علی اکبر طاهری  در رابطه با تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: من دیروز بعد از بازی هم اعلام کردم که ما می توانستیم برنده این بازی باشیم اما متاسفانه با کم دقتی بعضی از بازیکنان این اتفاق نیفتاد اما نکته مهم تر این بود که هواداران پرسپولیس حضور بسیار پرشوری در بازی دیروز داشتند و فکر می کنم تقریبا همه از دیدن این بازی جذاب لذت بردند.

در بازی رفت با بلندگو فحش می دادند

وی در رابطه با انتقاد مسئولان باشگاه سپاهان نسبت به شعار علیه بازیکنان سپاهان به ویژه خلعتبری از سوی هواداران پرسپولیس عنوان کرد: شاید دیروز هم جو ورزشگاه برای برخی از بازیکنان سپاهان خیلی جالب نبود اما به نظرم همه باید این موضوع را در فوتبال ایران رعایت کنند. شما بروید بازی رفت سپاهان و پرسپولیس را نگاه کنید. من خودم در اصفهان نبودم اما اعضای تیم به من گفتند تماشاگران تیم حریف از پشت بلندگو در یک اقدام عجیب به بازیکنان ما توهین می کردند. البته من نمی خواهم بگویم چون سپاهانی ها رفتار خوبی با پرسپولیس در بازی رفت نداشتند ما هم مجاز هستیم در بازی برگشت چنین کاری را جبران کنیم. 

باید جو منفی سکوها را ریشه کن کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: همان طور که گفتم این اتفاقات اصولا نباید در ورزشگاه ها رخ دهد. حتی نباید در زمین هم شاهد درگیری بازیکنان باشیم. چون فشار روی سکوها باعث پایین آمدن طاقت برخی از آنها می شود. باید بحث اخلاق اسلامی را در میادین ورزشی در دستور کار قرار دهیم. متاسفانه این موضوع هم اکنون در ورزش به خصوص فوتبال ما کمرنگ شده و باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل در فوتبال ریشه کن شود.

به باشگاه پرسپولیس توهین کردند

طاهری در واکنش به اینکه باقریان اعلام کرده وقتی از سوی کانون هواداران باشگاه پرسپولیس خلعتبری تهدید به فحاشی شده یعنی توهین هواداران پرسپولیس در بازی دیروز از سوی این باشگاه ساماندهی شده بوده گفت: بعضی ها می خواهند علیه تیم ما جوی را به وجود بیاورند تا در بازی های بعدی ضربه بخوریم. این نوع صحبت ها اصلا درست نیست. دیدید که من هم دیروز قبل از بازی و هم بعد از بازی اعلام کردم تماشاگران و لیدرها باید احترام تمام بازیکنان حریف را داشته باشند.در حالی که من این صحبت ها را انجام دادم نمی دانم چطور آقایان معتقدند این موضوع از سوی باشگاه بوده است. چنین اظهارنظرهایی در واقع توهین به باشگاه پرسپولیس است. 

نشان دادم وسط هفته می توان 80 هزار را به ورزشگاه کشاند

وی درباره رایگان شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی از سوی باشگاه پرسپولیس و همچنین حضور هشتادهزار تماشاگر در بازی دیروز خاطرنشان کرد: از الان نمی توانم بگویم که این اتفاق در بازی های بعدی هم تکرار می شود یا خیر اما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین شرایط را برای حضور هواداران فراهم آوریم. من صحبتی را با آقای تاج در سازمان لیگ داشتم و پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کردم. امیدوارم بازنگری در سیستم فروش بلیت به تماشاگران انجام شود چون من با یک کار تحقیقاتی نشان دادم که وسط هفته آن هم در یک هوای سرد می توان هشتادهزار تماشاگر را به ورزشگاه کشاند. امیدوارم کارگروه های خوبی در این باره تشکیل شود و به صورت علمی چنین مسائلی را پیگیری کنیم.

قهر نوراللهی کذب است

وی در واکنش به خبر قهر احمد نورالهی بعد از تعویض برانکو گفت: چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد و انتشار این خبر هم کار حاشیه سازانی است که می خواهند به پرسپولیس ضربه بزنند. تمام بازیکنان ما از جمله نورالهی با هم رفیق هستند و هدف شان پیروزی تیم است. 

سوشا مشکلی برای بازی ندارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره مشکلاتی که قبل از بازی دیروز برای سوشا مکانی به وجود آمده بود اذعان داشت: همان طور که دیروز اعلام شد این دروازه بان هیچ مشکلی برای تمرین کردن و حتی بازی کردن برای پرسپولیس ندارد. این پرونده باید روند خود را طی کند و ما هم تلاش خود را می کنیم تا دروازه بان پرسپولیس در این ماجرا آسیب نبیند. درباره اینکه دیروز مکانی مجبور شده بود اردوی پرسپولیس را ترک کند ما تابع دستور مسئولان قضایی هستیم چون حتما لازم بوده تا او در دادگاه حاضر شود. ما نمی توانیم در تصمیم مسئولان قضایی دخالت کنیم.

درباره لوبانف برانکو باید نظر دهد

طاهری در پایان در واکنش به انتقاداتی که از عملکرد لوبانف دروازه بان ازبکستانی پرسپولیس می شود افزود: این دروازه بان جزو بازیکنان برتر تیم ملی ازبکستان است. حالا شاید فعلا به شرایط آرمانی نرسیده باشد اما این که چه کسی درون دروازه بایستد را کادر فنی تشخیص می دهد. همان طور که گفتم کادر فنی مجاز است از سوشا مکانی درون دروازه استفاده کند اما نظر نهایی را برانکو خواهد داد.