زیبا بازی کردن پرسپولیس یک اهرم فشار برای استقلال است

مجید نامجومطلق در خصوص نتایج ضعیفی که استقلال در چند بازی اخیر گرفته است، گفت: من معتقدم مشکلات مالی روی بازیکنان تأثیر منفی گذاشته و آنها از این شرایط ناراحت هستند. استقلال پتانسیل بالایی دارد، ولی با این پتانسیل زیبا بازی نمی‌کند. مطمئناً در درازمدت قابل پیش‌بینی بود که با این مشکلات، نتایج خوب از بین برود و رقیبان استقلال به این تیم نزدیک شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال از لحاظ فنی هم دچار اُفت شده است، خاطرنشان کرد: استقلال از لحاظ فنی هم اُفت کرده است و وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد قطعاً مسائل فنی هم در عدم نتیجه‌گیری آن تأثیرگذار است. البته این را هم باید در نظر گرفت که مشکلات مالی روی روحیه بازیکنان تأثیر منفی گذاشت. من امیدوارم که استقلال خیلی زود به روزهای خوبش برگردد. معتقدم این تیم همچنان یکی از شانس‌های قهرمانی محسوب می‌شود.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا خوب بازی کردن پرسپولیس می‌تواند روی استقلال فشار بیاورد، گفت: مطمئناً زیبا بازی کردن پرسپولیس یک اهرم فشار برای استقلال است. هواداران استقلال در کنار نتیجه گرفتن، دنبال بازی زیبا هستند، ولی در حال حاضر فوتبال استقلال باطراوت و شاداب نیست. شما می‌بینید که هواداران پرسپولیس حضور پرشماری در استادیوم دارند. آنها به ورزشگاه می‌روند، چون از بازی پرسپولیس لذت می‌برند. وقتی تماشاگر راضی نباشد به استادیوم نمی‌رود.

نامجومطلق در مورد انتقادهایی که از مهاجمان استقلال می‌شود، گفت: وقتی طراحی حمله خوب باشد، طبیعتاً موقعیت گل ایجاد می‌شود و این شرایط را در پرسپولیس و برخی از تیم‌های دیگر می‌بینیم. استقلال اما می‌خواهد براساس مهارت‌های فردی گل بزند، در ضمن یک تفاوت اصلی میان این دو تیم وجود دارد. پرسپولیس در 50 متر رو به جلو بازیکنان بسیار سرعتی، تکنیکی و دونده دارد، ولی استقلال در فاز تهاجمی مثل پرسپولیس نیست.

وی در مورد اینکه کدام تیم را مدعی جدی قهرمانی می‌داند، خاطرنشان کرد: به نظر من پرسپولیس، استقلال، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن مربع مدعیان قهرمانی هستند.