قلعه نویی همچنان از این فرد شاکی است!

امیر قلعه نویی  هنوز از لغو اردوی تیمش در ترکیه ناراحت است و ریشه ناهماهنگی های امروز برخی بازیکنانش را همین مساله می داند. 

وی پیش از این با اشاره به نقش یک نفر در لغو اردو ترکیه او را عامل مشکلات تیمش دانسته بود و اکنون بار دیگر یادآوری می کند که اگر برخی ها مانع آن اردو نشده بودند، تراکتور برابر راه آهن به سه امتیاز می رسیم. 

گفت و گو با این مربی را در زیر می خوانید:

* در ابتدا پیرامون وضعیت تراکتورسازی توضیحاتی بفرمایید. 

اوضاع تیم خوب است و بچه ها تمرینات هدفمندی را پشت سر می گذارند اما مشکلاتی برای ما ایجاد شده که البته اجتناب ناپذیر بوده است. ما فرزاد حاتمی را که جزو خریدهای نیم فصل مان بود و روی او  حساب ویژه ای باز کرده بودیم را به علت مصدومیت چند هفته نخواهیم داشت. ضمن اینکه خالد شفیعی بار دیگر از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شد.

* مصدومیت دوباره شفیعی از ناحیه بینی با توجه به پست او نگران تان نمی کند؟

این آسیب دیدگی نشان می دهد که خالد چه بازیکن باتعصبی است. این بچه ها همه از جان و دل برای تراکتورسازی بازی می کنند. 

* با این تفاسیر طرفداران تراکتورسازی انتظار تیمی متفاوت را دارند.

باید خدمت شما عرض کنم که ما می توانستیم بهتر از اینها باشیم اما مشکلات اصلی مان وقتی شروع شد که آقایان اردوی ترکیه ما را لغو کردند. ما اصل برنامه ریزی خود را برای آن اردو در نظر گرفته بودیم. قرار بود با سه تیم خارجی بازی کنیم اما آن اتفاق موجب شد از بازی با گسترش فولاد تا بازی با راه آهن فقط یک دیدار تدارکاتی آن هم مقابل ملوان داشته باشیم. در واقع بازی های تدارکاتی ما همان دیدارهای رسمی مان در لیگ برتر خواهد بود. شما در نظر داشته باشید که ما بازیکنانی چون نانگ، شریفی، فرزاد حاتمی و ... آوردیم که هیچ هماهنگی با تیم نداشتند و می بایست در بازی های تدارکاتی به این هماهنگی می رسیدند. 

* پس همچنان از آقای X که او را مسبب لغو اردوی ترکیه می دانید دلخور هستید.

این طبیعی است. علم می گوید اردوی تدارکاتی و بازی تدارکاتی محلی برای رسیدن به هماهنگی است. در این فوتبال همه حرف از علم می زنیم اما وقتی قرار است کاری انجام شود شروع می کنیم به کارشکنی. در همه دنیا تیم ها و تعطیلات لیگ به اردو می روند. مگر آلمان ها فوتبال نمی فهمنندکه تیم های باشگاهی شان به کشورهای عربی رفته و آنجا اردو می زنند؟مگر خودشان امکانات ندارند؟ مگر بایرن مونیخ و منچستر یونایتد تور آسیایی نمی گذارند؟ 

* نمی خواهید درباره آقای X شفاف تر صحبت کنید؟

نیازی نیست. بالاخره مردم همه چیز را متوجه می شوند. آقایان سر یک مساله دیگر این داستان را ایجاد کردند. خواستند داستان دیگری را جبران کنند و اردوی ما را لغو کردند. 

* جدا از این بحث یک موضوع دیگر تراکتور را آزار می دهد و آن هم مخالفت برخی هواداران شما با  مدیرعامل باشگاه است.

شما مرا می شناسید و می دانید امیر قلعه نویی برای خوشامد کسی صحبت نمی کند. اما واقعیت این است که پس از 30 سال حضور در فوتبال و 17، 18 سال مربیگری ندیده ام مدیری با این  جدیت کار کند و فضا را برای تیمش مهیا سازد. آقای عباسی هرچه خواسته ایم در اختیارمان گذاشته است. وقتی اردوی ما در ترکیه لغو شد ایشان در سریع ترین زمان ممکن اردوی کیش را  هماهنگ کرد. ضمنا مسایل مالی تیم را هم به خوبی مدیریت کرد. حالا شما بگویید که یک  مدیر چه کاری باید انجام دهد؟ آیا حق چنین مدیری است که در هر بازی مورد هجوم عده ای قرار بگیرد؟ 

* عباسی پس از بازی با راه آهن در لفافه به افرادی که برای تراکتورساززی جریان سازی می کنند، اشاره کرد؛ شما از پشت پرده این مسایل اطلاعی دارید؟

نمی دانم. فقط می دانم که این موضوعات به امروز برنمی گردد و ریشه اش به مسایلی مربوط است که قبل از حضور من در تبریز اتفاق افتاده است. 

* ارتباط خود شما با مردم تبریز و طرفداران تراکتورسازی چگونه است؟

خوب است. مردم لطف دارند و سر تمرینات ما حاضر می شوند. 

* کناره گیری دو دستیار شما هم سروصداهایی ایجاد کرد، درباره این موضوع صحبت کنید.

در این باره حرفی ندارم.