پورعلی‌گنجی: آنقدر گل نزدیم تا شماره 10 ژاپن رونالدو شود!

مرتضی پورعلی‌گنجی برای امضای قرارداد با السد به قطر رفت و از نزدیک شاهد شکست و حذف تیم ملی امید کشورمان بود...

 

چرا باختیم؟

به نظرم تیم ملی امید ما بازی خوبی را ارائه داد اما شانس نداشتیم. از فرصت‌های‌مان هم خوب استفاده نکردیم. دو، سه موقعیت تک به تک را گل نکردیم و دو فرصت گل حتمی‌مان هم با بدشانسی محض به تیرک خورد. بازیکنان ما خوب بازی کردند اما به نظرم بدشانسی فوتبال و روی بدش، نصیب تیم ما شد.

برخی می‌گویند گلر ما روی هر سه گل مقصر بود.

نه، محمدرضا اخباری گلر خوب و آینده‌داری است. روی گل سوم که اصلاً مقصر نبود، روی گل دوم هم سُر خورد. اخباری یکی، دو توپ خوب را هم گرفت و نباید او را مقصر باخت بدانیم.

حسرت 40 ساله ما در راه نیافتن به المپیک، 44 ساله شد...

ما نباید فراموش کنیم که عربستان نیز با آن همه هزینه به المپیک نرفت یا استرالیا که یکی از قدرت‌های دیگر بود. حالا همه مدعی‌اند و برای کشورشان می‌جنگند و روی تیم‌های پایه‌شان خیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. فوتبال هم رو به پیشرفت است. ما باید تیم‌های پایه‌مان را بهتر بسازیم. من امیدوارم چند بازیکن از همین امید در آینده‌ای نزدیک لژیونر شوند چون این توانایی و پتانسیل را در وجودشان دیدیم.

فکر نمی‌کنی مشکل بدنی هم در شکست ما تأثیر داشت؟

به نظرم ما در نیمه اول قادر بودیم سه، چهار گل به ژاپن بزنیم. در مجموع 90 دقیقه نیز تیم ما برتر بود و اگر یک فرصت از شانس‌های گل‌مان را تبدیل به گل می‌کردیم، کار ژاپن خیلی سخت می‌شد اما گل نزدیم تا اعتماد به نفس ژاپنی‌ها بالا برود، به شکلی که شماره 10 ژاپن برای تیم ما تبدیل شده بود به کریستیانو رونالدو!

فکر نمی‌کنی اگر یک مربی تراز اول خارجی داشتیم راه صعودمان هموارتر می‌شد؟

به نظر من آقای خاکپور خوب کار کردند اما ایشان هم با بدشانسی مواجه شدند.

شایعه شده که سرمربی السد بعد از باخت آخر از کار برکنار خواهد شد، در این صورت تکلیف شما چه می‌شود؟

من چیزی در مورد برکناری سرمربی السد نشنیدم. از سوی دیگر باشگاه السد هم در مورد من تحقیق و بررسی کرده و وقتی به من گفته‌اند ویزا بگیر و بیا، حتماً روی من نظر مثبت داشته و دارند و این نظر با تغییر مربی عوض نمی‌شود.