نفت تهران که چند سالی است توانسته خود را به عنوان یک مدعی در لیگ برتر مطرح کند، این روزها حال خوشی ندارد و به جای اینکه با جذب بازیکنان جدید خود را برای حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا آماده کند، شش بازیکن خود را از دست داده و در آستانه از دست دادن یک مهره کلیدی دیگر است.

خروج نانگ، پیام صادقیان، محسن زاده، جودکی، سانتوس و مومنی از نفت آن هم در آستانه پلی‌آف به نظر کار درستی نمی‌آید. این در حالی است که اگر پرسپولیس هم سر کیسه را شل می‌کرد حتما بیرانوند را هم نفت می‌فروخت.

اینکه چرا مسئولان باشگاه نفت دست به چنین اقدامی زده اند هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما طبیعتا مشکلات مالی که گریبان این تیم را گرفته نقش انکار ناپذیر در این اتفاق دارد. نفت درحالی شش بازیکن خود را از دست داده است که بازیکنان این تیم به خاطر مشکلات مالی چندین بار قصد اعتصاب داشتند.

البته به این موارد باید اختلافات داخلی که در این باشگاه وجود دارد را هم اضافه کرد. اختلافاتی که بر سر انتقال علیرضا بیرانوند به پرسپولیس عیان تر شد و مدیرعامل و سرمربی نشان دادند رابطه خیلی خوبی با هم ندارند.

با این حال به نظر می رسد چوب حراج بر نفت که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست زده شده و بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری در حال ترک نفت هستند. اینکه از این اتفاق چه کسی نفع می برد مشخص نیست اما باید امیدوار بود در صورت نرسیدن نفت به لیگ قهرمانان آسیا و شکست در دیدار پلی آف یکی پیدا شود و پاسخ این اتفاق تلخ را بدهد.

دیدار تیم های فوتبال نفت ایران و الجیش امارات روز ۲۰ بهمن‌ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که تیم برنده این مسابقه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند.