قلعه نویی: در بازی ایران و ژاپن عدالت فوتبال رعایت نشد

امیر قلعه نویی اظهار داشت: در ابتدا جا دارد درگذشت آقای همایون بهزادی را به جامعه ورزش و به خانواده ایشان تسلیت بگویم. مرحوم بهزادی از نظر معرفتی انسانی بزرگ بود و همیشه در کلامش توکل به مولا علی (ع) موج می زد و درویش مسلک بود. چند هفته قبل در مراسم ختم مادر هادی نراقی ایشان را دیدم و با هم صحبت کردیم. ایشان با حال و روز بدی که داشت خودش را به مراسم ختم رسانده بود و همین نشان می داد که مرام و اخلاق را سرلوحه کارهایش قرار داده است. روزهایی که مربی تیم ملی بودم هر وقت به فدراسیون می رفتم ابتدا به کمیته پیشکسوتان نزد آقایان ظلی، جاسمیان و مرحوم بهزادی رفته و با آنها چای می خوردم و رخصت می گرفتم. 

وی ادامه داد: مرحوم بهزادی را به جرات می توان محبوب ترین و معروف ترین فوتبالیست تاریخ ایران دانست که بعد از مسابقاتش در امجدیه طرفدارانش او را روی دوش می گرفتند و به حمام پایین استادیوم می بردند. روحش شاد باشد. 

قلعه نویی درباره آخرین وضعیت تیمش گفت: در شرایط خوبی به سر می بریم. البته اگر اردوی ترکیه ما لغو نمی شد و در آنجا با سه تیم مورد نظرمان بازی می کردیم قطعا جلوتر بودیم اما همین الان نیز شرایط مان خوب است و در بازی اخیر برابر ملوان نقاط ضعف و قدرت خود را شناختیم. 

سرمربی تراکتورسازی درباره بازیکنان جدید تیمش نیز گفت: آنها با نظر بنده جذب شدند و طی هفته های اخیر به شرایط خوبی رسیدند. امیدوارم با توجه به این آمادگی آنها و شرایط خوب تیمی در ادامه مسابقات لیگ بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. 

وی با اشاره به حذف تیم امید بیان داشت: درست است که تیم ما باخت اما این تیم شایستگی رفتن به المپیک را داشت. بچه ها در 90 دقیقه بسیار عالی کار کردند. البته اشتباهاتی هم در گزینش بازیکنان، بحث جابه جایی ها و همچنین پست های غیرتخصصی وجود داشت که می توانستیم بهتر عمل کنیم اما با این همه اگر دو تا از موقعیت های ما در 90 دقیقه گل می شد الان همه چیز فرق می  کرد. این تیم بسیار شایسته بود و بنده در  جریان بازی به اطرافیانم گفتم با توجه به انرژی ای که این بچه ها برابر ژاپن می گذارند امیدوارم از دقیقه 70 به بعد کم نیاورند که متاسفانه این اتفاق افتاد. البته ژاپن در 90 دقیقه فقط یکی، دو موقعیت داشت. که یکی از آنها کرنری بود که اخباری با عکس العمل خوب آن را دفع کرد. 

قلعه نویی در پایان پیرامون انتقادات اخیر از کادر فنی تیم امید اذعان داشت: اگر یکی از موقعیت های تیم ما در 90 دقیقه گل می شد الان همه تیترها و مطالب به گونه ای دیگر شده و خاکپور قهرمان ملی می شد. بنده با این فضا آشنا هستم و می دانم چه کسانی منتظر حذف این تیم با مربی ایرانی بودند. با این گروه کاری نمی توان کرد زیرا از بچگی شخصیت شان به این صورت شکل گرفته و به دنبال تخریب مربی ایرانی هستند. البته باز هم می گویم که انتقادات درستی به تیم امید وارد بود، اما با این حال در بازی با ژاپن می توانستیم با دو یا سه گل اختلاف برنده شویم. متاسفانه فوتبال روی بد خود را به تیم ما نشان داد و عدالت فوتبال رعایت نشد.