پرسپولیس تهران بار دیگر و این مرتبه در بازی حساس مقابل ذوب‌آهن اصفهان ضربه پنالتی خود را از دست داد تا همه را به تفکر وا دارد.

 

بعد از مهدی طارمی (2 بار) امید عالیشاه و رامین رضاییان این بار نوبت به کمال کامیابی‌نیا رسید که با بی‌دقتی ضربه پنالتی خود را از دست بدهد تا پرسپولیس پیروزی را با تساوی یک امتیازی به پایان برساند.

 

در این رابطه بحث‌های کارشناسی فراوانی انجام شده و هر کس از دیدگاه خود نظر داده است. در این میان ما معتقدیم عجله و برخورد احساسی در زدن ضربه پنالتی بزرگ‌ترین اشتباه شاگردان برانکو ایوانکوویچ تاکنون بوده است.

 

اگر به ضربات پنالتی این فصل پرسپولیس دقت کرده باشید متوجه می‌شوید بلافاصله پس از سوت داوران، بازیکنان با استرس شدید پشت توپ می‌ایستند. یک بخش به خود آن بازیکن برمی‌گردد و بخش دیگر به سایر بازیکنان و از آن بالاتر به شخص سرمربی! برانکو به عنوان یک مربی حرفه‌ای بهتر است بازی‌های قبلی تیمش که داور برای پرسپولیس پنالتی گرفته است را خوب آنالیز کند.

 

دفعات قبل را نمی‌دانیم اما ظاهراً این مرتبه برانکو در رختکن تیمش محسن بنگر را به عنوان پنالتی‌زن اول پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن اصفهان معرفی کرده است اما درست در لحظه‌ای که اشکان خورشیدی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید، کمال کامیابی‌نیا جلو رفت و با اصرار و التماس و قسم دادن بنگر توپ را گرفت تا پنالتی را بزند!

 

درست توجه کردید؟ پنالتی‌زن اول پرسپولیس بنگر بود، برانکو هم در رختکن روی این مسئله تأکید کرد ولی یک بازیکن دیگر جلو رفت و با التماس از کاپیتان پرسپولیس خواست اجازه بدهد تا او پنالتی بزند!

 

فاجعه آنجایی است که برانکو در تمام این لحظات ایستاده و نظاره‌‌گر اتفاقات بود. شاید برخی‌ها بگویند در فوتبال وقتی یک بازیکن روحیه دارد و احساس می‌کند می‌تواند پنالتی را گل کند باید توپ را به او سپرد اما باور کنید این موضوع حداقل در مورد پرسپولیس صدق نمی‌کند!

 

تجربه نشان داده که در پرسپولیس هر کس می‌رود و توپ را از دست مأمور زدن پنالتی می‌گیرد آن را خراب می‌کند. بر همین اساس ما معتقدیم مقصر اول خراب شدن ضربه پنالتی پرسپولیس شخص برانکو است. سرمربی پرسپولیس که از قبل می‌دانست تیمش در زدن ضربات پنالتی مشکل دارد نباید به کامیابی‌نیا اجازه زدن ضربه پنالتی را می‌داد.

 

برانکو باید از کنار زمین روی دستور تاکتیکی‌اش می‌ایستاد و با قاطعیت اعلام می‌کرد بنگر باید پنالتی بزند اما به تماشا نشست تا به همین راحتی پرسپولیس، سه امتیاز یک بازی حساس را از دست بدهد.