ابراهیم تهامی درباره تساوی روز گذشته استقلال اهواز برابر ذوب آهن اظهار داشت: همه اعضای کادر فنی به ویژه آقا سیاوش برای تیم زحمت می کشند و خود بازیکنان هم تلاش می کنند تا تیم بهتر نتیجه بگیرد. البته باید گفت که بازیکنان ما همه از لیگ یک و دو هستند و فقط دو سه بازیکن در حد لیگ برتری داریم مثل عادل کلاه کج. میانگین سنی تیم ما 2 سال است و بیشتر شان زیر 21 سال هستند.

وی ادامه داد: جوانی گاهی کار دست تیم مان داده است وگرنه ما می توانستیم هم استقلال و هم ذوب آهن را شکست هم بدهیم وفقط تساوی نکنیم. البته من هنوز هم معتقدم که گل دیروز ذوب آهن به ما آفساید بود البته باید کارشناسان داوری در این باره حرف بزنند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در این باره که چه عاملی باعث پیشرفت خوب استقلال اهواز شده است گفت: ما توانستیم از تعطیلات لیگ به نحو احسن استفاده کنیم و در آن دوره تمرینات خوبی را برگزار کردیم که الان بازیکان از نظر بدنی در وضعیت خوبی بسر می برند. ضمن اینکه آنها به فکر پاینده خودشان هستند و می دانند که با درخشش در این تیم می توانند اینده شان را تضمین کنند.

تهامی اضافه کرد: در نیم فصل اول هم تیم خوبی داشتیم ولی به دلیل برآورده نشدن خواسته های مالی بازیکنان کارمان کمی گره خورد و این مشکللات کمر تیم را شکست تا اینکه در نهایت این وضعیت ما در جدول رده بنده شده است. گرچه ما الان فقط 9 امتیاز داریم ولی من معتقدم که اگر سقوط هم بکنیم این تیم باید حفظ شود چون پتانسیل بالایی دارد.

وی در این باره که آیا استقلال اهواز توان ماندن در لیگ برتر را دارد یا نه گفت: کار خیلی سختی است. اگر تیم ما به این جوانی نبود که حالا میانگین سنی اش 22 سال است شاید می شد گفت که بتوان آن را نگه داشت اما با این حال ما ناامید نیستیم ولی همان طور که گفتم به این تیم ایمان دارم و اگر هم سقوط کنیم باید آن را حفظ کرد. 

مربی استقلال اهواز در این باره که تساوی دو بازی اخیر این تیم باعث بالا آمدن تیم پرسپولیس و نزدیک شدنش به صدر جدول شده گفت: من قبول ندارم که می گویند ما برای پرسپولیس بازی کردیم. هر تیم مسئول نتایج خودش است. استقلال اهواز برای استان و شهرش بازی می کند و بازیکنانش برای آینده شان. شاید نتایج دو هفته اخیر تیم ما به سود پرسپولیس باشد اما ما برای خودمان بازی کردیم نه پرسپولیس. 

تهامی همچنین درباره افت تیم استقلال در دیدار قبلی مقابل استقلال اهواز تاکید کرد: حدود 30،40 سال است که فوتبال بازی می کنم و تقریبا 30 سال است که به طور حرفه ای این ورزش را هم می بینم و هم با آن سروکار دارم. در طول این 30 سال هرگز استقلال تهران را تا این حد ضعیف ندیده بودم. 

وی افزود: استقلالی که مقابل ما بازی کرد باید به محلات برود و آن جا بازی کند. آنها خیلی بد کار کردند. ما در واقع آن ها را شکست دادیم. اگر داور خط نگهدار اشتباه نمی کرد کاملا مشخص می شد که استقلال تا چه اندازه ضعیف بوده است. البته من نمیدانم علت این مسائل چیست چون در تمرینات استقلال حضور ندارم.

تهامی در پایان در این باره که هواداران استقلال در اینستاگرام عادل کلاه کج به وی توهین می کنند گفت: عادل پسر خوب و خانواده داری است. این حرف ها و رفتارها درست نیست. 95 درصد فوتبالیست ها از قشر ضعیف جامعه هستند که برای موفقیت شان زحمات زیادی می کشند. به همین خاطر به حرمت زحمتی که این بازیکن برای خود و خانواده اش می کشد نباید به او بی احترامی شود.