علیرضا امامی‌فر هافبک چپ اسبق پرسپولیس حرف‌های جالبی در مورد پرسپولیس، نقاط ضعف و قوتش و سایر مسائل مربوط به این تیم می‌زند.

 

چرا پرسپولیس در هر بازی فرصت‌های زیادی برای گلزنی خلق می‌کند اما آنها را خیلی راحت از دست می‌دهد؟

من فکر می‌کنم بحث جوانی تیم و شاید استرس زیاد، مانع می‌شود که بازیکن با همه تمرکز و توانش به توپ ضربه زده و به گل برسد. در مورد سپردن پنالتی به کامیابی‌نیا من هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا نکردم و فکر می‌کنم بنگر باید پنالتی را می‌زد و نباید تحت تأثیر حرف‌های هافبک پرسپولیس قرار می‌گرفت.

فکر می‌کنید بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس چه بازیکنی است که باید به او بیشتر اعتماد شود؟

من فکر می‌کنم مهدی طارمی بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس است. دلیلم هم برای این حرفم پنالتی چیپی است که طارمی در مقابل حریف عربستانی برای پرسپولیس به ثمر رساند. بدون شک اگر طارمی پنالتی‌زن نبود، قادر به زدن پنالتی به شکل چیپ در جام حساسی مانند لیگ قهرمانان آسیا نبود. از طرفی برانکو باید برای بازیکنان پنالتی‌زن خودش در هر بازی تمرین پنالتی بگذارد.

در مورد از دست دادن فرصت‌های متعدد گلزنی توسط مهاجمان و هافبک‌های پرسپولیس چه توضیحی دارید؟

بعد از خداحافظی بازیکنی مانند علی دایی شاید مشکل گلزنی در تیم ما به خوبی خودش را نشان داد. تیم فعلی پرسپولیس جوان است، به همین دلیل از دست دادن فرصت‌های گل را باید به حساب بازیکنان کم‌تجربه پرسپولیس گذاشت؛ ضعفی که شاید با تجربه میادین آسیایی به حداقل برسد.

ایراد بزرگ خط دفاع پرسپولیس را در چه مواردی می‌دانید؟

عناصر دفاعی پرسپولیس باید قبل از اینکه بازیکن حریف به یک‌سوم دفاعی‌شان برسند، توپگیری کنند و اجازه ضربه زدن یا شوتزنی به بازیکن حریف را ندهند. برای حل این مشکل هم باید در پرسپولیس تمرین یک در مقابل یک انجام شود تا در کناره‌ها و دفاع‌های میانی، مشکل دفاعی پرسپولیس به حداقل برسد.

به نظرتان پرسپولیس قادر است فاصله امتیازی‌اش با صدر را جبران کند؟

اگر یک تیم ششدانگ بالای سر پرسپولیس بود، می‌شد گفت که این تیم قادر به جبران امتیاز نخواهد بود اما وقتی استقلال به استقلال اهواز در تهران امتیاز می‌دهد، به این معناست که پرسپولیس می‌تواند اختلاف امتیازی‌اش را جبران کند. البته این مهم یک شرط دیگر هم دارد؛ اینکه پرسپولیس دیگر به راحتی امتیاز ندهد.