در روز استعفای کی‌روش من هم استعفا کردم

افشین پیروانی که روی خط برنامه نود آمده بود، در خصوص اختلاف کارلوس کی‌روش با برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: 2 بحث را باید پیگیری کنیم. بحث نخست به حضور اینفانتینو دبیرکل یوفا در ایران برمی‌‌گردد که دوستان گفتند که کی‌روش دعوتی از او نکرده است. خودم دیدم که کی‌روش و اینفانتینو از طریق ایمیل با هم در ارتباط هستند و سرمربی تیم ملی از اینفانتینو دعوت کرده است.

«دوستان نباید اشتباه را با اشتباه جبران کنند». وی افزود: دوستان یا فراموش کرده‌اند یا کوتاهی می‌کنند. اگر قبول داریم کی‌روش مربی شناخته شده‌ای است، باید در جریان دعوت او می‌بودند. سوالم این است که بهتر نبود در کنار کی‌روش، کاپیتان تیم ملی، علی دایی، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا منصوریان، جواد نکونام و ... برای حضور دبیرکل یوفا در ایران دعوت می‌شدند؟ شاید برخی از آنها نمی‌آمدند اما بهتر بود که دعوت می‌شدند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: دوستان عنوان کرده‌اند که نمی‌خواستند برای حضور اینفانتینو بحث فنی را پیش بکشند. ما و کی‌روش هم نمی‌خواستیم بحث فنی را انجام دهیم. آنهایی که فوتبالی نبودند، باید کاری می‌کردند که اینفانتینو رابطه خوب بین اعضای تیم ملی و فدراسیون فوتبال را می‌دید. انتقاد من از رئیس فدراسیون این بود که توقعی ندارم که من یا کی‌روش را دعوت کند اما زیرمجموعه او باید از کی‌روش دعوت می‌کردند. آقایان ساعت 3 بامداد از علی دایی برای این کار دعوت کرده بودند.

پیروانی در خصوص اینکه اینفانتینو در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده که کفاشیان او را برای حضور در ایران دعوت کرده است، گفت: به هر حال کی‌روش سیگنال‌هایی داده بود که اینفانتینو به ایران بیاید.

وی در مورد نارضایتی کی‌روش از عدم امکانات کافی برای تیم ملی عنوان کرد: خیلی از دوستان در این چند وقت مصاحبه‌هایی انجام داده‌اند و باید بررسی شود که کی‌روش به لحاظ فنی مربی بزرگی است یا خیر. یکی از دوستان مصاحبه کرده که بردن گوام و هند مربی نمی‌خواهد اما این حرف درست نیست. ما با کی‌روش در جام جهانی با نیجریه به تساوی دست پیدا کردیم و بازی پای‌پایی با آرژانتین انجام دادیم. کره‌جنوبی را در خاک خودش شکست داده و شیلی را با همه نفراتش بردیم.

مدیر تیم ملی فوتبال با بیان اینکه استعفایش را به کفاشیان داده است، گفت: عاشق نتیجه گرفتن تیم ملی هستم و اگر بدانم که فردی غیر از کی‌روش می‌تواند به تیم ملی کمک کند، وظیفه‌ام این است که از او حمایت کنم. در این مقطع به عنوان مدیر تیم ملی باید از کی‌روش حمایت کنم.

پیروانی ادامه داد: به لحاظ غیرفنی، تیم ملی نیاز به امکانات دارد. ما باید چیزهای اولیه مانند لباس، چمن خوب و ... داشته باشیم. هیچ اتفاقی برای چمن کمپ تیم‌های ملی نیفتاده است و وقتی این موضوع را به کفاشیان می‌گوییم، پاسخ این است که بودجه ندارند. وضعیت لباس تیم ملی نباید انعکاس داده شود. اردوی تیم ملی از بیستم اسفند آغاز می‌شود اما هنوز لباس نداریم.

وی در واکنش به این موضوع که تاریخ استعفای کی‌روش دقیقا به پایان کار کفاشیان می‌خورد و برخی‌ها اعتقاد دارند که سرمربی تیم ملی وارد بازی انتخابات ریاست فدراسیون شده است، گفت: باید بگویم که استعفایم را زمانی دادم که کی‌روش هم همان روز استعفا کرده بود. می‌توانید از مترجم کی‌روش بپرسید که سرمربی تیم ملی از من خواست که به خاطر دو بازی حساس تیم ملی در فروردین ماه به تیم ملی کمک کنم اما اعلام کردم وقتی نقایص را می‌بینم اجازه دهند که بروم تا شاید فرد دیگری بتواند کمک کند. هر کسی که تیم ندارد مصاحبه می‌کند. متاسفانه بدنامی بهتر از گمنامی شده است.

مدیر تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه بهتر است خیرینی که به تیم فوتبال امید کمک کردند به تیم ملی هم کمک کنند، تصریح کرد: کی‌روش حمایتی از کفاشیان نکرده است اما می‌دانم که کفاشیان نمی‌تواند به تنهایی کار را جلو ببرد اما جزئی‌ترین چیزها را می‌گویند پول نداریم. اگر کی‌روش دغدغه دارد یا من استعفا می‌دهم به این خاطر است که تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود نخواهد کرد. کی‌روش حتی به من گفت که پیش محمدباقر قالیباف شهردار تهران برویم تا به تیم ملی کمک شود. اصلا دلیل منطقی ندارد و نمی‌دانم چرا امکانات نداریم. نمی‌خواهم از وزارت ورزش و جوانان دفاع کنم اما با بودجه‌ای که این وزارتخانه دارد و بازی‌های المپیک نیز در پیش است، بهتر است مسئولان بلندپایه به تیم ملی کمک کنند.