صدر جدول تکان نخورد/استقلال به نفع پرسپولیس مساوی کرد

آبی‌ها برای ایجاد اختلاف در صدر جدول و ذوب‌آهن برای رسیدن به رتبه دوم جدول رده‌بندی امروز محکوم به پیروزی هستند.

 

ساعت 14:30، هفته هجدهم لیگ‌برتر

ورزشگاه: فولادشهر، تماشاگر:

داور: شاهین حاج بابایی       کمک داور: محمدرضا ابوالفضلی- سعید علی نژادیان

 

ذوب‌آهن:

 

رشید مظاهری، هاشم بیک زاده، کاوه رضایی(حسن زاده 83)، قاسم حدادی فر، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان(88 - آیوبل)، مهدی مهدی پور، هادی محمدی، محمد نژاد مهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی رجب زاده(78 - رضا شکاری)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

استقلال:

 

سید مهدی رحمتی، هرائر مگویان، امین حاج محمدی، میثم مجیدی، میلادفخرالدینی، فرشید اسماعیلی(برزای 85)، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، جابر انصاری، محسن کریمی(65 - مهدی مومنی)، سجاد شهباززاده

سرمربی: پرویز مظلومی

 

اخطار

 

بیک زاده (32) از ذوب آهن

حاج محمدی (33) - مهدی رحمتی(93) از استقلال

 

 

 

شرح بازی در نیمه اول:

 

نیمه اول بازی با حملات منظم ذوب آهن آغاز شد. شاگردان یحیی گل محمدی با استفاده از بازیکنان تکنیکی و خوش فکر خود و استفاده از قدرت رهبری قاسم حدادی فر و مهدی رجب زاده در خط هافبک و حمله حملات نسبتا خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کردند و حتی در چند موقعیت شانس رسیدن به گل را هم داشتند که با بی‌دقتی مهاجمان این اتفاق برای آنها نیفتاد. البته هر چه از جریان بازی گذشت، استقلال بیشتر توانست بر بازی مسلط شود و جلوی حمله های خطرناک ذوب آهن را بگیرد هرچند که خط هافبک استقلال در این نیمه در خط موقعیت برای سجاد شهباززاده و جابر انصاری توفیق چندانی نداشت.

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 3 – سجاد شهباززاده از جناح چپ و روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد و به گونه ای که تخصص دارد یک ضربه فنی روانه دروازه ذوبی ها کرد اما این توپ خطرناک از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 6 – کرنر ارسالی از جناح راست برای ذوبی ها، سه موقعیت خطرناک پیاپی روی دروازه رحمتی ایجاد کرد، در ابتدا سانتر کرنر را رحمتی از روی سر مهاجم ذوبی ها دور کرد، سپس این توپ که زیر پای تبریزی افتاده بود توسط شوت محکم و چکشی وی به جایی رفت که رحمتی ایستاده بود و او این توپ را  با واکنشی به موقع و زیبا مهار کرد و ضربه سوم را نیز خود تبریزی به سمت دروازه استقلالی ها زد اما این توپ نیز از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 18 : سانتر احسان پهلوان و ضربه سر کاوه رضایی با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 29 : ضربه سر میثم مجیدی به جابر انصاری رسید،او با چرخش شوتش را به سمت دروازه زد ولی در میان راه مدافعان ذوب آهن را توپ را دفع کردند.

دقیقه 30: مهدی رجب زاده از سمت راست دفاع استقلال را به هم ریخت اما سانترش روی دروازه از همه بازیکنان عبور کرد و توپ به مدافعان استقلال رسید.

دقیقه 35: سانتر دانیل اسماعیل فر تنها یک بغل پا برای گل شدن نیاز داشت اما امین حاج محمدی با یک تکل توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 40 : سانتر میثم مجیدی با شوت سرضرب جابر انصاری همراه بود اما این توپ به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد.

دقیقه 44 : شوت ناگهانی و فنی مهدی رجب زاده را مهدی رحمتی با واکنشی مناسب به کرنر فرستاد.

دقیقه 46: اشتباه میثم مجیدی و همکاری سریع ذوبی‌ها از جناح چپ فرصت خوبی را نصیب سفیدپوشان کرد که این فرصت بدون تهدید دروازه استقلال به میانه زمین بازگشت.

دقیقه 46: ضربه کاشته ارسالی از جناح چپ با دخالت کاوه رضایی و ضربه نهایی اسماعیلی‌فر دروازه رحمتی را تهدید کرد.

دقیقه 48: حرکت سریع ذوبی‌ها و پاس خوب رجب زاده به تبریزی با ضربه بی‌دقت این بازیکن به اوت رفت تا این موقعیت نیز از کف ذوبی ها برود.

