ما نمی توانیم برای سوشا کاری بکنیم

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به درگذشت همایون بهزادی و رضا احدی، اتفاقات تلخی که در یک هفته اخیر رخ داد، اظهار داشت: من در یک هفته گذشته در ایران نبودم و متأسفانه اتفاقات تلخی افتاد. درگذشت همایون بهزادی یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس را به جامعه ورزش و پرسپولیسی‌ها تسلیت می‌گویم. همچنین درگذشت رضا احدی، یکی از دوستان خوب همه فوتبالیست‌ها را تسلیت می‌گویم. او بازیکنی محجوب و دوست‌داشتنی بود. امیدوارم روح هر دو عزیز شاد باشد.

وی در ادامه در مورد روند پرسپولیس در 17بازی گذشته و اینکه حالا تیم برانکو ایوانکوویچ یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود، گفت: از همان روز اول که یک مسئولیت سنگین را به دوش کشیدیم، طبیعتاً سختی‌های زیادی وجود داشت. خیلی‌ها انتظار نداشتند از داستان‌ها و مشکلات ابتدای فصل با سلامت عبور کنیم، ولی این کار با همدلی مجموعه باشگاه پرسپولیس و اتاق فکری که در هیئت مدیره تشکیل شد به خوبی جلو رفت. خوشبختانه حالا به روزهای خوبی هم رسیده‌ایم.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: در مورد بحث جذب بازیکن، مشکلات مالی، مسائل فنی و برخی مسائل دیگر با چالش‌هایی مواجه بودیم و حتی در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی نگرفتیم. در آن شرایط از تیم حمایت صورت گرفت تا باشگاه هم قدرت خود را افزایش بدهد، چرا که هدف اصلی ما برآورده کردن انتظارات هواداران بوده و هست. آنها از این تیم قهرمانی می‌خواهند و تمام تلاش ما این است که این اتفاقات رخ دهد تا هواداران پرسپولیس خوشحال شوند.

عبدی در مورد بحث ممنوع‌المصاحبه شدن پرسپولیسی‌ها که ظاهراً باعث ناراحتی برخی از بازیکنان این تیم شده است، گفت: من اطلاع چندانی از این موضوع ندارم، اما هر اتفاقی که با تصمیم مدیریت باشگاه گرفته شود و از حاشیه‌ها جلوگیری کند، مطمئناً قابل دفاع خواهد بود.

وی راجع به اینکه برخی معتقدند پرسپولیس باید برای تقویت خود چند بازیکن در فاز تهاجمی جذب می‌کرد، گفت: از روزی که کار را شروع کردم، تصمیم گرفتم در بیرون از باشگاه در مورد مسائل فنی صحبت نکنم. در این مورد اختیار برعهده برانکوست و او تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی اضافه شود یا چه بازیکن جدا شود. تمامی تصمیم‌گیری‌های فنی برعهده این مربی است.

عبدی واکنش به اینکه برخی از کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند که قرارداد برانکو باید برای چند سال دیگر تمدید شود، گفت: در تمامی باشگاه‌های دنیا، تمامی تصمیم‌گیری‌ها در زمان خاص خودش صورت می‌گیرد. مطمئناً بحث انتخاب یا تمدید قرارداد مربی هم یک تصمیم‌گیری مهم است. من معتقدم در مورد بحث قرارداد برانکو هم باید در زمان مناسبش تصمیم‌گیری کرد.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت سوشا مکانی و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن او از پرسپولیس وجود دارد، خاطرنشان کرد: بحث مکانی از اختیار باشگاه خارج است و باید دید نهادهای دیگر چه تصمیماتی خواهند گرفت. نکته مهم این بود که باشگاه پرسپولیس و مکانی روزهای پراسترسی را پشت‌سر گذاشتند، ولی تمامی سناریوهای احتمالی توسط باشگاه مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه تصمیماتی اتخاذ شد که از این لحاظ با مشکل مواجه نشویم.