گلی که پرسپولیس خورد خطا بود؟

ابراهیم صادقی که رکورددار بازی در لیگ برتر است، مقابل پرسپولیس چهارصد و هشتمین بازی خود را انجام داد. صادقی هنوز هم یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان نارنجی‌پوشان است.

 

بازی با پرسپولیس چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود. تماشاگران از بازی دو تیم لذت بردند. در 15-20 دقیقه اول طبیعی بود که پرسپولیس با توجه به حمایت تماشاگرانش بازی را در اختیار بگیرد. آنها در این دقایق به ما گل هم زدند اما پس از آن بازی متعادل شد و ما حتی یک موقعیت تک به تک را از دست دادیم. در نیمه دوم بازی کاملا در اختیار ما بود و می‌توانستیم برنده شویم. در این بازی فرصت خوبی بود تا سایپا کیفیت بازی‌اش را نشان دهد.

 شما می‌توانستید بازی را در ورزشگاهی دیگر و بدون تماشاگر برگزار کنید.

حضور تماشاگران خیلی خوب بود. بازیکنان سایپا هم از حضور تماشاگران پرسپولیس لذت بردند و انرژی گرفتند. تیم ما با حضور تماشاگران بهتر بازی می‌کند.

چرا ورزشگاه آزادی را انتخاب کردید که ورزشگاه خانگی پرسپولیس محسوب می‌شود؟

شاید این سؤال خیلی‌ها باشد اما واقعیت این است که ما دوست داشتیم بازی در ورزشگاه دستگری برگزار شود که ورزشگاه خانگی ماست اما امکان برگزاری این مسابقه در دستگردی نبود و بین ورزشگاه تختی و آزادی بازیکنان ما همه دوست داشتند بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود زیرا هم چمن مناسبی داشت و هم شور و حرارت تماشاگران پرسپولیس می‌توانست به ما کمک کند. حضور تماشاگران حریف هم به ما انگیزه داد. هم بازیکنان ما از این حضور پرشور و هم تماشاگران از دیدن این مسابقه لذت بردند.

برخی می‌گویند گل سایپا خطا بوده است.

نتایج کارشناسان داوری مختلف است اما به نظر من گل ما خطا نبود. دروازه‌بان حریف و بازیکنان ما برای ضربه زدن به توپ پریدند و توپ گل شد. داوری مشکل خاصی نداشت هر چند من کمتر در مورد داوری در فوتبال ایران نظر می‌دهم ولی داوری این مسابقه مشکل خاصی نداشت.

داور یک خطا به سود پرسپولیس اعلام کرد و بعد نظرش را عوض کرد.

بله روزبه شاه‌علی‌دوست در آن صحنه به توپ تکل زد و قصد پاس دادن نداشت. من هم این نکته را به داور گفتم و خوشبختانه داور با کمکش مشورت کرد و تصمیم صحیح را گرفت.

فکر می‌کنید سایپا بتواند در کورس قهرمانی بماند؟

ما تیم پنجم جدول هستیم و با تیم چهارم جدول هم‌امتیازیم. هدف ما از اول این بود که یکی از سه تیم بالای جدول باشیم. در بازی با پرسپولیس این شانس را داشتیم که بازی ما دیده شود و کیفیت فنی سایپا را ببینند. قبول دارم تیم ما گاهی نوسان داشته اما کادر فنی سایپا هم معتقد است کیفیت تیم ما رو به رشد است. با این حال فقط مردم نتایج سایپا را می‌بیند و بازی‌های ما کمتر پخش می‌شود. همه می‌گویند ما به استقلال خوزستان و نفت باخته‌ایم اما کسی نمی‌گوید که ما از نظر فنی تیم برتر میدان بوده‌ایم زیرا بازی تیم را ندیده‌اند. کادر فنی ما به بازیکنان هم گوشزد کرده که سایپا می‌تواند نتایج بهتری بگیرد و بازیکنان بزرگتر فکر کنند. سایپا بعد از سال 85-86 دیگر در لیگ قهرمانی نداشته و ما امسال این شانس را داریم که نتایج خوبی بگیریم.

 عادل فردوسی‌پور در گزارش تلویزیونی گفت جای نکونام در تیم سایپا خالی است. نظر شما چیست؟

نکونام بازیکن بزرگ و خوبی است اما آندو هم خیلی به ما کمک می‌کند او در همین مدت کم توانسته با تیم ما هماهنگ شود. آندو درگیرانه و ساده بازی می‌کند. با روحیه جنگندگی که دارد می‌تواند به تیم ما خیلی کمک کند تا سهمیه آسیایی بگیریم.

حضور پرشور تماشاگران به خاطر رایگان شدن مسابقات است. با این مسئله موافقید که همه بازی‌ها رایگان شود؟

من با حضور تماشاگران موافقم. فوتبال با تماشاگر معنی پیدا می‌کند و فوتبال بدون تماشاگر لذتی ندارد. شاید ما امکانات خوبی به تماشاگران در ورزشگاه‌ها نمی‌دهیم که آنها حاضر نیستند 10-15 هزار تومان بابت بلیت بدهند. اگر امکانات بهتری به تماشاگران بدهیم آنها به ورزشگاه می‌آیند. امیدوارم مسئولان تدبیری بیندیشند تا حضور تماشاگران در ورزشگاه تداوم داشته باشد. زیرا لذت فوتبال به حضور تماشاگرانش است.

 لیگ چند روز تعطیل می‌شود.

بله 14 روز لیگ تعطیل است. امیدوارم در 9 هفته باقیمانده هم لیگ ما همچنان داغ و جذاب باقی بماند. 7-8 تیم مدعی قهرمانی هستند.