قیقه 49: ارسال بلند از جناح راست در محوطه جریمه ذوب آهن به کریمی نرسید و به اوت رفت. این اولین حضور استقلال در این نیمه روی دروازه ذوب آهن بود.

دقیقه 51: باز هم فرار تبریزی از جناح راست و پاس عرضی او به رجب زاده موقعیت خوبی را نصیب ذوب آهن که تعلل رجب زاده و دخالت روزبه چشمی موقعیت را از سفیدپوشان میزبان گرفت.

دقیقه 51: سانتر عالی دانیال اسماعیلی فر و ضربه سر کاوه رضایی با واکنش فوق العاده مهدی رحمتی توام شد. دروازه بان استقلال بلافاصله ضربه بیک زاده در ریباند را دفع کرد تا اینجا موثرترین بازیکن تیمش لقب بگیرد.

دقیقه 55 : نفوذ اسماعیلی فر به پشت محوطه جریمه استقلال و ضربه نهایی کاوه رضایی به مدافعان استقلال برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 58: اشتباه مگویان لحظه ای دروازه استقلال را به خطر انداخت اما استارت بلند کاوه رضایی به دلیل فاصله زیاد توپ با او بی‌نتیجه ماند.

دقیقه 59: نفوذ احسان پهلوان تا پشت محوطه جریمه استقلال با ضربه نهایی بیک زاده در اختیار رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 61: شوت عالی مهدی رجب زاده از فاصله 8 متری باز هم با واکنش مهدی رحمتی راهی به دروازه استقلال نیافت و به کرنر رفت.

دقیقه 63: فرار زیبای تبریزی از سمت راست و شوت کاوه رضایی با برخورد به زانوی مگویان توپ وارد گل نشد.

دقیقه 66: جدی‌ترین خطر استقلال روی دروازه ذوب آهن با واکنش عالی رشید مظاهری خنثی شد. پاس خوب میثم مجیدی به مهدی مومنی تازه وارد و ضربه او با نوک انگشتان مظاهری و قیچی مدافع ذوب برگشت داده شد و ضربه محکم چشمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه میزبان به اوت رفت. استقلال در این صحنه می‌توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد.

دقیقه 70: حرکات ترکیبی استقلال و پاس امید ابراهیمی به جابر انصاری رسید اما سانتر او با بدون برخورد با بازیکنان به بیرون رفت.

دقیقه 69: باز هم کار تیمی ذوب آهنی‌ها از جناح راست و پاس عمقی رجب‌زاده به اسماعیلی‌فر فرصت خوبی را نصیب ذوب آهن کرد اما کات‌بک دفاع راست ذوب آهن عرض زمین را طی کرد.

دقیقه 70: پاس تبریزی و دخالت کاوه رضایی با هوشیاری مدافعان استقلال به رحمتی رسید.

دقیقه 71: شوت محکم امید ابراهیمی از فاصله 35 متری از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه 74: مهدی مومنی روی اشتباه مدافعان ذوب آهن می‌توانست تیمش را صاحب گل کند اما خودخواهی او در ارسال پاس به شهباززاده این موقعیت عالی را از دست استقلال گرفت.

دقیقه 80: حمله استقلال از جناح راست و ضربه سر خطرناک جابر انصاری در دست‌های مظاهری آرام گرفت.

دقیقه 82: ارسال سریع دانیال اسماعیلی فر و ضربه سر کاوه رضایی به سمت دروازه استقلال نرفت. این آخرین ضربه به توپ رضایی در این مسابقه بود.

دقیقه 84 : شوت مسعود حسن زاده به راحتی در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 1+90: ضربه زیبای مارکو آیوبل به شکل خطرناکی از پشت مهدی رحمتی رد شد و راه کنار دروازه را طی کرد.

 

 

در حاشیه

 

 

* تعدادی از هواداران استقلال به دلیل این که جای کمی به آنها اختصاص داده شده بود روی تپه های فولاد شهر نشسته اند.

* قرار است امروز از رضا احدی پیشکسوت باشگاه استقلال تجلیل بشود.

* عروسکی که نماد باشگاه ذوب آهن است در کنار زمین است و بازیکنان این تیم با او عکس یادگاری می گیرند.

* پیش از شروع بازی از تیم زیر 13 سال ذوب آهن به دلیل قهرمانی در لیگ اصفهان تجلیل شد.

* جایگاه خالی روبه‌روی دوربین فیلمبرداری با فاصله ای که بین هواداران استقلال و ذوب آهن گذاشته شده، از نکات منفی این بازی است.

* هاشم بیک زاده در ابتدای نیمه دوم بابت اخطار نیمه اول به شاهین حاج بابایی اعتراض کرد و به او گفت این اخطار حق وی نبوده است.

* هر دو تیم در نیمه دوم بدون تغییر وارد میدان شدند.