سوهان روح پرسپولیس/پنالتی گیری حرفه من است

 دیروز پرسپولیس با ذوب آهن به تساوی رسید. دیداری که نقطه عطفش حدفاصل دقیقه 70 تا 73 بود. رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن درخشید و مانند بازی رفت پنالتی پرسپولیس را گرفت و تیمش در نهایت از باخت گریخت و به تساوی رسید.

همین موضوع و درخشش مدام رشید مظاهری در یکی دو فصل اخیر ما را بر آن داشت تا نگاهی دقیق تر به دروازه بانی بیندازیم که اصولا سخت در هنگام پنالتی ها تسلیم می شود.

اولین بار، فصل قبل و در بازی دو تیم ذوب آهن و استقلال در یک هشتم نهایی جام حذفی بود که نام رشید بین فوتبالی ها دهان به دهان شد. جایی که بعد از تساوی دو تیم در 120 دقیقه، او از سه پنالتی استقلال دو تا را گرفت و پنالتی بیک زاده هم به بیرون رفت. از آن طرف هم فروزان به هیچ پنالتی نه نگفت و بازی با نتیجه 3-0 در پنالتی ها خاتمه یافت و در نهایت ذوبی ها جام را بالای سر بردند.

اما در این فصل رشید در سه جام توسط پنالتی ها به چالش کشیده شده است. تا هفته نوزدهم لیگ چهار بار پنالتی به رشید زده اند که سه تا توسط او سیو شده است و تنها یک بار او مغلوب شد. مازیار زارع، امید عالیشاه و کمال کامیابی نیا مقابل مظاهری شکست خورده اند و فقط محسن یوسفی بود که با لباس پدیده از پس رشید برآمد.

در بازی رده بندی جام شهدا هم بازی ذوب و سایپا به ضربات پنالتی ها کشیده شد. جایی که تیم اصفهانی باخت ولی مظاهری از 6 پنالتی که سه تایش گل نشد؛ یکی را دفع کرد و دو تای دیگر هم به بیرون فرستاده شد.

اما این پایان کار نبود. رشید در جام حذفی امسال و در مرحله نیمه نهایی بازهم خوش درخشید. او در برابر تیم سپاهان نقش غیر قابل انکاری در پیروزی 4-1 تیمش داشت. در این بازی سه پنالتی به سمت رشید آمد. یکی را وریا بر خلاف جهتش گل کرد. پنالتی عقیلی به تیر اصابت کرد و پنالتی علی کریمی هم توسط او سیو شد.

در مجموع از 13 پنالتی که در لیگ امسال به سمت دروازه او آمده؛ فقط5 توپ تبدیل به گل شده است و مابقی با تور تماس پیدا نکرده است. از این 8 تا، پنج پنالتی توسط رشید سیو شده است. 

مظاهری نشان داده می تواند گزینه خوبی برای دروازه تیم ملی هم باشد و در اردوهای بیش تری حضور پیدا کند. او این را در این فصل ثابت کرد.