فرزین گروسیان در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره حضورش در تراکتورسازی اظهار داشت: من سابقه کار کردن با امیر قلعه نویی را داشتم. شناختی که این مربی بزرگ از من داشت، باعث شد تا بعد از حضورش در تراکتورسازی با من تماس بگیرد و خواهان حضورم در تبریز شود. من هم در آلومینیوم از نظر مالی شرایط خوبی نداشتم و دوست داشتم در لیگ برتر بازی کنم. می توانم بگویم از خدایم بود که به تراکتورسازی بپیوندم.

وی درباره عملکردش در دیدار تدارکاتی با ملوان انزلی تاکید کرد: خداراشکر عملکرد خوبی داشتم. تراکتورسازی مربی دروازه بان هایی دارد که واقعا تمرینات خوبی را در نظر می گیرد و دانش بالایی دارد. در این چند روز این مربی خیلی به من کمک کرد. از سوی دیگر امیر قلعه نویی هم به من روحیه می دهد و این موضوع باعث شد در بازی با ملوان 30، 40 درصد از توانایی هایم را به معرض نمایش بگذارم.

دروازه بان تراکتورسازی درباره رقابت با محمدرضا اخباری تاکید کرد: محمدرضا حرف ندارد. او یکی از بهترین گلرهای ایران است که با وجود سن زیر 23 سالش توانسته خوب کار کند. اخباری تجربه بالا و استیل خیلی خوبی دارد. خوشحالم که با او هم تیمی هستم و فکر می کنم با اختلاف سنی کمی که داریم، بتوانیم دروازه تراکتورسازی را چندین سال بیمه کنیم.

گروسیان در پاسخ به این پرسش که آیا ترسی از نیمکت نشینی ندارد، بیان داشت: من همیشه توکلم به خدا بوده است. قطعا هرکسی که آماده تر باشد و بهتر کار کند، بازی می کند. هرچند که حق اخباری است در ترکیب ثابت تراکتورسازی قرار بگیرد. به طور کلی موفقیت تراکتورسازی از موفقیت فردی مهم تر است.

وی درباره انتقادهایی که این روزها به اخباری می شود، گفت: من برایم جالب است چرا زمانی که اخباری درخشش فوق العاده ای داشت، به اندازه کافی از او تمجید نمی کردند. او این همه مدت جزو بهترین ها بود اما با یک اشتباه همه او را مقصر می دانند. شاید اگر محمدرضا نبود و در نیمه اول بازی با ژاپن آن توپ را دریافت نمی کرد، ما در 90 دقیقه بازی را واگذار می کردیم. به عقیده من عملکرد محمدرضا در تورنمنت مقدماتی المپیک خیلی خوب بود و این همه انتقاد حق او نیست.

گروسیان درباره لقب هایی که به اخباری مبنی بر «گجت» و «قارتال» داده می شود، عنوان کرد: من هرگز دنبال لقب نیستم ؛ من فرزین گروسیان هستم و توجهی به این مسائل ندارم. البته واقعا لقب گجت شایسته اخباری است. او با دست و پاهای کشیده خود یک کارآگاه گجت واقعی است!