استیماچ: در این نتایج همه مقصریم،من بیشتر

ایگور استیماچ در گفت و گویی درباره اینکه به جای ترافیک تهران و حضور در استقلال، در اصفهان حضور دارد اظهار داشت:خیلی خوشحالم که در اصفهان حضور دارم.ترافیک تهران با ماشین های میلیونی اش خیلی زیاد است.البته در اصفهان هم مشکلات ترافیک را داریم.همیشه این استرس را دارم که زود به تمرین برسم.

وی ادامه داد: همان طور که چرچیل گفته است سعی کن توقف نکنی و به کار خود ادامه دهی.مسلما در نتیجه گیری سپاهان،سرمربی مقصر اول است و بعد در درجات بعدی،افراد دیگر نظیر بازیکنان هستند.

استیماچ درباره نتایج سپاهان گفت: چندین دلیل وجود دارد. یکی از آنها عدم تمرکز کافی جلوی دروازه حریف است. در هر بازی موقعیت های زیادی به دست می آوریم. باید بگویم که تمام این موقعیت ها در حین بازی و با تاکتیک ها به دست می آید. اینها نتیجه تمرینات ماست و هیچ یک از این موقعیت ها شانسی به دست نمی آید. متاسفانه علت دومی که دوست ندارم تکرار کنم ولی لازم می شود که آن را تکرار کنم مشکلات و اشتباهات اساسی داوری است که بیشتر گریبان تیم ما را گرفته است. 

وی درباره اینکه سایر تیم ها هم از داوری متضرر شده اند اذعان داشت: برای سایر تیم ها بعضی وقت ها این اتفاق رخ می دهد اما برای ما از وقتی که من آمده ام در تمام بازی ها این اتفاق افتاده است. در بازی با پرسپولیس می توانستیم دو بر یک برنده شویم. در تلویزیون هم نشان داده شد که گل تساوی حریف درست نبود. در بازی با فولاد در دقیقه دوم گل درستی زدیم که داور قبول نکرد. مسلما اگر آن گل را پذیرفته بودند شرایط در آخر بازی راحت تر می شد. اما به دلیلی که فقط برای داور مشخص است آن گل را نپذیرفتند.

وی درباره بازی با سایپا و موقعیت های زیاد سپاهان که هدر رفت و اینکه گفته می شود بین بازیکنان مشکلاتی وجود دارد گفت: مساله عدم همدلی وجود ندارد. زیرا هماهنگی که بین بازیکنان وجود دارد در نتیجه تمرین است و در بازی هم بازیکنان این را نشان می دهند. از طرف دیگر من اشکالی متوجه بازیکن خاصی نمی بینم. با این شرایطی که در آن وجود داریم به واقع بچه ها دارند قهرمانانه بازی می کنند. زیرا آنها به حرفه ای ترین شکل با مسائلی مبارزه می کنند که ما را درگیر خود ساخته است. 

اسیتماچ افزود: دوست ندارم درباره شرایط مالی صحبت کنم. زیرا ظاهرا چنین موقعیتی در تمام فوتبال ایران وجود دارد. چنین چیزی تنها مختص سپاهان نیست و در تمام تیم ها وجود دارد. 

وی درباره صحبت های هادی عقیلی مبنی بر کمک به باشگاه در اردوی ترکیه گفت:من هم شنیده ام که او خواسته در اردوی سپاهان به تیم کمک کند.در مورد جزئیات نمی توانم دقیق بگویم. می دانم که هادی این پیشنهاد را داد که اگر لازم باشد می تواند به باشگاه کمک کند. اما اینکه باشگاه با کمک وی این دوره را گذراند نمی توانم پاسخ دهم.

سرمربی سپاهان درباره ماجرای اخراج عقیلی از سپاهان و مطرح شدن صحبت هایی که سبب ناراحت شدن استیماچ گشت گفت: تنها چیزی که اتفاق افتاد این بود که من به عنوان مسئول فنی و سرمربی تیم تصمیم گرفتم. وظیفه و تکلیف من این است که همه کار کنم تا فضای مثبت در باشگاه مان وجود داشته باشد. زیرا اینها پیش شرط نتیجه گرفتن است.

