اینکه توسکی استقلالی شود یا نه بحثی فرعی است اما اصل مطلب اینجاست که مظلومی همچنان دنبال هافبک می‌گردد و حالا که از بازار داخلی قطع امید کرده، می‌خواهد نیازش را از طریق نفرات خارجی تأمین کند. این در حالی است که استقلال در این فصل به اندازه کافی بابت نفرات خارجی به دردسر افتاده و به همین خاطر دلیل اصرار مداوم مظلومی برای جذب یک خارجی دیگر را اصلاً درک نمی‌کنیم.

خاطره‌بازی با ریوالدو و کرار

در ابتدای فصل وقتی پرویز مظلومی پایش را در یک کفش کرد و گفت کرار را می‌خواهد، خیلی‌ها به او انتقاد کرده و انتخاب سرمربی را با توجه به سابقه کرار زیر سؤال بردند اما پرویزخان پایش را در یک کفش کرد و ضررش را هم خودش دید و هم استقلال. به این مورد باید ماجرای ریوالدو را هم اضافه کرد که از نظر فنی چیزی نداشت و تازه هنوز معلوم نشده 40 هزار دلار از پولی که قرار بود به او برسد، در جیب کدام غریبه‌ای! جا خوش کرد! در کنار این دو مورد داستان پرو پییچ هم جذاب است؛ مهاجمی که مربیان استقلال همواره در حال تعریف از او هستند اما این بازیکن تمجیدی، به مشتری پر و پا قرص نیمکت بدل شده است!

هنرمندان و هلمکه

این حکایت فقط مختص فصل جاری نبوده و فصل قبل نیز خارجی‌ها داستان داشتند. جدا از جاسم کرار که قسم خورده بود هر فصل برای استقلال دردسر ایجاد کند، یک بازیکن اروپایی به نام هلمکه هم در تعطیلات نیم‌فصل آمد و در جذب او به معنای واقعی کلمه هنر به خرج داده شد تا به لطف هنرمندی آقایان، این بازیکن هم چند صد میلیونی روی دست استقلال خرج بگذارد و برود! تازه علاوه بر آن می‌توان از نام‌هایی همچون گوران لاوره، رودریگو توسی، کاروالیو و... هم یاد کرد که واقعاً در سطح استقلال نبودند اما هر کدام یک پولی گرفتند، شکایتی کردند و پس از دردسرآفرینی از استقلال رفتند.

توسکی؛ بازیکن بیکار

حالا نوبت توسکی شده تا دوباره استقلال را در معرض یک خرید خارجی قرار بدهد. اینکه بازیکن فوق چرا تا اینجای فصل بیکار و بدون تیم مانده، به خودی خود تا حد زیادی سطح توانایی‌هایش را اثبات می‌کند چون قاعده فوتبال می‌گوید بازیکن خوب نباید این موقع از فصل دنبال تیم بگردد اما باز هم برای اینکه متهم به یکسونگری نشویم، پیشداوری نکرده و با قطعیت حرفی از سطح فنی او نمی‌زنیم ولی امیدواریم جدا از اینکه توسکی جذب می‌شود یا نه، مربیان استقلال طوری بازیکن خارجی نگیرند که بعداً معلوم شود چشم بازار را کور کرده و پول استقلال را دور ریخته‌اند.