علی‌اکبر عبدالملکی در خصوص آخرین وضعیت جسمی سارا عبدالملکی گفت: شرایط نخاع او هنوز مشخص نیست و چند مرحله جراحی را پشت سر گذاشته است. سارا در حال حاضر مشکل ریه دارد و دو روز است که در ICU بستری شده است. شکستگی یکی از دنده‌هایش باعث سوراخ شدن ریه و در نتیجه مشکل تنفسی وی شده و دو روز است که در ICU بستری است.

وی در خصوص هزینه‌های درمان دخترش عنوان کرد: مسدود شدن حساب مشکل خاصی نبود و حل شد. ما هنوز از هزینه‌ها خبر نداریم چون دخترم در بیمارستان است. بعد از ترخیص هم که مشکلات خاص خود را دارد. علی دایی با بیمارستان هماهنگ کرد و گفت بعد از ترخیص از بیمارستان هر کاری بود با او تماس بگیریم.

پدر راگبی‌باز کشورمان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر پول‌ جمع آوری شده برای درمان سارا در اختیار چه کسی است، گفت: در حال حاضر پول‌هایی که جمع شده است در اختیار ماست و ما همه این پول را تا ریال آخر برای سلامت سارا خرج می‌کنیم. این پول در اختیار ماست و تنها یک مشکل کوچک بود که 10 دقیقه‌ای برطرف شد.

وی در خصوص حضور مسئولان اظهار داشت: حضور مسئولان خوب بود و از همه آنها سپاسگذارم اما ما بعد از مرخص شدن سارا به کمک نیاز داریم چون ما 10 کیلومتر پایین‌تر از  کرج زندگی می‌کنیم و سارا برای فیزوتراپی و آب درمانی باید به بیمارستان رفت و آمد کند. دخترم در حال حاضر در بیمارستان است و پزشکان رسیدگی می‌کنند اما بعد از ترخیص کارهای زیادی لازم است که انجام دهیم.

عبدالملکی در خصوص حمایت انجمن راگبی از دخترش گفت: ما درگیر بیمارستان هستیم و از پیگیری‌ها اطلاعی نداریم و فقط کسانی که به بیمارستان رفت و آمد می‌کنند را می‌بینیم. وزیر بهداشت گفت که اطلاع نداشته که ورزشکاران بیمه نیستند. ما هم تنها چیزی که به آقابیگ گفتیم این بود که چرا سارا بیمه ندارد. از سارا که گذشت اما ورزشکارانی که در تیم ملی هستند حداقل باید یک بیمه داشته باشند. حرف خاصی به آقابیگ نزدیم. وقتی با وی تماس گرفتیم تیم پزشکی را به بیمارستان فرستاد و شرح حال را گرفتند اما جوابی ندادند و ما دوباره خودمان تماس گرفتیم و پیگیری کردیم و جواب آنچنانی هم به ما ندادند.