AFC ایرانی ها را بیشتر مجازات کن!

کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش در جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، عربستان و امارات درباره درخواست اماراتی‌ها و عربستانی‌ها برای بازی نکردن در کشور ایران تصمیم گیری  کرد. بر این اساس AFC به ایران و عربستان تا ۲۵ اسفند مهلت داد که مشکل خود را حل کنند وگرنه دیدار باشگاه‌های این دو کشور در زمین بیطرف برگزار خواهد شد. AFC همچنین درخواست امارات برای بازی در ایران را رد کرد.

هرچند عربستانی‌ها از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا استقبال نکرده و از آن ناراحت هستند ولی به نظر می‌رسد اماراتی‌ها از این رای و تصمیم خوشحالند.

روزنامه الامارات الیوم در گزارشی به بررسی تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت و اعلام کرد که قرار است بازی تیم‌های ایرانی با تیم‌های اماراتی در کشور ایران «تحت تدابیر شدید امنیتی» برگزار شود.

این روزنامه به نقل از افراد ورزشی مختلف در کشور امارات، تصمیم AFC را در قبال باشگاه‌های عربستان و امارات برای بازی در ایران گام خوبی توصیف و تاکید کرد که با این وجود این اقدام کافی نیست.

ناصر الیماحی یکی از اعضای فدراسیون فوتبال امارات در این خصوص گفت: تصمیم AFC قدم خوبی بود ولی لازم است که کنفدراسیون آسیا شروط سخت‌تر و سنگین‌تری را در قبال ایران اتخاذ کند.

وی حتی پا را از این فراتر گذاشت و گفت: بر فدراسیون‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و همینطور اتحادیه فوتبال غرب آسیا واجب است که سیاست یکسانی را در قبال ایران در پیش بگیرند؛ همانطور که کنفدراسیون فوتبال آسیا باید شرایط را بیشتر بررسی کند که آیا امکان بازی در ایران هست یا خیر.»

همچنین حافظ المدلج عضو سابق اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا قدم خوبی بود. تعویق مسابقات ایران و عربستان فرصت خوبی به فدراسیون ایران داد تا تصمیم مناسبی بگیرد و همچنین فرصتی برای تفکر بیشتر برای حل نهایی این مشکل و برگزاری بازی‌ها در زمین بی طرف می‌دهد. هرچند که من فکر می‌کنم بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در نهایت در یکی از سه کشور امارات، قطر و عمان برگزار شود.