رضا خالقی فر که در این فصل نتوانسته دقایق زیادی را برای تیمش به میدان برود پیش از بازی با ذوب آهن دچار مصدومیت شد و به همین دلیل با سرخپوشان به اصفهان سفر نکرد. او حالا باید یکی، دو هفته ای تلاش کند تا بتواند به شرایط مسابقه بازگردد. گفت و گویی را با خالقی فر ترتیب دادیم که در ادامه می توانید ماحصل مصاحبه  را بخوانید:

*دچار مصدومیت شدی و به نظر بازی با فولاد را از دست داده ای.

بله. بعد از اینکه متوجه مصدومیتم شدم ام آر آی دادم و تشخیص پزشکان این بوده که عضله چهارسر رانم دچار کشیدگی شده و باید فعلا فیزیوتراپی کنم. البته خدا را شکر از چیزی که ابتدا پزشکان تیم تشخیص داده بودند میزان مصدومیتم کمتر است و باید هرچه سریع تر خودم را آماده بازگشت به تمرینات کنم.

*شاید خیلی ها نمی دانستند به خاطر مصدومیت از لیست پرسپولیس برای بازی با ذوب آهن خط خوردی.

بله. همین طور است. من دقیقا روز قبل از بازی با ذوب آهن و هنگام سفر به اصفهان مصدوم شدم. البته دیدم که روی سایت باشگاه دلیل خط خوردن مرا مصدومیت عنوان کرده بودند اما شاید رسانه های دیگر به این موضوع نپرداختند.

*این مصدومیت می تواند تو را از ترکیب اصلی پرسپولیس دورتر کند.

من هم ناراحت هستم چون تمام بازیکنان پرسپولیس واقعا آماده اند و من هم باید با آنها در کورس رقابت قرار بگیرم و آمادگی خود را حفظ کنم. این مصدومیت و غیبت یکی، دو هفته ای قطعا به ضررم می شود اما دیگر راهی نیست و باید تلاش کنم تا هرچه سریعتر برگردم.

*به نظرت در پستی که تو قرار داری تمام بازیکنان آماده هستند و به همین دلیل فرصت بازی پیدا نمی کنی.

اصلا شما می دانید پست تخصصی من کجاست؟ من یکسال است که به پرسپولیس آمده ام اما یک بار هم در پست تخصصی ام که همان مهاجم نوک بود بازی نکردم. در راه آهن و تیم های قبلی ام همیشه عادت داشتم فوروارد بازی کنم اما به پرسپولیس که آمدم ابتدا درخشان از من به عنوان هافبک های نفوذی در جناح های چپ و راست استفاده می کرد و برانکو هم از ابتدای این فصل از من در پست هافبک دفاعی و دفاع راست استفاده کرده است.  به هر حال تیم در این پست ها در مقاطعی از فصل کمبود داشته و به همین دلیل من چند خط عقب آمده ام.

*پس خودت علاقه داری که در پرسپولیس هم مهاجم نوک باشی؟

با این وضعیت که پیش می روم فکر می کنم تا چند وقت دیگر باید درون دروازه هم بایستم (باخنده). قطعا وقتی از ابتدا فوتبالم را با حضور در خط حمله آغاز کرده ام باز هم دوست دارم مهاجم نوک باشم و گلزنی کنم. با این حال به تصمیم کادر فنی احترام می گذارم.

*در دو بازی اخیر پرسپولیس چهار امتیاز را از دست داده در حالی که می توانست با این چهار امتیاز به صدر جدول نزدیک تر شود.

اگر ما می توانستیم شش امتیاز از این دو بازی بگیریم برایمان خیلی خیلی بهتر می شد اما این را نباید فراموش کنیم که این بازی شش امتیازی بود و همین که از آنها شکست نخوردیم خودش یک امتیاز بزرگ است. حداقل نگذاشتیم رقیبان مان از ما جلو بیفتند و میتوانیم در بازی های آینده امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. مطمئن باشید که پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تا روز آخر لیگ خواهد بود.

*در بازی با ذوب آهن که البته غایب بودی اشتباهات فردی باعث توقف پرسپولیس شد و شاید بیشتر از همه فشارها روی کمال کامیابی نیا بود.

من فکر نمی کنم صرفا اشتباهات فردی باعث شده باشد این نتیجه رقم بخورد. به هر حال ذوب آهن هم تیم قدرتمندی است که شکست دادن آنها در اصفهان کار هر کسی نیست. درباره کمال هم باید بگویم او از ابتدای فصل آن قدر بازی خوب برای پرسپولیس انجام داده که اگر یک بازی هم اشتباه کند هواداران به راحتی او را می بخشند. بهترین بازیکنان دنیا هم چنین اتفاقی برایشان رخ می دهد.

*مشکل عدم گلزنی پرسپولیس روی پنالتی هم برای خودش ماجراهای زیادی را به وجود آورده است.

من که جزو بازیکنان پنالتی زن پرسپولیس نبودم اگرچه قبلا چند باری پنالتی زدم. با این حال پنالتی زن هر تیم با تشخیص کادر فنی مشخص می شود و رسانه ها و هواداران نباید این قدر فشار روی بازیکنان بیاورند که چنین اتفاقی رخ دهد. این قدر اتفاقات خوب برای ما رخ داده که نباید یک نکته منفی را این قدر بزرگ کرد.

*این فصل نتوانستی دقایق زیادی را برای پرسپولیس به میدان بروی. حتما از این اتفاق ناراحت هستی.

طبیعتا هر بازیکنی که بازی نمی کند از نیمکت نشینی اش ناراحت است. من هم از شرایطی که دارم خیلی راضی نیستم اما هر زمان که به زمین بروم سعی می کنم برای تیمم مثمرثمر باشم. به هر حال شاید طبیعی باشد وقتی تیم خوب بازی می کند کادر فنی به ترکیب دست نزند و با این وضعیت فعلا دلیلی هم نیست که من و دیگر بازیکنان نیمکت نشین از ابتدا در ترکیب باشیم.

*فکر می کنی تمام بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس تا پایان فصل چنین طرز فکری داشته باشند؟

یکی از خصوصیات خوب تیم ما این است که تمام بازیکنان همدل هستند. بازیکنی که بیرون می نشیند و بازی نمی کند با نفری که درون زمین 90 دقیقه می دود و خودش را نشان می دهدکاملا رفیق هستند و همه تمام سعی خود را برای موفقیت تیم انجام می دهند.