پرسپولیسِ من ستاره بود پرسپولیس فعلی یک تیم است

وینگو بگوویچ، سرمربی اسبق پرسپولیس که در حال حاضر سرمربی مس کرمان است، روز گذشته به زبان فارسی مصاحبه جالبی با ما داشت که از نظرتان می‌گذرد.

 

وینگو، بازی پرسپولیس و سپاهان را دیدی، تیم‌هایی که دو هموطنت سرمربیگری آنها را بر عهده داشتند.

من بازی پرسپولیس و سپاهان را به دقت دیدم. هر دو تیم خیلی تاکتیکی و هدفمند کار کردند. در این بین سپاهان با بازی فشرده، ابتکار عمل را از پرسپولیس گرفته بود و بهتر کار می‌کرد اما در نیمه دوم پرسپولیس از کناره‌ها نفوذ کرد و به گل رسید. در پایان هم دو تیم به نتیجه تساوی رسیدند اما به نظرم در جدال 90 دقیقه‌ای سهم پرسپولیس برای گلزنی بیشتر بود. البته اگر از موقعیت‌های نیمه دوم‌شان استفاده می‌کردند.

از کار دو مربی هموطنت، برانکو و استیماچ بگو.

برانکو تجربه بیشتری نسبت به استیماچ در کار مربیگری در ایران دارد اما استیماچ هم در زمان بازیگری بازیکن بزرگی بوده که در تیم‌های خوبی مثل دربی‌کانتی و... تجربه بازیگری داشته. او در مربیگری هم کارنامه خوبی دارد.

چه تفاوتی بین پرسپولیس زمان خودتان و پرسپولیس فعلی می‌بینی؟

پرسپولیس زمان من یک تیم پرستاره بود؛ تیمی که بازیکنانی مانند دایی، باقری، پیروانی، امامی‌فر و چند بازیکن بزرگ دیگر را در اختیار داشت اما تیم برانکو مانند پرسپولیس زمان من ستاره ندارد، هرچند که به معنای واقعی یک تیم است.

فکر می‌کنی تیم زمان شما زیباتر بازی می‌کرد یا پرسپولیس برانکو؟

جواب این سؤال شما خیلی سخت است و من نمی‌توانم جواب آن را بدهم.

برانکو و تیمش شانس قهرمانی دارند؟

هنوز بازی‌های نسبتاً زیادی تا پایان فصل مانده و به نظرم جبران 5 امتیاز تا صدر برای پرسپولیس امکان‌پذیر است. به همین دلیل پرسپولیس برانکو می‌تواند قهرمان شود.

با برانکو در چند مدت اخیر راجع به پرسپولیس حرف زده‌ای؟

برانکو دوست 30 ساله من است اما هر بار که سرمربی پرسپولیس را در هتل المپیک دیدم یا به صورت تلفنی با او حرف زدم، بیشتر راجع به تمرین و کرواسی با هم حرف زدیم و راجع به پرسپولیس صحبتی با هم نداشتیم.

در مورد سپاهان و استیماچ چه نظری داری؟

فاصله امتیازی سپاهان با صدر زیاد است، به همین دلیل من معتقدم سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد اما این تیم می‌تواند برای کسب سهمیه امیدوار باشد.

از تیم خودت، مس کرمان، حرف بزن.

متأسفانه در بازی‌ قبلی به ایرانجوان باختیم اما در حال حاضر در رده چهارم جدول قرار داریم و با توجه به 14 بازی‌ای که باقی مانده، هنوز برای صعود به لیگ برتر امیدواریم.