رضا به خاطر عشقش به استقلال از برگشتن به آلمان سر باز زد

مجید نامجومطلق در خصوص درگذشت مرحوم رضا احدی پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به نظر من امروز فوتبال ایران یکی از نجیب‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌های تاریخش را از دست داد. من افتخار این را داشتم که در کنار رضا احدی بازی کنم و او کاپیتان من بود و باید بگویم که او بهترین کاپیتان تاریخ فوتبال بازی کردن من بود. البته پیامی هم برای مرحوم احدی دارم و آن این است که رضا جان آسوده بخواب که مسئولان استقلال هم آسوده خوابیده‌اند!

وی درباره اینکه چرا شخصیتی مانند احدی باید تا این حد در تنهایی و انزوا باشد، ادامه داد: شما رسانه‌ها هم در حق احدی کم‌لطفی کردید. او زمانی که بازی می‌کرد از تأثیرگذارترین بازیکنان بود اما وقتی از فوتبال رفت هیچ صحبت یا تبلیغی برای درایت فنی او نشد. بهترین بازیکنان استقلال در چند سال اخیر همگی شاگردان او در تیم امید استقلال بودند. چرا نباید رضا احدی در فوتبال کار کند؟ یعنی رضا حتی نمی‌توانست به عنوان یک دستیار در فوتبال ایران کار کند؟ متأسفانه معیارها در فوتبال ایران فنی نیست.

وی افزود: من نمی‌گویم تمام پیشکسوتان مربی شوند چرا که این امر اصلا شدنی نیست اما چرا باید شرایط برای احدی و امثال او اینگونه باشد؟ چرا باید پیشکسوتان فوتبال با مشکلات عدیده‌ای زندگی کنند؟ متأسفانه پیشکسوتان زیادی داریم که به دلیل همین بی توجهی‌ها بیمار شده و زندگی سختی دارند اما کسی بازدهی و کارآیی رضا احدی را در نظر نگرفت.

نامجومطلق با بیان خاطره‌ای از مرحوم احدی ادامه داد: رضا بامرام، باشخصیت و بی‌حاشیه بود و از کنار او بودن لذت می‌بردم. افتخار من این است که به عنوان بازیکن در کنار کاپیتان احدی حضور داشتم. یادم می‌آید سال 64 رضا از آلمان به ایران آمده بود تا استراحت کند اما چون وضعیت آن زمان استقلال خوب نبود رضا قید رفتن به آلمان را زد و به استقلال کمک کرد که همان سال هم قهرمان شدیم و او به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. رضا به خاطر عشقش به استقلال از برگشتن به آلمان سر باز زد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که تاریخ باشگاه استقلال بعد از مرحوم احدی چطور نوشته خواهد شد، افزود: استقلال اسطوره زیاد از دست داده و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است. متأسفانه همه حرف‌ها برای 10 روز اول است که آقایان می‌آیند عکس می‌گیرند و مصاحبه می‌کنند اما خیلی زود همه چیز فراموش می‌شود. زمانی که مرحوم حجازی و مرحوم مظلومی هم فوت شدند شرایط همینطور بود اما امیدوارم اتفاقی که برای رضا احدی افتاد درس عبرتی برای اهالی فوتبال و اهالی ورزش باشد. چرا امثال بیژن طاهری، مرتضی یکه و ... باید بیرون گود باشند؟