پرسپولیس مثل هفته گذشته یک سوی یک بازی تماشائی بود؛ دیداری که می توانست چون بازی با سپاهان به سود سرخ های تهرانی تمام شود که اگر این گونه بود سرخ ها بجای 31 امتیاز صاحب  35 امتیاز بوده و جدال را در بالای جدول گرم تر هم می کردند اما سرخ های تهرانی بار دیگر می توانند سخن از بدشانسی بکنند و بر بخت بد خود لعنت بفرستند و این گونه خود و طرفدارانشان را تسلی دهند اما واقعیت این گونه است؟ آیا پرسپولیس تنها بد شانس است؟

 

 

روند پرسپولیس ثابت ایت این تیم بسیار خوب گل می زند و خیلی راحت گل می خورد  و صد البته از موقعیت های خود در طول بازی و خصوصا پنالتی هایش بهره نمی گیرد. چند پنالتی دیگر باید برای پرسپولیس هدر رود؟ از دست دادن شش پنالتی در طول فصل نشان از بد شانسی دارد و یا این که این تیم تمرین و تمرکز کافی بر روی این ضربه حیاتی  فوتبال ندارد؟

 

 

پرسپولیس به چه دلیل پنالتی زن ندارد؟ روزگاری مردانی چون پروین و محمد خانی و پیوس و باقری و رهبری فرد و انصاریان پنالتی های پرسپولیس را گل می کردند اما امروز وقتی پنالتی برای پرسپولیس رخ می دهد بیشتر تماشاچیان نگران ناراحتی ناشی از به هدر رفتن پنالتی هستند. به چه دلیل پرسپولیس پنالتی زن ثابت ندارد و هر دفعه جشنواره از معترضین را دارد که شاهد خراب کردن پنالتی دیگری هستند؟

 

 

 از سوئی دیگر حکایت جالبی که در پرسپولیس وجود دارد گل خوردن های مشابه از قلب دفاعش است و ارسال هایی که مسبب این گلها می شود از جناج چپ است. پرسپولیس  در بازی با سپاهان جناح چپ بسیار بدی داشت جناح چپی که با حضور  بابک حاتمی  تشکیل شده بود. حاتمی در بازی با سپاهان مسبب اصلی گلهای خورده بود و در قلب دفاع شاهکارهای نور محمدی و بنگر  این فرصت را به سپاهانی ها دادند که دو بار جلو بیافتند اما در بازی با سپاهان چه اتفاقی افتاد که ورق بازی برگشت؟ تعویض های برانکو باعث این تغییر شدند  برانکو با خروج نور الهی و اضافه  کردن علیپور کمک شایانی به خط حمله بی تحرک سرخ ها کرد و با تعویض احمد زاده و حضور کمندانی که توپ را در میانه میدان حفظ می کرد توانست نه تنها بازی را حفظ کند بلکه به گل دوم و  حتی می توانستند به گل سوم هم برسند.

 

در بازی با ذوب آهن  ترکیب اولیه نمی توانست ترکیب موفق  نیمه دوم بازی با سپاهان البته منهای نور محمدی و حاتمی باشد؟ ظاهرا این اندیشه در ذهن برانکو بود اما آیا بهتر نبود کمندانی از اوایل بازی بجای احمد زاده به میدان می رفت تا قدرت حمل و حفظ توپ پرسپولیس بیشتر شود؟

 

پرسپولیس چون بازی با سپاهان و صبا در رقابت های جام شهدا از سمت چپ خود دو گل به حریفان داد. کامیابی نیا در جائی حضور داشت که ظاهرا باید یک مدافع چپ یعنی انصاری حضور می داشت که مرتکب پنالتی شد و در دقیقه 92 اگر بجای سستی و اهمال عالیشاه یک مدافع چپ قبراق چون انصاری بود احتمالا شاهد آن سانتر دقیق نبودیم که منجبر به گل بشود.

می پرسیم چرا برانکو برار دیگر به نور محمدی فضا داد ؟ نور محمدی که اصولا در پیکارهای هوائی کمکی به بنگر نمی کرد به چه دلیل وارد زمین شد؟ پرسپولیس جناح چپ خود را تقویت نمی کند. از یاد نبریم  انصاری مدافع خوبی است و عالیشاه سریع ولی بی دقت است اما در هنگام حفظ بازی به جای استفاده از ستونی از مدافعین ناکار آمد چون نور محمدی بهتر است قرمزها از جوان خوب تیم ملی امید یعنی کمندانی چون بازی با سپاهان بهره  بگیرند. از سوی دیگر به نظر می رسد لوبانوف مرد بیرون از چهارچوب نیست و باید بیشتر روی این ضعف لبانوف کار کرد.