شاگردان خاکپور صعود کردند/ایران 3 - چین 2
 این بازی که سه امتیاز آن برای امیدهای ایران حیاتی است آخرین بازی آنها در مرحله گروهی به شمار می رود و امیدهای ایران می دانند به دلیل اینکه ممکن صعود از این گروه به تفاضل گل نیاز داشته باشد آنها باید به فکر زدن گل های زیاد نیز به این حریف باشند. ملی پوشان ایران تاکنون سه امتیاز به دست آوردند و چینی ها نیز هر دو بازی خود را با شکست از سر گذراندند. 
 

دور دوم مرحله مقدماتی المپیک ریو 2016 در آسیا، ساعت 20، ورزشگاه عبداله بن خلیفه دوحه 

داور: ایلگیز تانتاشف(ازبکستان) کمک ها: سایدوف یاخونگیر (ازبکستان)، دنیه گدارا (سریلانکا)

کارت زرد: لیو بین بین دقیقه 23 از چین

 

امید ایران:

 محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری 

سرمربی: محمد خاکپور 

 

امید چین:

می هائولون، جین یانگ، وانگ تونگ، ژانگ یانینگ، ژانگ ژیاوبن، وانگ کومینگ، فنگ گانگ، ژائو یوهائو، چانگ فیا، لیو بین بین و ژانگ یینهو

سرمربی: فو بو

 

شرح گل:

ایران 1 – چین 0 (دقیقه 38، ارسلان مطهری) : سانتر علیاری جلوی دروازه چینی ها پایین آمد اما دروازه بان و مدافع این تیم در دفع توپ اشتباه کردند تا ارسلان مطهری از شم گلزنی خود استفاده کند و ایران را به گل اول برساند.

ایران 1 – چین 1 (دقیقه 40، چانگ فیا) : خیلی زود و دو دقیقه پس از ملی پوشان ایران، حمله سریعی چینی ها در محوطه جریمه ایران، باعث شد تا چانگ فیا با ضربه روپا پاس هم بازیان خود را به گل تساوی تبدیل کند.

ایران 2 – چین 1 (دقیقه 41، احسان پهلوان) : بازهم یک پاسخ سریع دیگر و این بار از سوی امیدهای کشورمان، تیزهوشی کمندانی و پاس زیبای وی به پهلوان رسید تا او با آرامش و پس از دریبل مدافع روبرویش با ضربه ای فنی و دیدنی دروازه چینی ها را برای بار دوم باز کند.

ایران 3 – چین 1 (دقیقه 48، مهدی ترابی) : ضربه ایستگاهی امیدهای ایران توسط مهدی ترابی به زیباترین شکل به سمت دروازه چین نواخته شد و با برخورد به زیرطاق دروازه حریف، گل سوم ایران را به وجود آورد.

ایران 3 – چین 2 (دقیقه 70، لی شنگ) : پنالتی که علی عبداله زاده به چینی ها داد توسط لی شنگ نواخته شد و در حالی که اخباری جهت توپ را تشخیص داده بود له گل دوم حریف ایران تبدیل شد.

 

موقعیت خطرناک:

دقیقه 24 – اولین موقعیت خطرناک امیدها در این بازی بالاخره شکل گرفت و پاسکاری زیبای ایرانی ها پشت محوطه چینی ها با خطای بازیکنان این تیم روی ترابی قطع شد، پس از سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی حرکت آکروباتیک کنعانی می توانست دروازه حریف را باز کند اما پس از ضربه او داور به نشانه خطا در سوت خود دمید.

دقیقه 27 – بازهم مهدی ترابی و بازهم از جناح چپ حمله دیگری را ترتیب داد اما پاس خطرناک عرضی وی از جلوی پای مطهری عبور کرد تا این موقعیت خوب از دست امیدهای ما برود.

دقیقه 30 – اولین حمله خطرناک چینی ها هم در این لحظه شکل گرفت و ضربه کرنر بازیکنان این تیم و در ادامه با ضربه سر مهاجم چینی ها دروازه ایران را به سختی تهدید کرد.

دقیقه 37 – پاس به موقع کمندانی، پهلوان را راه انداخت اما ضربه وی ضمن ایجاد خطری جدی روی دروازه چین، با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 39 – یک دقیقه پس از گل، امیدهای ایران بازهم می توانستند به گل برسند اما سانتر خطرناک ترابی توسط دروازه بان چین مهار شد.

دقیقه 63 – حرکت مهدی ترابی که در متن حملات ایران قرار دارد و پاس وی پهلوان را راه انداخت اما ضربه محکم و خطرناک این بازیکن توسط مدافعان چینی بلوکه شد.

دقیقه 73 – محسن کریمی تازه به میدان آمده در نزدیکی های خط عرضی و بیرون از محوطه چینی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را به سمت دروازه این تیم نواخت اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد.

دقیقه 74 – مهرداد محمدی توانست از اشتباه مدافع چینی استفاده کند و توپ را از وی برباید و در حالی که با دروازه بان این تیم تک به تک شده بود ضربه خود را به پای وی کوبید تا این موقعیت فوق العاده از دست ایران برود. 

دقیقه 75 – بازهم محسن کریمی بیرون محوطه چینی ها صاحب توپ شد اما شوت وی را گلر چینی ها مهار کرد.