سعید آذری در رابطه با سومین تساوی متوالی تیمش بعد از تعطیلات لیگ برتر اظهار داشت: باید فوتبال را به صورت پکیج نگاه کرد و ما به این کاری نداریم که در چند بازی گذشته چه نتیجه ای گرفته ایم. البته در همین بازی دیروز تا دقیقه 95 از حریف پیش بودیم اما طی یک اشتباه فردی گل دریافت کردیم که چیزی از ارزش های بازیکنان ما کم نمی کند. در ضمن در زمینی بازی می کردیم که کیفیت چمنش به هیچ عنوان خوب نبود. با این حال از تمام بازیکنانی که با تمام توانشان در زمین حاضر شدند تشکر می کنم.

وی با اشاره به اشتباهات داوری علیه ذوب آهن در بازی دیروز عنوان کرد: متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد این هستیم جهت عقربه اشتباهات داوری تغییر کرده و به ضرر تیم های اصفهانی است. در همین بازی دیروز گل سالم کاوه رضایی را آفساید اعلام کردند و یک پنالتی هم برای ما نگرفتند. البته من نمی خواهم ضعف تیم خودم را پنهان کنم چون بازیکنان باید تلاش شان را بیشتر کنند و به همان روانی گذشته توپ را داخل زمین به گردش درآورند. 

مدیرعامل ذوب آهن همچنین تصریح کرد: متاسفانه برخی از باشگاه ها جوی به راه انداختند که روی قضاوت داوران صد در صد تاثیرگذار بوده است. در بازی دیروز همه دیدند کاوه رضایی با مدافع حریف در موقعیتی یکسان قرار داشت و حتی از آن عقب تر بود اما داور به شکلی عجیب آفساید اعلام کرد. یک توپ دیگر از کرنر می آید و به دست مدافع حریف می خورد اما داور هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. به نظرم الان مشخص می شود داوری ها به نفع چه تیمی است و به ضرر چه تیمی. همین چند روز پیش دیدیم در بازی پرسپولیس و فولاد پنالتی فولاد گرفته نشد و حتی باید دروازه بان پرسپولیس هم اخراج می شد. آن قدر گفتند باند اصفهانی که در نهایت داوری ها هم به ضرر ما شده و هم سپاهان.

آذری در پاسخ به این سوال که ذوب آهن توانست طلبش را باعث حق رشد صادقیان از پرسپولیس بگیرد گفت: ما از سازمان لیگ درخواست کردیم پول ما را باتوجه به حکم کمیته انضباطی بدهد اما آنها این کار را انجام نمی دهند. متاسفانه همه چیز در فوتبال معطوف این است که چه کسی رئیس فدراسیون شود. تیم نفت به عنوان یکی از نماینده های ایران حذف شد اما کسی صدایش درنیامد. چرا تیم خوبی مثل نفت با این کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان قدرتمند باید دچار بحران مالی شود و در نهایت به حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا آن هم در تهران منجر شود. 

وی ادامه داد: جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال بالا گرفته و هیچ کس به فکر باشگاه ها نیست. حذف تیم نفت به فوتبال ایران ضربه می زند. البته این شتری است که در خانه سه تیم دیگر آسیایی هم خوابیده و نباید از آنها انتظار زیادی در آسیا داشته باشیم. از آن سو می بینیم باشگاه های عربستانی با یک دیگر ائتلاف کردند که به ایران نیایند اما در اینجا نفت شب مسابقه پول شامش را ندارد بدهد. این یک فاجعه بزرگ برای فوتبال ماست و متاسفانه کسی به آن توجه نمی کند. 

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره غیبتش در جلسه مدیران باشگاه ها با نمایندگان فدراسیون و وزارت ورزش بر سر ماجرای عربستان بیان داشت: بله. آن روز به جلسه نرفتم چون خیلی دیر به من اعلام کردند و در ضمن روز بازی با پرسپولیس یعنی بدترین زمان ممکن بود. زمانی که تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس به اصفهان می آیند من یک مسئولیت حقوقی هم دارم که خدای ناکرده اتفاق بدی رخ ندهد. البته چند باری از این جلسات در چند هفته اخیر برگزار کردیم اما مطمئن باشید اگر تاثیری داشت نفت با این شرایط حذف نمی شد. اگر هم این رویه ادامه پیدا کند مطمئنا هر سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان در همان دوره گروهی حذف خواهند شد.

آذری در پایان در خصوص اینکه همچنان به قهرمانی تیمش خوش بین است اذعان داشت: من تا به حال به کسی قول قهرمانی نداده ام و از این به بعد هم نخواهم داد. ما از هفته آینده وارد لیگ قهرمانان آسیا می شویم و بازی های فشرده می تواند کار ما را سخت تر کند. اتفاقات فوتبال هم قابل پیش بینی نیست. کسی فکر نمی کند ما دیروز در دقیقه 95 آن هم روی اشتباه دانیال اسماعیلی فر سه امتیاز را از دست بدهیم. البته من قصد ندارم تقصیر را به گردن این بازیکن جوان بیندازم چون به توانایی های او ایمان دارم.