مجید جلالی  در خصوص پیروزی تیمش مقابل سپاهان در بازی خارج از خانه پیش از دیدار حساس مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی فوق‌العاده سنگینی بود و سپاهان هم خیلی خوب بازی کرد. سعی کردیم که نیمه اول فشار آنها را بگیریم و نیمه دوم به خواسته‌های‌مان برسیم. نیمه دوم برای ما خوب پیش رفت و بچه‌ها فداکارانه و حسابگرانه بازی کردند که توانستیم به پیروزی برسیم.

 

وی درباره دیدار روز پنجشنبه تیمش مقابل پرسپولیس گفت: امسال جدول یک شرایط خیلی خاص و ویژه دارد و سال‌های سال است که به این شکل نشده بود. هر هفته تحولات زیادی در جدول ایجاد می‌شود و تیم‌ها در آن جابه‌جا می‌شوند که به همین دلیل بازی‌ها خیلی مهم شده‌اند. اکنون وضعیت به شکلی شده که 10 هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ از تیم اول تا دهم همگی جدول شانس قهرمانی دارند و این مسئله جدول را ویژه کرده است. بازی ما هم با پرسپولیس به همین دلیل حساس بوده و حساسیت آن از حالت معمول بیشتر است. اکنون خودمان را برای یک بازی بزرگ و خوب آماده می‌کنیم و دیدار با پرسپولیس اصلاً راحت نخواهد.

 

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سؤال که تیمش باید با پرسپولیسی که این روزهای خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد مواجه شود و چه راه‌حلی برای تقابل با تفکرات برانکو ایوانکوویچ دارد؟ خاطرنشان کرد: همانطور که گفتید، باید با پرسپولیسی بازی کنیم که هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد، اما راه‌های نفوذ به این تیم را بلدیم و در بازی از این راه‌ها استفاده خواهیم کرد.

 

جلالی درباره اینکه در تیم‌های لیگ برتری پس از هر شکست یا تماشاگران علیه مربی شعار می‌دهند یا از سوی باشگاه شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه می‌خواهند مربی را تغییر بدهند و این اتفاق برای خودش هم رخ داده است، گفت: این شعارها و این شایعات موضوع جدیدی نیست و نیاز به ریشه‌یابی دارد. مطمئن باشید تماشاگری که روی سکو نشسته، تمایل به این کار ندارد. این مسائل را باید بررسی کرد و ببینیم برخی افراد با این جنجال‌ها و حاشیه پردازی‌ها چه چیزی را دنبال می‌کنند. همانطور که گفتم این مسئله نیاز به ریشه‌یابی دارد و البته موضوعی است که جلوی پیشرفت فوتبال را می‌گیرد.

 

وی درباره اینکه یکی از مسائلی هم که مقابل پیشرفت فوتبال را گرفته بحث قانون سربازی است که باعث شده باشگاه‌ها بازیکن سازی نکنند و با این شرایط آینده فوتبال ایران چه می‌شود، گفت: ما این هفته یک بازیکن زیر 17 سال را بازی دادیم و مقابل سپاهان محمد سلطانی‌مهر برای اولین بازی در لیگ برتر به میدان رفت و خیلی هم خوب بازی کرد. با چیزی که اکنون می‌بینیم، اگر بخواهم در ذهنم 20 سال آینده را ترسیم کنم، این کار خیلی هم سخت نیست. با چیزی که بر اساس تجربیات به دست آورده‌ام و با شرایطی که فوتبال ما جلو می‌رود، همواره شکست خواهیم خورد و 20 سال دیگر هم باز می‌نشینیم و می‌گوییم که چرا مربی این تعویض را انجام نداد یا بازیکن چرا پنالتی را این مدلی نزد. تا 20 سال دیگر باز هم این شکست‌ها خواهد بود و باز هم حرف‌های تکراری زده خواهد شد.

 

سرمربی تیم فوتبال سایپا تأکید کرد: اینکه یک روزی مجموعه‌ای از متخصصان فوتبال جمع شوند و مشکلات فوتبال را بی‌طرفانه آسیب‌شناسی کنند، در فوتبال ما وجود ندارد. فضای فوتبال این اجازه را نمی‌دهد که متخصصان، مشکلات را آسیب‌شناسی کنند و به همین دلیل باید بگوییم که نمی‌توان آینده خوبی برای فوتبال متصور بود.

 

جلالی درباره اینکه حاشیه‌های فوتبال بیشتر از آسیب‌شناسی‌اش شده و اکنون هم ماجرای ساختمان پزشکی را به سوژه داغی تبدیل کرده‌اند و کارلوس کی‌روش در چند روز اخیر صحبت‌هایی در این باره انجام داده، گفت: من از این موضوع اطلاع ندارم اما من در برابر هر موضوعی که دلسوزانه و برای پیشرفت فوتبال باشد، مقاومت‌های زیادی می‌بینم و این به نظرم چیزی است که باید ریشه‌یابی شود. فی‌البداهه نمی‌توان گفت که چرا و چگونه فوتبال ما اسیر این حواشی شده و پیشرفت نمی‌کند. شکست همیشه باید اراده‌ای برای آسیب‌شناسی باشد اما می‌بینم اصلاً اجازه و فضای چنین کاری داده نمی‌شود که گروهی بگویند دلیل این آسیب‌ها چیست. اکنون در زمانی هستیم که سکوت خودش نوعی موفقیت است.