نمایندگان لیگ برتری فوتبال اصفهان در حالی در این هفته به مصاف سرخابی‌های پایتخت می‌روند که در هر دو تیم یک سرخابی سابق حاضر است که در پوشش تیم اصفهانی تقابل با تیم رقیب را تجربه می‌کند. از بین این دو نفر یکی قطعاً روی نیمکت ذوب‌آهن حضور خواهد داشت و دیگری به احتمال زیاد روی نیمکت سپاهان می‌نشیند.

 

اولی یحیی گل‌محمدی است که به عنوان یک پرسپولیسی تیر و تمام عیار در فوتبال ایران شناخته می‌شود و به همین خاطر هر بار رویارویی او در کسوت سرمربی ذوب‌آهن با پرسپولیس یا استقلال نگاه‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند. نفر دوم اما امین منوچهری است که البته غلظت استقلالی بودنش به مراتب خیلی کمتر از شدت پرسپولیسی بودن یحیاست.

 

شاید با وجود عملکرد موفق برانکو ایوانکوویچ و برخلاف فصل گذشته که قرمزها به بهانه اوج‌گیری ذوب‌آهن به دفعات دلتنگ یحیی ‌شدند امسال کسی خیلی جای او را روی نیمکت تیم پرطرفدار پایتخت خالی نکند. با این حال، هنوز هم بسیاری در فوتبال ایران به گل‌محمدی به چشم سرمربی آینده پرسپولیس نگاه کرده و پیش‌بینی می‌کنند که این مربی 44 ساله با ادامه روند تحسین‌ برانگیز ماه‌های اخیرش طی سال‌های آینده دوباره به نیمکت داغ این تیم پرطرفدار باز خواهد گشت.

 

برخلاف سرمربی فعلی ذوب‌آهن که به غیر از داشتن پیشینه مربیگری در پرسپولیس سابقه سال‌ها بازی در این تیم را هم در کارنامه دارد عمر حضور منوچهری در استقلال بسیار کوتاه بود به گونه‌ای که این بازیکن تنها یک نیم‌فصل در جمع آبی‌های پایتخت حضور داشت. با  وجود این سابقه کم مهاجم جدید و 29 ساله سپاهان به عنوان یک «استقلالی» در فوتبال ایران شناخته می‌شود به خصوص که او فصل گذشته پس از گلزنی به پرسپولیس با پیراهن راه‌آهن به هواداران این تیم عدد 4 را نشان داد تا ارادت پابرجای خود نسبت به تیم سابقش را نشان دهد.

 

منوچهری البته در آخرین صحبت‌های خود طی روزهای اخیر تأکید کرده که در حال حاضر تمام تمرکزش روی تیم اصفهانی است و هیچ علاقه‌ای ندارد تا در بازی پیش رو با پرسپولیس مثل دیدار فصل گذشته برابر این تیم وارد کری سرخابی‌ها شود. بازیکن تازه‌وارد سپاهان که ظاهراً به درستی از حساسیت هواداران اصفهانی نسبت به این موضوع آگاه است البته با وجود محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا شانس بسیار کمی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی سپاهان را دارد. با این حال، هیچ بعید نیست که ایگور استیماچ برای دقایقی هم که شده منوچهری را به عنوان بازیکن جایگزین به میدان بفرستد تا این بازیکن این بار با پیراهن سپاهان رویارویی با پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی تجربه کند.