بازیهای پرسپولیس با حضور زوج های مختلف دفاعی را با هم مرور می کنیم:

 

پرسپولیس 2 – 2 پدیده

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

عملکرد: پرسپولیس در حالی در این بازی دو گل دریافت کرد که محسن بنگر دور از انتظار ظاهر شد و نتوانست عملکرد مناسبی از خود در زمین به نمایش بگذارد.

 

استقلال خوزستان 2 پرسپولیس یک

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – لوکا ماریچ

عملکرد: زوج خط دفاعی پرسپولیس تغییر کرد اما این تیم در اهواز روی اشتباه ایمان صادقی شکست خورد تا در دومین بازی اش نیز ناکام باشد.

 

سپاهان 4 پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: لوکا ماریچ – مایکل اومانا

عملکرد: یک گل به خودی از سوی اومانا، مصدومیت ماریچ و اشتباهات پیاپی خط دفاعی حاصل آن چیزی جز دریافت 4 گل در فولادشهر برای سرخ ها در پی نداشت.

 

پرسپولیس یک  ذوب آهن 2

 

زوج خط دفاعی: مایکل اومانا و محسن بنگر

عملکرد: باز هم تغییرات در زوج دفاع میانی پرسپولیس و البته سرخ ها با اشتباه داوری این بازی را به حریف واگذار کردند.

 

فولاد 0 پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: مایکل اومانیا و علیرضا نورمحمدی

عملکرد: پرسپولیس اولین برد خود در لیگ برتر و اولین کلین شیت را به جا گذاشت.

 

 

پرسپولیس یک سایپا 2

 

زوج خط دفاعی: مایکل اومانیا و محسن بنگر

عملکرد: علیرغم پیروزی در اهواز، با توجه به پایان محرومیت بنگر او به خط دفاعی بازگشت و البته پرسپولیس در روز اشتباه داوری نتیجه را به حریف واگذار کرد. برخورد توپ به سر رامین رضاییان در این بازی از سوی احمد صالحی پنالتی اعلام شد!

 

تراکتورسازی 0 پرسپولیس یک

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: برانکو برای اولین بار به زوج خط دفاع ایرانی اش اعتماد کرد و آنها موفق شدند در تبریز بعد از سال ها این تیم را به برتری برسانند و دومین کلین شیت فصل را نیز به نام سرخ ها کنند.

 

پرسپولیس یک صبای قم یک

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – علیرضا نورمحمدی

عملکرد: پرسپولیسی ها در اولین دیدار خود بعد از درگذشت هادی نوروزی در حالی که همه چیز حول درگذشت کاپیتان بود برابر حریف یک گل دریافت کردند و در نهایت نیز نورمحمدی با توجه به درگیری اش با قاسم دهنوی از زمین اخراج شد.

 

سیاه جامگان یک پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

 

عملکرد: پرسپولیس در یکی از آسانترین دیدارهایش در این فصل برابر حریف با دو گل به برتری رسید و در نهایت اشتباه محسن بنگر در دفع توپ که آن را درون محوطه جریمه برای نقی زاده مهیا کرده بود، تک گل حریف را ساخت.

 

پرسپولیس 2 ملوان 0

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر و لوکا ماریچ

عملکرد: پرسپولیس در یکی از بی نقص ترین بازی های فصل خود پیش از دربی موفق شد ملوان که آن روزها تیم چندان بدی نبود را شکست دهد و با روحیه وارد دربی شود.

 

استقلال یک پرسپولیس یک

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: برانکو تصمیم گرفت در این بازی حساس به زوج ایرانی اش اعتماد کند و آنها نیز جز در صحنه ای که جابر انصاری سود برد و با ضربه سر دروازه سوشا مکانی را باز کرد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و خصوصا بنگر که در فاز تهاجمی نیز در زمان شکست تیمش عملکرد خوبی داشت.

 

پرسپولیس یک استقلال اهواز 0

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: بازی در برابر تیم انتهای جدولی لیگ برتر در آن مقطع تنها خط هجومی پرسپولیس را به دردسر انداخته بود و آنها در صحنه های مختلف توانایی های خود را در از دست دادن فرصت ها نشان دادند!

 

نفت تهران یک پرسپولیس یک

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: پرسپولیسی های سراسر هجومی در استادیوم تختی یکی پس از دیگری فرصت های خود را از دست دادند تا دانشگر در تک موقعیت نفت با ضربه ای آرام دروازه سوشا را باز کند.

 

پرسپولیس یک گسترش فولاد 0

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: مقاومت مناسب پرسپولیس در مقابل عناصر تهاجمی گسترش در نهایت یک دیدار دیگر بدون گل خورده را برای سرخپوشان ثبت کرد.

