ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان

یک ماه و سه روز گذشت تا پرسپولیس دوباره در لیگ به میدان برود و جالب اینکه در استارت مجدد باید با یکی از حریفان قدر چند سال اخیر خود بازی کند. بازی‌های رودرروی سپاهان و پرسپولیس در هر شرایطی حساسیت‌ها و جذابیت‌های خاص خود را داشته و در بیشتر دفعات همراه با حاشیه بوده است.

 

پرسپولیس بعد از برد مقابل استقلال خوزستان حالا در مسیر دشواری قدم برخواهد داشت که در نیم فصل اول با چالش‌های زیادی مواجه شد و چند باخت متوالی متحمل شد.

 

سرخ‌ها باید طی 5 هفته 5 بازی دشوار مقابل تیم‌های بالای جدولی برگزار کنند که می‌تواند آنها را در مسیر قهرمانی یا برعکس در راه نزول به رده‌های میانه جدول قرار دهد.

 

پرسپولیس که حالا شرایط بهتری نسبت به سپاهان دارد در بازی رفت شکست تلخی مقابل این تیم متحمل شد و حالا دنبال انتقام است تا هم به صدر جدول نزدیکتر شود هم اینکه یکی از مهم‌ترین حریفانش در ده سال اخیر را شکست دهد.

 

در این راه تقابل برانکو و استیماچ که 7 سال شاگرد سرمربی پرسپولیس بوده هم جذاب خواهد شد و می‌تواند به تمام زیبایی‌های این بازی بیفزاید.

 

برانکو و شاگردانش می‌دانند اگر در این بازی بزرگ برنده باشند و از آن طرف دیدار استقلال و ذوب‌آهن تیم‌های اول و سوم جدول مساوی تمام شود با توجه به شکست این هفته استقلال خوزستان شرایط بسیار خوبی برای رسیدن به صدر خواهند داشت و می‌توانند با یک برد دیگر در هفته آینده مقابل ذوب‌آهن دیگر مدعی این فصل برای اولین بار در طول فصل جاری صدرنشین شوند که البته قطعا این اتفاق بسیار دشوار خواهد بود.

 

ظاهرا سپاهان برای این مسابقه شهاب گردان را در اختیار نخواهد داشت و در ترکیب پرسپولیس محمد انصاری بازی نمی‌کند اما تعدد چهره‌ها و پیش زمینه‌ای که از این تقابل در ذهن داریم به علاوه موقعیت دو تیم در جدول بازی امروز را به بزرگ‌ترین بازی هفته تبدیل خواهد کرد.

 

* کمال کامیابی نیا

در بازی رفت و با یک پاس اشتباه عجیب و غریب به محمدرضا خلعتبری کاری کرد تا مهاجم سابق پرسپولیس تیر خلاص را به پیکر سرخ‌ها وارد کند اما حالا شرایط کامیابی نیا نسبت به بازی رفت کاملا تغییر کرده و بازیکن دیگری شده است. امروز اگر کامیابی نیا جنگ‌های وسط زمین را ببرد پرسپولیس می‌تواند به شکست سپاهان امیدوار باشد. شاید کامیابی نیا به خاطر جبران آن اشتباه بزرگ بازی رفت انگیزه مضاعفی هم داشته باشد.

 

* محمدرضا خلعتبری

فصل قبل در بازی رفت بعد از گلزنی شریفی مقابل پرسپولیس در اصفهان شادی گل عجیبی انجام داد که برایش حاشیه‌های زیادی به وجود آورد و باعث شد فرکی در بازی برگشت از او استفاده نکند. خلعتبری در بازی رفت امسال هم مقابل پرسپولیس درخشید و هم گل زد و هم پاس گل داد تا لیدرهای پرسپولیس برای بازی امروز تهدیدش کنند و این داستان حاشیه‌هایی برایش به وجود بیاورد. باید دید این حاشیه‌ها امروز در فوتبال این بازیکن تاثیر منفی خواهد گذاشت یا نه.

 

* ترکیب احتمالی میزبان

- دروازه‌بان: الکساندر لوبانوف (سوشا مکانی)

 

- مدافعان میانی: محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی

 

- مدافعان کناری: بابک حاتمی و رامین رضاییان

 

- هافبک‌های میانی: کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان

 

- هافبک‌های کناری: فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی

 

- مهاجمان: امید عالیشاه و مهدی طارمی

 

* ترکیب احتمالی  میهمان

- دروازه‌بان: رحمان احمدی

 

- مدافعان میانی: عبدا... کرمی و هادی عقیلی

 

- مدافعان کناری: حبیب گردانی و وریا غفوری

 

- هافبک‌های تدافعی: علی کریمی و فوزیل موسی اف

 

- هافبک‌های تهاجمی: محمدرضا خلعتبری، رسول نوید کیا، سیناد ایبریچیچ (حسین پاپی)

 

- مهاجم: لوسیانو پریرا