حمید علی عسگر  درباره آخرین وضعیت تیم سیاه جامگان پس از بازگشت از اردوی ترکیه صحبت کرد. وی همچنین درباره حذف تیم امید از مسابقات مقدماتی المپیک و مطالباتش از باشگاه پرسپولیس مطالبی را بیان کرد که متن کامل این گفت و گو را در ادامه از نظر می گذرانید.

*اردوی ترکیه برای تیم تان مفید بود؟

تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. چه از نظر بدنی و چه از نظر تاکتیکی تمرینات مفیدی را انجام دادیم. بازی تدارکاتی هم داشتیم و کم کم آماده می شویم تا از جمعه همین هفته بار دیگر به لیگ برگردیم. البته از امروز تمرینات ما در مشهد دنبال می شود و قرار است تمرینات با توجه به بازی مقابل نفت برنامه ریزی شود.

*توانستی در این مدت با اعضای تیم جدیدت اخت شوی؟

اصلا انتظار نداشتم جو تیم سیاه جامگان این گونه باشد. اکثر بازیکنان تیم جوان هستند و با توجه به کادر فنی خوبی که تیم دارد همه به نوعی با یکدیگر رفیق هستند.

*دوست قدیمی ای هم در این تیم داری؟

بله. جعفرپور، میلاد نوری و رضا عنایتی از بازیکنان قدیمی تر تیم هستند که سال هاست با آنها در تیم های مختلف آشنا هستم و جو خیلی خوبی از این نظر در تیم حاکم است.

* فرهاد کاظمی چه خواسته ای از تو دارد؟

قبل از هر چیز باید بگویم که کاظمی بین مربیان فوتبالی یکی از نفراتی است که بهترین تمرین ها را برای تیمش در نظر می گیرد. از این بابت خوشحالم که بار دیگر با او کار می کنم. من نیم فصل اول در راه آهن هم شاگرد او بودم و پس از حضورش در سیاه جامگان از من خواست به این تیم بیایم و من هم موافقت کردم. قرار است در پست هجومی در خدمت تیم سیاه جامگان باشم.

*درست است که عده ای معتقدند کاظمی با شاگردانش محترمانه برخورد نمی کند؟

این حرف را محسن فروزان درباره فرهاد کاظمی زد که با واکنش آقا فرهاد هم مواجه شد. هیچ یک از این مسائل حقیقت ندارد و به شخصه اخلاقی دارم که اگر بدانم در تیم چنین مسائلی وجود دارد اصلا پایم را در آن تیم نمی گذارم.

*پس این حرف و حدیث ها چیست؟

متاسفانه همیشه به حاشیه و شایعه بیشتر از حقیقت اهمیت داده می شود. همیشه هستند افرادی که وقتی منافع شان به خطر می افتد سعی می کنند علیه دیگران حرف هایی را بیان کنند که خب در نهایت هم همیشه حق به حقدار می رسد. محسن فروزان هم نباید این حرف ها را پشت سر فرهاد کاظمی می زد.

*با توجه به تجربه ای که در فوتبال داری فکر می کنی سیاه جامگان این فصل در لیگ برتر می ماند؟

صد در صد این اتفاق خواهد افتاد. قول می دهم که این تیم آخر فصل در نیمه بالایی جدول باشد. تیمی که من با آن در ترکیه تمرین می کردم فوق العاده با انگیزه و دارای نفرات باتجربه و جوان است که با حضور کادر فنی خوبی که در سیاه جامگان کار می کند حتما این اتفاق خواهد افتاد.

*از اوضاع و احوال پرسپولیس خبر داری؟

خیر. سرم به تمرینات خودم در تیمم گرم است و سعی می کنم در آرامش فوتبالم را جلو ببرم.

*طلبت از باشگاه پرسپولیس را چه کردی؟

متاسفانه آنها معرفت ندارند. کسانی که در باشگاه هستند حساب هشت سال حضور من در این تیم را نمی کنند. راهی جز شکایت برایم باقی نمانده اما من آدم شکایت کردن از پرسپولیس نیستم. گرچه شاید تنها کاری که در این رابطه از دستم بر بیاید همین باشد. فقط امیدوارم مسئولان باشگاه به فکر بازیکنانی که از این تیم جدا شده اند و طلبی که از پرسپولیس دارند هم باشند.

*اتفاقی که دو دوره پیش برای تیم امیدی که تو عضوش بودی رخ داد بار دیگر برای این تیم تکرار شد.انتظارش را نداشتی؟

اتفاقا قبل از شروع مسابقات به دوستان و اطرافیانم گفته بودم که این تیم هم به المپیک نمی رود. همین هم شد. ما در رده های پایه هرگز به جایی نمی رسیم. چون برنامه ریزی درستی نداریم. من خودم در همین شرایط عضو تیم امید بودم و می دانم که وضعیت به چه ترتیب است. با این وضعیت چهار سال بعد باز هم حسرت و حذف و شکست برای تیم امید باقی خواهد ماند.