محمود گودرزی بعد از آن که از مجلس رای اعتماد گرفت، تصمیمات زیادی را در خصوص استقلال و پرسپولیس اتخاذ کرد که شاید مهم‌ترین آن گماردن مدیرانی بود که مدیریت هزینه را در اولویت کار خود قرار دادند.

 

اگر جانب انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم علی‌اکبر طاهری سرپرست پرسپولیس عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته و در انتهای فصل می‌توان در خصوص عملکرد او و البته هیات مدیره راحت‌تر صحبت کرد.

 

صحبت های طاهری را در ادامه می‌خوانید:

 

* آقای طاهری آخرین وضعیت تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- چند روزی است که تیم تمرینات خود را با جدیت آغاز کرده و بازیکنان بانشاط و با انرژی کامل در تمرینات حضور دارند. ضمن آن که همانگونه که می‌دانید با پیشنهاد سازمان لیگ و موافقت برانکو در جام شهدا حضور پیدا کردیم که این حضور برای ما یک افتخار بزرگ است.

 

* در خصوص بحث بیرانوند هنوز هم رسانه‌ها اخبار متفاوتی را منتشر می‌کنند. ممکن است حالا که همه‌چیز تمام شده در این باره توضیح دهید؟

- با توجه به جدایی ایمان صادقی و مشکلی که برای سوشا مکانی به وجود آمد در پست دروازه‌بانی دچار مشکل شدیم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم با نظر کادر فنی هر چه سریع‌تر دروازه‌بان خوبی را جذب کنیم و از همان اول برای جذب بیرانوند اقدام کردم. نفتی‌ها ابتدا گفتند که به این بازیکن نیاز دارند و اجازه حضورش در پرسپولیس را نمی‌دهند، اما در ادامه اعلام کردند حاضرند بیرانوند را به طور قرضی به ما بدهند. ما هم گفتیم لطفا شرایط انتقال قطعی را اعلام کنید زیرا ما می‌خواهیم او را به صورت قطعی جذب کنیم که در ادامه باز نفتی‌ها گفتند به این بازیکن نیاز داریم و رضایت‌نامه بیرانوند را نمی‌دهیم. این در حالی است که بعدا نفتی‌ها گفتند حاضر هستند بیرانوند را با یکی از بازیکنان ما که در پستی غیر از دروازه‌بان بازی می‌کند معاوضه کنند. من گفتم از اول تکلیف خودتان را مشخص کنید و بیرانوند را هم اذیت نکنید. اگر می‌گویید او را با یک بازیکن معاوضه می‌کنید، یعنی به او نیازی ندارید! به هر حال چند ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات پیشنهاد انتقال قطعی را با یک مبلغ سنگین دادند. در اصل 24 ساعت قبل از پایان نقل و انتقالات قنبرزاده با من تماس گرفت و پیشنهاد جدیدی را اعلام کرد که همانگونه که گفتم پیشنهاد مالی بسیار سنگینی بود و ما نمی‌توانستیم مبلغ موردنظر آنها را پرداخت کنیم. من پیشنهاد دیگری به آنها دادم و قرار شد آنها خبر بدهند که خبری ندادند و ما هم با لوبانف به توافق رسیدیم. با جذب لوبانف خیال ما و برانکو راحت شد. دیگر بیشتر از آن نمی‌توانستیم برای جذب بیرانوند صبر کنیم. باید تاکید کنم لوبانف یکی از بهترین دروازه‌بانان لیگ ایران خواهد شد، برانکو از بین 20 دروازه‌بان او را انتخاب کرد.

 

* در خصوص مکانی چه تصمیمی خواهید گرفت؟

- مکانی در حال حاضر پرونده خود را در مراجع قضایی پیگیری می‌کند. به هر حال او با پرسپولیس قرارداد دارد، بنابراین او دروازه‌بان ما است و زمانی که مشکلش حل شود و اجازه حضور در میادین را پیدا کند، ما این موضوع را در هیات مدیره مطرح می‌کنیم تا در صورت صلاح دید آنها، او بتواند به تیم بازگردد.

 

* انتخابات فدراسیون فوتبال عقب افتاد، نظر شما به عنوان یکی از اعضای مجمع چیست؟

- اواخر اسفند و با توجه به نزدیک بودن سال نو، زمان مناسبی برای انتخابات فدراسیون فوتبال نبود. در مجمعی که برگزار شد درباره تعویق انتخابات رای‌گیری شد و اعضا به آن رای دادند.

 

* آیا در ورزشگاه شهید کاظمی پرسپولیس مسابقه نیز برگزار می‌کند؟

- ابتدا باید از مسئولان شورای شهر و شهرداری تشکر کنم که این مجموعه را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار دادند، اما برای این که ما بخواهیم بازی‌های خانگی را در آن برگزار کنیم باید مجوزهای لازم را بگیریم. به شخصه فکر نمی‌کنم بتوان در آنحا بازی برگزار کرد چرا که هم مسائل امنیتی را باید در نظر بگیریم و هم اینکه این ورزشگاه گنجایش زیادی برای تماشاگران ندارد. البته اگر موانع حل شود شاید دیدارهای نه چندان مهم را در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کنیم.

 

* در مورد رقم نقل و انتقالات صحبت‌های زیادی مطرح است در این باره کمی توضیح می‌دهید؟

- ما در رایزنی‌های که در این رابطه داشتیم با توجه به تجارب قبلی تدابیری را اتخاذ کردیم تا منافع باشگاه تضمین شود. در واقع منافع شخصی حذف شد تا آنچه برای پرسپولیس و هواداران بهتر است انجام شود. ما هدف‌گذاری‌هایی را برای پرسپولیس انجام داده‌ایم و در مسیر رسیدن به آنها حرکت می‌کنیم و امیدواریم نتیجه نهایی مطلوب باشد.