استقلال، بایرن مونیخ و بارسلونا نیست

مسعود معینی درباره عدم جذب بازیکنان مدنظر پرویز مظلومی در نیم‌فصل دوم اظهار داشت: این مسئله چند علت داشت. نخست اینکه نمی‌توانستیم بازیکن خارجی جذب کنیم، چون تجربه خوبی از حضور خارجی‌ها در استقلال نداریم. مسئله بعدی مخالفت باشگاه‌ها برای انتقال بازیکنان‌شان بود. ما بازیکن خوب می‌خواهیم، ولی باشگاه‌ها به راحتی بازیکنان‌شان را از دست نمی‌دهند.

باید به بازیکنان جوان فرصت داد

وی افزود: ما در استقلال شاهد تغییر نسل هستیم و باید به بازیکنان جوان فرصت داد تا رشد کنند و سالیان سال در استقلال به میدان بروند. یکی از دلایلی که مردم به ورزشگاه‌ها نمی‌روند نبود ستاره‌هایی مانند علی دایی، علی کریمی، جواد زرینچه، مهدی مهدوی‌کیا و ... است. بنابراین تیم‌های بزرگ نیاز به بازیکنانی دارند که روی آنها سرمایه‌گذاری شود.

حرف‌های من به مذاق مظلومی خوش نیامد

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال که با حضور وزیر ورزش و جوانان و پرویز مظلومی برگزار شد، به مظلومی گفتم که به تیم‌های سایپا و آرسنال نگاه کنید که برای حضور بازیکنان جوان چه کار می‌کنند. حرف‌های من به مذاق مظلومی خوش نیامد و اعتقاد داشت که استقلال در حال حاضر بازیکنی می‌خواهد که نیاز به سرمایه‌گذاری نداشته باشد. محسن کریمی و روزبه چشمی از کجا آمده‌اند که اکنون در تیم فوتبال امید ایران بازی می‌کنند؟ اینها سرمایه‌گذاری نیست؟

خواسته‌های مظلومی باید در حد توان باشگاه باشد

«مظلومی انتظار دارد که صدر جدول را حفظ کند»، معینی با بیان این جمله تصریح کرد: مظلومی امید به قهرمانی دارد و به همین دلیل خواسته‌هایی دارد که می‌خواهد برآورده شود، اما این خواسته‌ها باید در حد توان باشد.

مظلومی انصاف را رعایت کند

مظلومی چندی پیش در اظهارنظری عنوان بود که اگر هیئت مدیره به فکر نباشد، چه زمانی‌ می‌خواهد به فکر جذب بازیکنان مدنظر او باشد. معینی در واکنش به طرح این موضوعات به تسنیم گفت: مظلومی خوب می‌داند که هیئت مدیره برای او خیلی کارها کرده است. او می‌داند که از ابتدای فصل همه فکر ما معطوف به تیم بزرگسالان بود و هیچ کمکی به آکادمی نکرده‌ایم. مظلومی باید انصاف را رعایت کند و بداند که کارها با بضاعتی که بوده، پیش رفته است. کادر فنی و بازیکنان می‌دانند که هیئت مدیره به فکر تأمین منابع مالی بوده است.

ما بایرن مونیخ و بارسلونا نیستیم

عضو هیئت مدیره استقلال ادامه داد: در پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ به بازیکنانش القا کرده که همه چیز پول نیست و بازیکن باید با تعلق خاطر برای تیمش تلاش کند. به مظلومی حق می‌دهم که نگران آینده تیمش باشد، چون نمی‌خواهد در رده‌های پایین قرار بگیرد، اما ما بایرن مونیخ و بارسلونا نیستیم که منابع هنگفت داشته باشیم. به مظلومی از یک جهت دیگر هم حق می‌دهیم. با بیماری منصور پورحیدری، او تنها مانده است. پورحیدری برای مظلومی تکیه‌گاه بود، اما دیگر او را در کنار خود نمی‌بیند.

برخی جریان‌های خاص باید از استقلال بروند

برخی‌ها عنوان می‌کنند که مسئولان نقل‌‌وانتقالات قبلی استقلال در صورتی که کنار نمی‌رفتند، می‌توانستند بازیکنان مدنظر پرویز مظلومی را جذب کنند، اما سایت باشگاه استقلال در بیانیه‌ای عنوان کرده که با وعده‌های دروغین نمی‌توان اقدام به جذب بازیکن کرد. معینی در این زمینه اظهار داشت: آقایان کدام بازیکنان را می‌توانستند جذب کنند؟ در یکی دو هفته آینده تغییرات در چارت معاونت باشگاه استقلال شاهد خواهیم بود، چرا که آن جریانات خاصی که در باشگاه حضور دارند، نباید باشند.

مسئول نقل‌وانتقالات یعنی چه؟!

معینی افزود: آنچه که مدیرعامل و هیئت مدیره صلاح بدانند درباره‌اش صحبت خواهند کرد و افراد دیگر نباید سرخود حرف بزنند. مسئول نقل‌وانتقالات یعنی چه؟ در سایپا، تراکتورسازی و ... چه کسانی مسئول نقل‌وانتقالات هستند؟ همان‌طور که وزیر ورزش تأکید کرده، بدون مصوبه هیئت مدیره هیچ کاری انجام نخواهد شد. هیئت مدیره به گونه‌ای تنظیم شده که هم افراد فنی حضور دارند و هم تجاری، اقتصادی و استراتژیک. احتمالاً بخش‌هایی از معاونت در باشگاه حذف خواهند شد تا افراد غیرمسئول صحبت نکنند و جریانی در کار نباشد.

افشارزاده و مظلومی اختلافی ندارند

وی در مورد اینکه گفته می‌شود میان افشارزاده و مظلومی اختلافاتی وجود دارد، گفت: مظلومی و افشارزاده هفته‌ای یک بار با هم جلسه می‌گذارند و صحبت می‌کنند. برخی از آدم‌ها و جریان‌ها دوست دارند این حواشی وجود داشته باشد، در صورتی که میان این دو اختلافی نیست. توقع مردم از استقلال بالاست و همین مسئله به مظلومی فشار وارد می‌کند. ما به خواسته‌های مظلومی احترام می‌گذاریم، اما او هم باید شرایط باشگاه را درک کند. ما نمی‌توانیم از کره مریخ بازیکن بیاوریم. در حال حاضر یک میلیون و 250 هزار دلار بدهی به بازیکنان خارجی داریم.

به خواسته‌های سرمربی تیم احترام می‌گذاریم

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به این موضوع که مظلومی گفته بود او آخرین نفری است که باید بازیکنان خارجی را تأیید کند، افزود: اصلاً این‌گونه نیست و من تنها می‌توانم نظرم را بگویم و مشاوره بدهم. مظلومی به عنوان نفر اول کادر فنی، حرف اول را خواهد زد و ما تنها نظر می‌دهیم. همان‌طور که گفتم به خواسته‌های مظلومی احترام می‌گذاریم اما او اگر لیونل مسی را بخواهد، آیا می‌توانیم او را جذب کنیم؟

احدی فردی افتاده بود

معینی در پایان با اشاره به درگذشت رضا احدی گفت: احدی انسان افتاده و یکی از بازیکنان چپ پای تکنیکی فوتبال ایران بود. من سال 1984 مربی او در تیم ملی بودم و خاطرات خوبی با هم داشتیم. خدا او را رحمت کند.