پدیده که با دو پیروزی برابر سایپا و تراکتورسازی امروز میزبان صبا بود با ارائه یک بازی محتاطانه و تفکر رسیدن به گل در ضد حمله نتوانست روند پیروزی‌هایش را ادامه دهد و صبای ناآماده که سه هفته شکست می‌خورد با وجود نمایش هجومی نتوانست به برد دست پیدا کند و به یک امتیاز رسید.

 

هفته بیستم لیگ برتر

ورزشگاه: ثامن مشهد / تماشاگر: 700 نفر

داور: علیرضا فغانی ؛ محمدرضا ابوالفضلی، محمد عطایی و روح‌الله شریفی / ناظر داوری: محمدرضا فلاح

اخطار: سامان آقازمانی(90) از صبا

 

پدیده

مجتبی روشنگر، احمد آل‌نعمه، محمدحسین مرادمند، مسعود نظرزاده، محمدرضا ناصحی، کریم احمدی، میثم نقی‌زاده، معین عباسیان(79 - محمدعلی فرامرزی)، محسن یوسفی، مهدی خیری(70- حسین بادامکی) و بهمن سالاری(60- یونس شاکری)

سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

صبا

حامد لک، فرشید باقری، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، پیام صادقیان(86- سامان آقازمانی)، فرید بهزادی‌کریمی، محمد بائوج‌رضایی(71- داوود بهادری) و محمد اوسانی

سرمربی: علی دایی

 

شرح نیمه اول

صبا که پیش‌بینی می‌شد کار سختی در مشهد داشته باشد از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و دقیقه 6 می‌توانست به گل برسد ولی اوسانی از موقعیتی که خود خلق کرده بود استفاده نکرد و تک به تک با روشنگر را به دستان او زد. در ادامه شاگردان دایی که بیشتر از سمت راست حملاتشان را برنامه‌ریزی کرده بودند به چند حمله رسیدند اما مدافعان پدیده و بی‌دقتی مهاجمان صبا مانع رسیدن تیم دایی به گل شدند. در سمت مقابل پدیده که بعد از دقیقه 30 شکل بازی خود را پیدا کرد با سانترهای پیاپی قصد رسیدن به گل داشت که آنها هم مثل صبا نتوانستند دروازه حریفشان را باز کنند تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.

 

لحظات حساس

دقیقه 6: اوسانی با توپ‌ربایی از مرادمند و دریبل دو طرفه به او با روشنگر تک به تک شد اما شوت او را دروازه‌بان پدیده به خوبی دفع کرد.

دقیقه 11: پرتاب دست حق‌جو به محوطه جریمه پدیده را فرید کریمی زد که روشنگر این توپ را جمع کرد.

دقیقه 13: شوت خطرناک خیری را مدافعان صبا سراسیمه برگرداندند و در ادامه نیز شوت نقی‌زاده به بازیکنان صبا خورد و دور شد.

دقیقه 22: اشتباه روشنگر در دفع توپ فرصت را در اختیار رضایی قرارداد تا دروازه خالی پدیده را باز کند اما گلر پدیده با بازگشت سریع توپ را جمع کرد.

دقیقه 29: نفوذ یوسفی از پشت محوطه و شوت کم قدرت او را لک در اختیار گرفت.

دقیقه 41: سانتر صادقیان از جناح راست را فرید کریمی با سر به زیبایی به مقابل دروازه پدیده فرستاد اما اوسانی با شوت روی پا این توپ را با اختلاف به بیرون زد.

دقیقه 43: شوت محکم یوسفی از پشت محوطه در حال رفتن به سمت دروازه صبا به باقری خورد و دور شد.

دقیقه 43: پاس بلند نظرزاده از زمین پدیده به پشت مدافعان  صبا در حال رسیدن به خیری بود که لک با خروج از محوطه جریمه و ضربه سر دفع کرد.

دقیقه 45: سانتر زیبای خیری از سمت چپ زمین را نظرزاده با پرش بلند زد که لک در دو مرحله توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 57: توپ‌گیری و شوت یوسفی از پشت محوطه را لک در آغوش گرفت.

دقیقه 62: شوت روی پای شاکری به شکل خطرناکی از بالای دروازه صبا راهی اوت شد.

دقیقه 68: سانتر خطرناک یوسفی را لک با خروج موفق از مقابل دروازه صبا دور کرد.

دقیقه 72: سانتر صادقیان از روی کرنر را حق‌جو با پرش بلند به داوود بهادری رساند که شوت پای چپ این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه 79: ضربه آزاد صادقی با فاصله کمی از کنار دروازه پدیده به اوت رفت.

دقیقه 81: ارسال شاکری از جناح راست زمین را فرامرزی با ضربه سر زد که لک به راحتی این توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 83: پاس بادامکی و شوت شاکری را لک در آغوش گرفت.

دقیقه 87: بهادری که بعد از تعویضش خطرناک نشان داده در دومین توپی که از کریمی گرفت با شوت پشت محوطه دروازه پدیده را تهدید کرد اما روشنگر از گوشه دروازه این توپ را گرفت.

دقیقه 1+90: توپ ارسالی به محوطه صبا را شاکری می‌توانست به گل اول بازی تبدیل کند اما تکل آرام‌طبع این موقعیت را دور کرد.

 

اتفاق ویژه

پدیده که بعد از تعطیلات لیگ به دو پیروزی رسیده بود امروز هم روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کرد و توانست یک امتیاز از صبا بگیرد. در سمت مقابل علی دایی و صبا که سه هفته شکست می‌خوردند موفق شدند با تساوی در این بازی از بحران خارج شوند.

 

بهترین بازیکن

هر چهار مدافع صبا در این بازی عالی کار کردند و علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه‌شان بارها در حملات تیمشان نقش داشتند. فرشید باقری، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو و محمدامین آرام‌طبع با نمایشی که در این بازی نشان دادند صبا را بعد از سه بازی بدون برد به یک امتیاز رساندند.

در حاشیه

* پدیده با در اختیار نداشتن محسن بیات و میلاد غریبی بخاطر آسیب دیدگی و بدون محروم به مصاف صبا رفته است در حالی که تیم قم برای این بازی فیلیپه ماچادو و محمد قاضی را به علت محرومیت و جلال‌الدین علی‌محمدی، کریم اسلامی و سید مهدی حسینی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

* محمدرضا مهاجری و اعضای کادر فنی پدیده به استقبال علی دایی رفتند.

* یونس شاکری و مهدی خیری دو بازیکن پدیده بودند که پیش از بازی به سمت سرمربی صبا رفتند.

* صبا برای دومین بار در لیگ پانزدهم از پیراهن‌های دوم خود استفاده کرده است.

* محمد بائوج‌رضایی با 19 سال سن جوان‌ترین بازیکن ترکیب صبا در این فصل است.

* حدود 50 تماشاگر صبا به تشویق تیمشان و علی دایی می‌پردازند.

* 3 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم لحاظ شد.