داریوش شجاعیان  درباره بازی گسترش مقابل استقلال اظهار داشت: این هفته یک بازی حساس مقابل تیم خوب استقلال داریم. این مسابقه هم برای ما و هم برای آنها اهمیت بالایی دارد. چراکه می خواهیم جایگاه مان را در جدول رده بندی بهبود بخشیم. انشاالله که شاهد بازی قشنگی باشیم. 

وی درباره زمانی که در فصل نقل و انتقالات نیم فصل می خواست به استقلال بپیوندد و باشگاه گسترش مخالفت کرد گفت: آن روزها دیگر گذشته و توجهی ندارم. من با گسترش فولاد قرارداد داشتم و دارم. به همین دلیل آنها اجازه ندادند به استقلال بروم. فراز کمالوند در زندگی فوتبالی من نقش بسزایی داشته و از این بابت ناراحت نیستم. 

هافبک گسترش فولاد در ادامه افزود:برای بازی با استقلال انگیزه ویژه ای دارم و می خواهم مقابل این تیم و هواداران پرشورش تمام توانم را بگذارم و انشاالله پس از مدت ها برای گسترش گلزنی کنم.

وی درباره رایگان اعلام شدن تماشای بازی روز جمعه و همچنین استقبال کم مردم تبریز از بازی های گسترش فولاد تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی روز جمعه رایگان شده است و این مسابقه در یک روز تعطیل هم برگزار می شود احتمالا هواداران استقلال حضور پررنگی در ورزشگاه خواهند داشت و همین کار ما را سخت می کند. اما از طرفی می تواند به شور و هیجان بازی اضافه کنم. درباره استقبال کم مردم تبریز از بازی های گسترش فولاد هم باید بگویم انتظار داریم مردم از ما حمایت بیشتری به عمل بیاورند. به هر حال ما هم نماینده تبریز هستیم و برای سربلندی این شهر و مردمش تلاش می کنیم. اگر مردم به ما توجه نداشته باشند به مشکل خواهیم خورد. 

شجاعیان درباره بازی قبل گسترش در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس که آنها علیرغم به نمایش گذاشتن یک بازی خوب شکست خوردند بیان داشت: در آن دیدار ما بازی بسیار باکیفیتی را ارائه کردیم و بدشانس بودیم که به پرسپولیس باختیم. فکر می کنم گسترش فولاد از محدود تیم های لیگ امسال بود که توانست پرسپولیس را تحت فشار بگذارد. با این حال ما باید در بازی با استقلال تمرکز بالایی داشته باشیم.  

وی درباره بازی دیروز استقلال مقابل نفت تهران که منجر به شکست این تیم شد گفت: بازی دیروز استقلال را دیدم. بدشانس بودند که بازی را نبردند. البته نباید از کیفیت بد زمین تختی هم به سادگی بگذریم. استقلال فوتبال روی زمین را ارائه می دهد و به همین دلیل مقابل نفت به مشکل خورد. 

هافبک گسترش فولاد درباره اشتباهات داوری که استقلالی ها به آن اعتراض داشتند و اینکه آیا این مساله نمی تواند در داوری بازی استقلال مقابل گسترش تاثیر داشته باشد خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری جزئی از بازی است. بازیکنان و کادر فنی تیم ها باید به نظرات داور احترام بگذارند و اطاعت کنند. انشالله که قضاوت بازی روز جمعه هم مناسب باشد و مشکلی از این بابت به وجود نیاید. 

شجاعیان در پایان درباره علاقه اش به استقلال و اینکه آیا او هم مانند بیرانوند ممکن است در آینده تغییر موضع دهد و تیم مورد علاقه اش را تغییر دهد گفت: همان طور که قبلا هم گفته بودم من از بچگی طرفدار تیم استقلال بودم اما فوتبال حرفه ای شده است. آرزوی هر بازیکنی است که برای دو تیم بزرگ پایتخت بازی کند. از طرفی من با گسترش فولاد قرارداد دارم و در بازی روز جمعه حداکثر توانم را برای پیروزی این تیم به کار می برم. در ضمن من اصولا بازیکن صادق و آرامی هستم و نمی خواهم جو ورزشگاه را علیه خودم متشنج کنم.