ارلوس کی روش چند روز پیش در مصاحبه ای با رسانه ها پیرامون مشکلاتش در روی نیمکت تیم ملی به نکته ای در قبال حضور بازیکنانی مثل رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه در تیم ملی اشاره کرد و گفت:« بعضی ها در آن زمان برای حضور اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد در تیم ملی مشکلاتی به وجود آوردند و لحظات دشواری برای من و شاگردانم رقم زدند اما در آن برهه صلاح نبود این حرف ها گفته شود تا طرفداران در جریان قرار بگیرند».

 

دو بازیکنی که در فوتبال اروپا رشد کرده بودند و در باشگاه های خود ستاره کلیدی محسوب می شدند توسط کارلوس کی روش به فدراسیون فوتبال برای حضور در تیم ملی معرفی شدند اما پروسه ملی پوش شدن شان ماه ها طول کشید و سرمربی تیم ملی برای دراختیار داشتن شان سختی های بسیاری به جان خرید و از همه بدتر انتقادات تندی را نیز از اهالی فوتبال شنید. حتی یکی از مربیان معروف در طعنه به حضور مهاجمی مثل قوچان نژاد خطاب به کی روش گفت:« ما در لیگ دسته اول و دوم خود بازیکنانی هم سطح با قوچان نژاد کم نداریم و نیازی نبود که برویم و از خارج بازیکن برای تیم ملی بازیکن بیاوریم».

 

در حالی که بازیکنان مد نظر در مورد این اتفاقات سکوت پیشه کرده بودند سرانجام با افزایش انتقادات و جدی شدن شایعه استعفای کارلوس کی روش آنها سکوت خود را شکسته و در ادامه حمایت های خود از سرمربی تیم ملی تمام صحبت های کارلوس را در خصوص این مشکلات تایید کردند که از جمله این بازیکنان اشکان دژآگه بود. ستاره کلیدی ایران که در حال حاضر در فوتبال قطر با پیراهن العربی درخشش فوق العاده ای دارد در مصاحبه ای مفصل پیرامون روزهای سخت قبل از حضور در تیم ملی ایران حرف های جالبی زد که بخشی از آن می تواند کلید حل معادله صحبت های کی روش باشد.

 

اشکان دژآگه در همین ارتباط گفت:«من نمی خواستم در این باره حرف بزنم ولی حالا که آقای کی روش گفته، باید چیزهایی بگویم. متاسفانه آدم هایی مشکل درست می کردند که از بین خود ما بودند و این مساله بیشتر برای مان سخت و غیر قابل باور بود. من یک روز ناامید شدم و فکر کردم دیگر نمی توانم به تیم ملی بیایم چون مدام کار عقب می افتاد و جالب تر این که این افراد از دل فدراسیون بودند که در ظاهر به دنبال حل مشکل بودند و در باطن مشکل درست می کردند. اصلا باورم نمی شد که این اتفاقات را رقم می زنند اما چون دلم می خواست به عنوان یک ایرانی اصیل به تیم ملی کشورم و کارلوس کی روش کمک کنم همه این سختی ها را به جان خریدم و درست مثل رضا قوچان نژاد پیراهن ایران را پوشیدم».

 

این صحبت های اشکان دژاگه می تواند بسیاری از معادلات مجهول ادامه حضور کارلوس کی روش را در تیم ملی تا حدود زیادی حل کند ضمن این که با ادامه حمایت های اخیر ملی پوشان از سرمربی تیم ملی به نظر می رسد مساله ماندن یا نماندن او در راس کادر فنی تیم ملی در ماه های آتی ترکش های گوناگونی برای مخالفان و موافقانش در پی داشته باشد.