امیرحسین اصلانیان که این روزها به یک کلکسیونر در زمینه خودرو تبدیل شده، دوشنبه‌شب به خاطر دو، سه هزار پیام دایرکت در اینستاگرام متوجه شد که برنامه 90 او را پخش می‌کند. وی که گلش در تاریخ سوم بهمن ماه 79 به گل ماه آسیا تبدیل شد، گلش در برنامه 90 این هفته پخش شد و بار دیگر با همان گل در ذهن هواداران پرسپولیس تداعی شد.

 

اظهارات اصلانیان را در ادامه می خوانید:

 

* انتخاب گل‌ات در برنامه 90 باعث شد تا خیلی‌ها یاد امیرحسین اصلانیان بیفتند.

- از عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 به خاطر این آیتم تشکر می‌کنم چون اینطوری باعث می‌شوند که خیلی‌ها دوباره مطرح شوند. در آخرین برنامه 90 گل من به‌عنوان گل بهمن‌ماه انتخاب شد. کلا این گل، همیشه یک داستان برای من دارد. این گل را من سوم بهمن ماه 79 زدم و همان سال گل من به‌عنوان گل ماه آسیا انتخاب شد.

 

* این روزها مشغول چه کاری هستی؟

- خودم تمرین می‌کنم. از فوتبال نمی‌شود دل کند. الان هم داشتم ساکم را می‌بستم تا بروم مجموعه انقلاب.

 

* کار و کاسبی چی؟

- بیزینس آزاد می‌کنم. توی کار کلکسیون و این جور چیزها.

 

* هواداران پرسپولیس توی این یکی، دو روز حسابی به تو پرداختند.

- برای خودم هم این اتفاق جالب بود. در زمان پخش برنامه 90 در اینستاگرام حدود دو، سه هزار تا دایرکت داشتم و هواداران مدام پیگیر این ماجرا بودند.

 

* چرا فوتبال را رها کردی؟

- چون جو فوتبال خیلی سنگین شده بود. کار کردن توی این فضا و در این فوتبال برای من راحت نبود. بعضی‌ها هستند که فقط می‌خواهند تیم را با "داس" بزنند. من در بدترین شرایط به پست کسانی خوردم که شدیدا اذیتم کردند و نخواستند من باشم.

 

* واقعا به همین دلیل رفتی یا ماجرای مصدومیتت باعث شد خداحافظی کنی؟

- من مصدوم شدم ولی بعد از یک‌سال و نیم دوری با پیکان شروع کردم. چهار تا به پرسپولیس زدیم، استقلال را رفت و برگشت بردیم و یکی از بهترین سال‌های پیکان به وجود آمد. من بعد از این رفتم به داماش و بعد هم "الفجیره" امارات. وقتی سی‌ساله شدم به تهران برگشتم تا دوباره فوتبال بازی کنم ولی شرایط آنقدر سخت شد که نتوانستم تیم پیدا کنم و دیدم بهترین کار این است که قید فوتبال را بزنم.

 

* حتما می‌دانی که قرار است یکسری از مسایل و پرونده‌های این‌چنینی را دنبال کنند؟

- اگر واقعا این اتفاق بیفتد و درست رفتار کنند، خوب است. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم که چقدر پوست‌کلفت بودم که ده‌سال توی این فوتبال دوام آوردم! می‌خواهم یک فلاش‌بکی به گذشته بزنم. آن سالی که بگوویچ سرمربی پرسپولیس بود، پرحاشیه‌ترین پرسپولیس تاریخ درست شد. همان سال وقتی علی دایی مصدوم شد و قرار شد من به زمین بروم، یکی از بازیکنان پرسپولیس به افشین پیروانی گفت او به بگوویچ بگوید که من را به زمین نیاورد! از شانس من همان لحظه دوربین رفت روی صورت همان آقا و همه دیدند که در تیم بگوویچ چه می‌گذارد! تیم بگوویچ کلی ستاره و به اندازه چند برابر آنها هم حاشیه داشت... آنقدر که چند بار خبرهای کتک‌کاری در رختکن به روزنامه‌ها و رسانه‌ها رسید و همه متوجه این ماجرا شدند.

 

* این پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

- من آن اوایل فکر می‌کردم پرسپولیس خوب بسته نشده و نگران بودم که پرسپولیس به مشکل بخورد ولی وقتی به برانکو زمان مناسب داده شد، وضعیت فرق کرد و تیم جان گرفت. از طرف دیگر پیشکسوت‌های پرسپولیس برخلاف همیشه هم سکوت و هم از پرسپولیس حمایت کردند. به نظر من این پرسپولیس مدعی اول لیگ است و ان‌شاءا... قهرمان شود.

 

* دوست داری به فوتبال و پرسپولیس برگردی؟

- چند سال پیش در جلسه کمیته پیشکسوت‌ها به من گفتند که کارم را با تیم‌های پایه شروع کنم ولی جدا از مشکلات مالی، پرسپولیس هیچ امکاناتی برای پایه‌ها نداشت. من همان پنج، شش سالی که برای پرسپولیس بازی کردم، پولم را ندادند. فکرش را بکنید حالا در این وضعیت اقتصادی باز هم همان اتفاق‌ها بیفتد.