وی درباره اینکه آیا امکان تغییر نظرش درباره عقیلی هست یا نه اظهار داشت: عقیلی بازیکن بسیار خوب و قدیمی سپاهان است و من این حق را به خودم نمی دهم که هیچ صحبتی علیه وی کنم. اما من تلاش می کنم که بهترین نفرات را در هر بازری در ترکیب قرار دهم. به خاطر اتفاقاتی که این چند روز رخ داد تا زمانی که من سرمربی سپاهان باشم ایشان در تیم حضور نخواهد داشت. 

استیماچ درباره یارگیری خوب سپاهان در نیم فصل و اهدافش قبل از بازی با پرسپولیس گفت: واقعا انتظار داشتیم که نتایج خوبی به دست آوریم. ماه ژانویه را برای آماده سازی استفاده کردیم. در این ماه توانایی فیزیکی بازیکنان را بالا بردیم و برای ادامه لیگ و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا آماده شدیم. من معتقدم که وقتی اولین برد را کسب کنیم بردهای دیگر به دنبال آن می آیند. آنچه مهم است این مساله است که در فوتبال هیچ چیزی یک شبه رخ نمی دهد. مثلا وقتی برانکو سال پیش به پرسپولیس آمد باشگاه به دلیل نتایج ضعیف وی به وی اولتیماتوم داده بود. اما چون باشگاه نقشه مدونی در رابطه با وی داشت شرایط را تحمل کردند و پس از شش ماه کار، نشان داده شد تصمیم برانکو و انتخاب نفرات از طرف وی کاری درست بوده است. 

 

به گزارش کاپ،وی افزود: کار با کیفیت و با برنامه نتایج خوب به دنبال خواهد داشت. باور کنید ما هم می توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم و صحبت های کنونی ما درباره مسائل زیباتری بود. 

سرمربی سپاهان درباره اینکه پنالتی زن تیمش خلعتبری است یا علی کریمی، خاطرنشان کرد: از نظر ما بازیکن اولی که پنالتی ها را می زند پریرا است. او وقتی که رویش هم خطا می شود خودش پنالتی را می زند. ولی او در بازی سایپا متاسفانه به خاطر ضربه ای که خورده بود مجبور شد کنار زمین بیاید و رویش معالجه صورت گیرد. در آن لحظه چندتا بازیکن اظهار علاقه کردند که پنالتی را بزنند. برای من باعث خوشحالی است که این تعداد بازیکن در چنین بازی حساسی به خود اجازه می دهند که پنالتی بزنند.

وی به شوخی افزود: نفر دومی که قرار بود در بازی سایپا پنالتی  بزند هادی عقیلی بود!

سرمربی سپاهان ادامه داد: متاسفانه در ایران رابطه خاصی وجود دارد که بازیکنان قدیمی و باتجربه دوست دارند خودشان این کار را انجام دهند و وقتی توپ را به دست می گیرند آن را دیگر به کسی نمی دهند.

وی درباره ن پیش بینی خود از شرایط آتی سپاهان اذعان داشت: ما نوسترآداموس نیستیم که پیش بینی کنیم. فوتبال بحثی خیلی حساس است. من به سپاهان آمده ام زیرا آنهایی که باشگاه را اداره می کنند برنامه خاص برای تداوم صدرنشین های باشگاه در سال های آتی ایجاد کرده اند. به همین خاطر ما باید چنین برنامه ای را ادامه دهیم و شرایط را ایجاد کنیم. هدف این است که این شرایط در باشگاه ایجاد شود.

استیماچ درباره وضعیت محرم نویدکیا و جایگاه این بازیکن در سپاهان گفت:درباره محرم هم باید بگویم کهاو دست راست من در تیم است. من باید هر روز از وی تشکر کنم زیرا بعد از این همه صدمات و جراحی هایی که انجام داده است به هیچ وجه امید خود به آینده را از دست نداده است. او یک بازیکن بسیار بسیار مهم در تیم ماست. آدمی بسیار مثبت اندیش که کاملا شرایط باشگاه را درک کرده است. او به بهترین شیوه کار خود را انجام می دهد. طوری که وظایف یک کاپیتان در تیم است.