‌شد، این هافبک آینده‌دار از یک کلاس درس بزرگ بهره می‌برد.