پرسپولیس با فوتبال زیبا امیدوارکننده تر از استقلال+تصاویر

تیم‌های مطرح میلان همواره جزو تیم‌هایی هستند که نزد طرفداران فوتبال ایران به خصوص طرفداران استقلال و پرسپولیس از محبوبیت خاصی بهره مند هستند. دو تیمی که سال‌هاست از سطح اول فوتبال قاره اروپا فاصله گرفته و دیگر ارج و قرب سابق را ندارند. درست مثل استقلال و پرسپولیس که به خاطر بحران‌های مالی و مدیریتی دیگر قطب‌های اصلی فوتبال ایران و آسیا نیستند. در طول این چند سال بارها وضعیت تیم‌های محبوب پایتخت مد اروپا شبیه به استقلال و پرسپولیس بود از جایگاهشان در جدول سری A گرفته تا مسائل مدیریتی و مالکیتی‌شان اما این بار اتفاق جالب‌تری رخ داد آن هم در وضعیت نتیجه گیری و رند حرکتی دو تیم بود که شباهت وحشتناکی به هم داشت.

 

 

در ایتالیا فصل با درخشش خیره کننده اینتر آغاز شد تا جایی شاگردان مانچینی با بردهای متوالی صدرنشین بلامنازع ایتالیا بودند اما میلان با سرمربی جدید خود سینیشا میهائیلوویچ مدام می‌باخت و زیر بار انتقادات قرار می‌گرفت. این وضعیت برای هفته‌های متوالی ادامه داشت تا جایی که در مقطعی از فصل فاصله دو تیم به 14،13 امتیاز هم رسید و سرمربی میلان تا یک قدمی اخراج هم رفت. این وضعیت درست شبیه شرایط استقلال و پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی فصل بود که مظلومی و شاگردانش می‌بردند و در صدر جدول یکه تازی می‌کردند و برانکو و سرخپوشان می‌باختند و در انتهای جدول فاصله‌شان با استقلال بیشتر و بیشتر می‌شد تا موضوع اخراج برانکو به شایعه روز فوتبال ایران تبدیل شود.

 

 

هر چه فصل جلوتر می‌رفت اوضاع متفاوت‌تر می‌شد به خصوص برای آبی و قرمزپوشان پایتخت ایران و پایتخت مدت اروپا چون آبی‌ها افت می‌کردند و قرمزها اوج می‌گرفتند. در ایتالیا هنوز مسابقات به نیم فصل نرسیده بود اینتر مانچو کورس قهرمانی نیم فصل را به ناپولی باخت و در تهران هم استقلال قهرمانی نیم فصل را با چند نتیجه بد به هم نام خوزستانی خود تعارف کرد. در عوض پرسپولیس برانکو موتور بردها و گلزنی هایش روشن شد و رفته رفته فاصله را با استقلال کمتر کرد و جایگاهش را مساعدتر و میلان هم با میهائیلوویچ روی نوار برد گام برداشت و پله به پله در جدول سری A صعود کرد.

 

 

وضعیت بد اینتر ادامه پیدا کرد تا جایی که نه تنها از کورس قهرمانی بازماند بلکه تا پله پنجم سقوط کرد تا میلان از همین فرصت سود برده و با رساندن اختلاف به دو امتیاز سایه‌اش پشت سر رقیب دیرینه‌اش سنگینی کند درست مثل استقلال که با چند نتیجه بد این فرصت را به پرسپولیس برانکو داد تا در کورس قهرمانی به یک قدمی آنها رسیده و فاصله‌اش به دو امتیاز برسد و پشت سر استقلال بایستد. رسانه‌های ایتالیایی عرصه را برای مانچینی تنگ‌تر کرده و با انتقادات خود جایگاه او را به خطر انداختند درست مثل پرویز مظلومی که شایعه استعفایش نقل محافل خبری ایران شد در عوض میهائیلوویچ به مرد محبوب میلانی‌ها تبدیل شد درست مثل برانکو که حالا پرسپولیسی‌ها از او به عنوان موفق‌ترین مربی یکی، دو دهه نام می‌برند و دنبال تمدید قراردادش هستند.

 

 

هر چقدر در ایتالیا راجع به اینتر مانچینی ناامیدانه صحبت می‌کنند و شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان قائل نیستند از میلان به عنوان تیمی شایسته و جوان تعریف می‌کنند که می‌تواند سومین سهمیه ایتالیا در فصل آینده معتبرترین تورنمنت باشگاهی اروپا باشد. درست مثل استقلال که کمتر کسی با این نمایش‌ها امیدی به موفقیتش دارد تا سهمیه آسیایی بگیرد اما پرسپولیس با فوتبال زیبا و تماشاگرپسندش همه را امیدوار کرده که قهرمان شده و به آسیا بازگردد.