یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از دیدار رده‌بندی جام شهدا مقابل سایپا گفت: هدف اصلی ما از حضور در این جام انجام دو بازی تدارکاتی خوب بود. بازی اول را مقابل صبا واگذار کردیم که این برد را به صبا تبریک بگویم دیدار مقابل سایپا هم بیشتر جنبه تدارکاتی دارد. بازی فردا برای ما خیلی مهم است چرا که این دو بازی می‌تواند بعد از تعطیلات به تیم ما کمک کند.

وی در مورد اینکه آیا تیمش دچار مشکلات مالی است عنوان کرد: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و همه به این مسئله واقف هستیم. ما هم این مشکلات را داریم ولی به مسئولان تیممان اطمینان دادیم و آنها در تلاش هستند تا شرایط تیم را بهبود ببخشند. ما برای یک هدف بزرگ تلاش می‌کنیم و سعید آذری و هیات مدیره جدید نیز تمام تلاششان را می‌کنند تا تیم به وضعیت خوبی برسد و نماینده خوبی برای فوتبال ایران شود.

سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه آیا انتخاب محمد خاکپور برای هدایت تیم ملی امید درست بود اظهار داشت: هیچ وقت علاقه‌ای نداشتم در مورد مربیان دیگر صحبت کنم. این انتخاب صورت گرفت و نتایجی هم که بدست آمد متاسفانه خوب نبود دوست ندارم راجع به تیم ملی امید صحبت کنم مشکلات این تیم زیاد بوده و حرفهای زیادی برای گفتن دارم اما اگر تمرکزم را معطوف به تیم خودم کنم و حرفهایم را بیان نکنم بهتر است. کارشناسان می‌توانند نظراتشان را بدهند و متولیان ورزش هم پاسخ دهند.

وی در مورد اینکه از احسان پهلوان در این مسابقات کم استفاده شد و چه نظری در این مورد دارد خاطرنشان کرد: احسان پهلوان بازیکن خوبی است و شکی در این مورد نیست. او جزو 10 بازیکن موثر لیگ است اینکه او کم بازی کرده یا زیاد به نظر کادر فنی تیم امید بستگی دارد. من در صحبت با پهلوان از  او خواستم قوی کار کند و حتی اگر در ترکیب نیست به نظر مربیان احترام بگذارد. بهترین کسی که می‌تواند در مورد ترکیب تیم نظر بدهد سرمربی است و ما نمی‌توانیم در این مورد چیزی بگوییم.

گل‌محمدی در پایان در مورد اینکه آیا از خریدهایش در نیم فصل راضی است گفت: این خریدها براساس نیاز تیم بود. ما از سوی دیگر می‌خواستیم فشار مالی سنگینی هم به تیم وارد نکنیم. امیدوارم با این وضعیت مشکلات خود را حل کنیم. البته بیگ‌زاده و محمدزاده دو بازیکن جدیدی که گرفتیم فعلا مصدوم هستند و رفته رفته به شرایط آمادگی می‌رسند. انتظار داریم این نفرات در نیم فصل دوم به ما کمک کنند و امیدوارم در خریدهایمان اشتباه نکرده باشیم.