رضا احدی که امروز چهره در نقاب خاک کشید به همراه ناصر حجازی، شاهرخ بیانی، عبدالعلی چنگیز، جعفر مختاری‌فر، مجید نامجومطلق و شاهین بیانی جزو بهترین‌های استقلال در این دهه محسوب می‌شود. احدی که یکی از پرطرفدارترین بازیکنان نیمه اول دهه 60 استقلال است بعد از حضور در تیم ملی در دو دوره (بازی‌های آسیایی 1982 و جام ملت‌های آسیا 1984) و پس از قهرمانی با استقلال در سال 1364 و کسب مقام سوم در سال 1365 (باشگاه‌های تهران) به تیم رویت وایت اسن آلمان رفت و بعد از دو فصل با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت.

 

احدی که از او چند بازی استثنایی را نیز به خاطر داریم، در سال‌های پایانی حضور در استقلال با چهره‌های مهم دیگری مثل مهدی فنونی‌زاده، احمدرضا عابدزاده، امیر قلعه‌نویی، صمد مرفاوی، عباس سرخاب، جواد زرینچه، رضا حسن‌زاده، صادق ورمزیار و ... هم بازی شد و سپس بعد از قهرمانی آسیا استقلال را ترک کرد و فوتبالش را در تیم‌های دیگری ادامه داد و در سکوت خداحافظی کرد.

 

عکس‌هایی که در این مطلب می‌آیند، تیم‌هایی است که احدی در آنها به بازی مشغول بوده است. تیم‌های بزرگ و پرستاره‌ای که عناوین و افتخارات زیادی را به دست آورد. روحش شاد.