 

راه آهن 0 پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

عملکرد: بازی برابر تیمی که همچنان از نظر گلزنی در ضعف به سر می برد در هفته پانزدهم با دو گل به سود پرسپولیس و بدون گل خورده به پایان رسید تا آنها نیم فصل را به خوبی پایان دهند.

 

پدیده 2 پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر

عملکرد: گل اول روی اشتباه سوشا مکانی و خروج بد او و در ادامه یک گل به خودی از بنگر که در ادامه‌ی بازی با پاس گلی که خودش به طارمی داد جبران شد.

 

پرسپولیس 2 استقلال خوزستان 0

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

عملکرد: زوج کروات – مازنی پرسپولیس در این بازی گلی دریافت نکرد تا آنها برابر قهرمان نیم فصل موفق به کسب ارزشمندترین برد فصل خود شوند.

 

پرسپولیس 2 سپاهان 2

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – علیرضا نورمحمدی

عملکرد: دریافت دو گل از سپاهانی که هفته هاست در حسرت برد به سر می برد در آزادی مانع از کسب برد سرخ ها شد. یک اشتباه در مهار بازیکن در ضربه کرنر و اشتباه دوم در توپ تودر در میان دو مدافع میانی پرسپولیس که نورمحمدی را از جریان بازی خارج کرد باعث شد تا آنها با نتیجه 2 بر 2 این بازی را به پایان برسانند.

 

ذوب آهن 2 پرسپولیس 2

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

عملکرد: در حالی که پرسپولیسی ها در فولادشهر با یک گل پیش بودند در ضد حمله یک پنالتی توسط کامیابی نیا به حریف دادند و گل دوم و تساوی این تیم نیز در دقیقه پایانی و روی ارسال از جناح چپ و ناتوانی در زدن ضربه سر اول. علیرضا نورمحمدی در دقایق پایانی جانشین ماریچ شده بود.

 

پرسپولیس یک فولاد 0

 

زوج خط دفاعی: محسن بنگر – لوکا ماریچ

عملکرد: پرسپولیس در آزادی موفق شد دیدار با فولاد را بدون گل خورده به پایان برساند و اولین دبل خود در لیگ برتر را نیز به ثبت برساند.

 

سایپا یک پرسپولیس یک

 

زوج خط دفاعی: لوکا ماریچ – محسن بنگر

عملکرد: زوج خط دفاع میانی پرسپولیس متشکل از مازنی – کروات تا دقایق پایانی موفق عمل کردند و باز هم عدم تمرکز در ثانیه های پایانی و تعویض های برانکو برای حفظ گل برتری آنها را تحت فشار قرار داد و در حالی که بنگر توپ اول را زده بود، در بازگشت کسی به کمک لوبانف و زدن توپ نرفت و دغاغله روی خط دروازه پرسپولیس را باز کرد.

 

***

پرسپولیس در بیست و یک هفته گذشته به تناوب از چهار مدافع میانی اش استفاده کرده که در این بین زوج ماریچ و بنگر رکورددار حضور در زمین هستند.

 

زوج محسن بنگر – لوکا ماریچ؛ بدون باخت و متمرکز

 

زوج ایرانی و کروات پرسپولیس در 8 دیداری که در کنار هم به میدان رفتند 3 تساوی و 5 برد برای تیم شان رقم زدند و 6 گل نیز دریافت کردند.

 

مایکل اومانیا – لوکا ماریچ؛ یک بار برای همیشه

 

زوج مدافعان میانی خارجی پرسپولیس تنها یک بار و در دیدار با سپاهان از سوی برانکو به کار گرفته شدند و بعد از دریافت 4 گل پرونده این زوج بسته شد.

 

علیرضا نورمحمدی – محسن بنگر؛ سریال تساوی ها

 

زوج ایرانی پرسپولیس در کنار هم 8 بار به بازی گرفته شدند و در این میان 5 تساوی و سه برد و 7 گل خورده در کارنامه سرخپوشان ثبت شد.

 

علیرضا نورمحمدی – لوکا ماریچ؛ شکست

 

زوج کاپیتان اول و مدافع کروات یک بار در کنار هم به میدان رفتند که حاصل آن یک شکست 2 گله برای سرخ ها بود.

 

مایکل اومانیا – محسن بنگر؛ شکست و شکست

 

مدافع کاستاریکایی پرسپولیس در این فصل مهره بدشانسی تیم بوده و در کنار محسن بنگر هم در دو دیداری که به میدان رفته، 4 گل خورده و 2 شکست ثبت شده است.

 

مایکل اومانیا – علیرضا نورمحمدی؛ و طعم برد

 

اومانیا در تنها برد خود در ترکیب پرسپولیس در کنار نورمحمدی موفق شده تجربه بدون گل دریافتی را پشت سر بگذارد. هر چند این زوج تنها یک بار در کنار هم به میدان رفتند.