تیم‌هایی که در دو سال گذشته برابر نفت تهران بازی می کنند به خوبی می‌دانند که نفت تهران در سانتر از جناحین و البته ضربات آزاد چه تیم خطرناکی است اما استقلالی‌ها بی‌توجه به این موضوع بارها به تیم حریف موقعیت سانتر و ضربه آزاد دادند. استقلال در طول بازی روز یکشنبه بارها با خطاهای بی مورد در پشت محوطه جریمه این فرصت را به ایمان مبعلی داد که با استفاده از سانترهای دقیقش دروازه استقلال را تهدید کند و جالب تر اینکه به جز یک مورد این علی قربانی بود که با استفاده از قد بلندش با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد.

 

بی گمان آبی ها دو اشتباه بزرگ در بازی با نفت انجام دادند که در نهایت منجر به شکست شان شد، یکی خطاهای بی مورد پشت محوطه جریمه و یکی عدم پوشش مناسب روی علی قربانی که استاد استفاده از ضربات سر است.

 

شاید اگر محمدرضا اکبریان خطای هند سیدجلال را پنالتی اعلام می کرد، امروز رکورد شکست‌ناپذیری استقلال به 21 بازی رسیده بود، اما آنالیز صحنه‌های حساس بازی با نفت نشان می دهد که کادرفنی استقلال در خنثی کردن نقطه قوت حریف کاملا ناموفق بوده است.

 

 

دقیقه 9 : ضربه آزاد ایمان مبعلی از سمت چپ محوطه جریمه با گل به خودی حنیف عمران زاده همراه شد. نفت تهران دراولین ضربه آزاد شاگرادن پرویز مظلومی را سخت ترین کل ممکن مجازات کرد.

 

 

دقیقه 15: سانتر ایمان مبعلی بازهم از روی ضربه آزاد و این بار از سمت راست با ضربه سر علی قربانی همراه شد و مهدی رحمتی توپ را با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد.

 

 

دقیقه 26 : بازهم سانتر فوق العاده ایمان مبعلی از سمت راست محوطه جریمه با ضربه سر علی قربانی روبرو شد که توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت. جالب است که بدانید در این صحنه نه میثم مجیدی و نه یعقوب کریمی نتوانستند مزاحمتی برای بهترین بازی ساز نفتی ها ایجاد کنند و البته هیچکدام از مدافعان استقلال پوششی روی علی قربانی نداشتند تا ضربه سر او با اختلاف بسیار کم به بیرون برود.

 

 

دقیقه 36 : بازهم سانتر ایمان مبعلی از سمت راست و بی احتیاط استقلالی ها روی خطا دادن به بازیکنان خطرناک نفت تهران باعث شد تا سیدجلال حسینی با ضربه سر توپ را با اختلاف کم به بیرون دروازه بزند.