وحید امیری، چپ‌پای تکنیکی و ملی‌پوش نفت از جمله نفراتی بود که در نیم‌فصل بحث حضورش در پرسپولیس جدی شد ولی او هم مثل بیرانوند در تیم نفت ماند. امیری به تازگی از اردوی ترکیه بازگشته  و این مصاحبه به محض بازگشت او در فرودگاه انجام شده است.

 

اردوی ترکیه چطور بود؟

اردوی خوبی داشتیم؛ هم شرایط هتلی که بودیم مناسب بود و هم تمریناتی که پشت سرگذاشتیم، تمرینات خوبی بود و فکر می‌کنم هم برای خودمان و هم برای کادر‌فنی راضی‌کننده بود. تمام تلاش‌مان را کردیم که بتوانیم تک‌بازی‌ای که مقابل الجیش در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا داریم را با موفقیت پشت سر بگذاریم و آن انتظاراتی که از نفت است را برآورده کنیم. در نیم‌فصل اول هم بدشانس بودیم و هم برخی از بازیکنان‌مان دچار مصدومیت شدند که باعث شد متاسفانه تیم ما عقب بماند ولی امیدواریم در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری را کسب کنیم؛ کما اینکه چند مسابقه پایانی نیم‌فصل اول نتایج خوبی را گرفتیم و من مطمئنم تیم ما جایگاهش این چیزی نیست که الان در آن قرار دارد و یقین دارم به جمع تیم‌های بالای جدولی خواهد پیوست.

 

 

تو قرار بود در فصل نقل‌وانتقالات به تیم پرسپولیس بپیوندی ولی گویا مثل بیرانوند در نفت ماندنی شدی؟

واقعیتش این است که من خودم صاحب اختیار نبودم و با باشگاه نفت قرارداد داشتم و این باشگاه برای من زحمت کشیده و نخواستم خدای نکرده با آنها طرف شوم و خودم بیفتم جلو و رضایتنامه‌ام را بگیرم. در اصول حرفه‌ای مدیران دو باشگاه با هم مذاکره می‌کنند حالا به توافق برسند یا نرسند، معلوم نیست؛ اگر قسمت این بود که من در نفت بمانم، در ادامه راه این تیم را همراهی می‌کنم. امیدوارم هم تیم نفت و هم تیم پرسپولیس و هم تمام تیم‌هایی که در لیگ‌برتر هستند ازجمله استقلال که از آنجا دعوتنامه داشتم در مسابقات لیگ‌برتر موفق باشند؛ ان‌شاءالله یک جذابیت خاصی در مسابقات لیگ‌برتر ببینم.

 

تو خودت پرسپولیس هستی؟

من در مورد این سوال پاسخی به کسی نداده‌ام؛ الان هم دوست ندارم جواب بدهم چراکه قطعا باعث ناراحتی برخی‌ها می‌شود.

 

الان کتابی در دست داری؛ معلوم است در پرواز ترکیه به تهران مشغول مطالعه بودی؛ دانشجو هستی یا کتابی که در دست داری برای مطالعه شخصی‌ات است؟

این کتابی است که از یکی از مربیان گرفتم و می‌خوانم؛ البته من دانشجو هم هستم اما فصل امتحاناتم نیست که بخواهم کتاب درسی بخوانم. در کل کتاب هم زیاد مطالعه می‌کنم.

 

تو یک بازیکن ملی‌پوش محسوب می‌شوی و ما در شهریورماه مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو خواهیم داشت؛ خیلی‌ها از کم بودن مسابقات دوستانه برای تیم ملی انتقاد می‌کنند؛ نظر تو چیست؟

خیلی از مربیان انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا اردوی تیم ملی زیاد است ولی الان به خاطر تیم امید لیگ تعطیل شد و ان‌شاءالله تیم امید هم موفق باشد؛ در مورد تیم ملی بزرگسالان هم همه دارند می‌بینند که تیم ملی بازی‌های فوق‌العاده زیبایی را انجام می‌دهد؛ یقین دارم در ادامه راه هم موفق می‌شود؛ در مرحله نهایی هم این تیم‌های بزرگ آسیایی هستند که باید از ایران بترسند دیگر آن زمان گذشت که مقابل ایران ترسی نداشتند، ما مقابل آنها بازی‌های خوبی انجام دادیم. اگر با قاطعیت نگویم ما به جام جهانی می‌رویم ولی باید اذعان داشت که با غیرت ایرانی که در تک‌تک بازیکنان است، از هیچ‌گونه کوششی دریغ نمی‌کنند و مطمئنا به آن خواسته‌ای که تمام مردم ایران دنبالش هستند، می‌رسند.

 

از آقای کی‌روش خبر داری؟

نه؛ واقعیتش این است که فقط می‌دانم به قطر رفته بود تا بازی‌های تیم امید را ببیند؛ حضور او در قطر نشان می‌دهد برای فوتبال ایران ارزش قائل است که از آن سوی دنیا به این سوی دنیا آمده و بازی‌های تیم ملی امید را دیده است. قطعا هم یک افق دیدی به فوتبال ایران دارد و جوانان را زیرنظر می‌گیرد کما اینکه ما بازیکنان خوبی داریم مثل آقای ترابی، کنعانی، و اخباری که در تیم ملی بزرگسالان هم هستند و می‌درخشند و آینده فوتبال ایران دست همین جوانان است؛ جوانانی که زیردست کی‌روش کار می‌کنند و مطمئنا می‌توانند موفقیت روزافزونی را برای فوتبال ایران رقم بزنند.

 

قراردادت با نفت امسال به اتمام می‌رسد؟

بله.

 

صددرصد می‌خواهی به یکی از تیم‌های پرسپولیس و استقلال بپیوندی؟ چراکه خیلی از بازیکنان برای پیشرفت این انتخاب را دارند.

دقیقا به نظر من هم یک افتخار است که بتوانم در یکی از این دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی کنم ولی هر بازیکنی یک آرزویی برای ادامه فوتبال خود دارد؛ من هم تمام تلاشم را می‌کنم به آن چیزهایی که در فوتبال می‌خواهم برسم؛ ان‌شاءالله هر آنچه خدا می‌خواهد برایم رقم بخورد و به نیکی هم باشد.

 

پیشنهاد خارجی هم داشتی؟

کسی نیست که بگوید به خارج رفتن فکر نمی‌کند؛ من هم دوست دارم برای پیشرفت فوتبالم را در خارج از کشور ادامه دهم.

 

نگفتی پیشنهاد خارجی هم داشتی؟

بله؛ به گوشم رسیده پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی به باشگاه نفت رسیده ولی همه‌چیز دست باشگاه است و آنها هستند که برایم تصمیم می‌گیرند.

 

به عنوان سوال پایانی امسال کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی لیگ‌برتر می‌دانی؟

به نظر من امسال لیگمان اصلا نشان نمی‌دهد کدام تیم قهرمان می‌شود. 7، 8 تیم هستند که می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. امسال سالی است که تیم اول با 55امتیاز می‌تواند قهرمان شود.