لیاقت پرسپولیس قهرمانی است

ادموند بزیک معتقد است تیم برانکو ایوانکوویچ با فوتبال زیبا و تهاجمی‌ای که بازی می‌کند لیاقت قهرمان شدن را دارد اما باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آورد بهتر استفاده کند تا امتیازات مهم را از دست ندهد.

 

اظهارات بزیک را در ادامه می خوانید:

 

* بازی پرسپولیس‌ و سایپا چطور بود؟

- من متاسفانه کل بازی را ندیدم اما آن دقایقی که دیدم، پرسپولیس‌ سوار بازی بود و فکر می‌کنم حق پرسپولیس‌ بود که سه امتیاز را بگیرد اما همیشه به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. پرسپولیس‌ اگر همین روند را ادامه دهد، می‌تواند سهمیه آسیا را بگیرد.

 

* یعنی نمی‌تواند قهرمان شود؟

- فکر نکنم اما پرسپولیس‌ اگر می‌خواهد قهرمان شود باید از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد، بهترین استفاده را ببرد.

 

* گل خوردن در دقایق آخر بازی هم برای پرسپولیس‌ معضلی شده است. قبول دارید؟

- طبیعت فوتبال همین است. شما اگر دو، سه گل از حریف جلو باشید، دقیقه آخر هم گل بخوری، چیزی عوض نمی‌شود. پرسپولیس‌ باید بهترین استفاده را از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد، ببرد. نمی‌گویم صددرصد فرصت‌هایش را گل کند اما باید از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند چون این بازی زیبایی که پرسپولیس‌ به نمایش می‌گذارد، اگر با نتیجه همراه باشد تماشاگر لذت بیشتری می‌برد. پرسپولیس‌ هر بازی 8، 9 موقعیت خوب به دست می‌آورد و حداقل باید دو گل بزند تا آخر فصل به چه کنم چه کنم نیفتد. حیف این فوتبال زیبای پرسپولیس‌ است که با نتیجه همراه نباشد.

 

* چرا برانکو از دقیقه 60 به بعد به فکر دفاع و حفظ نتیجه بود؟

- حساسیت‌های بازی و حضور پرسپولیس‌ در جمع مدعیان باعث می‌شود که دنبال حفظ نتیجه باشد و برانکو هم می‌خواست پیروزی‌اش را حفظ کند اما بعضی مواقع این شیوه نتیجه نمی‌دهد. همه تیم‌ها ممکن است دقایق آخر گل بخورند و همان‌طور که دیدید سپاهان هم دقیقه 94 از تراکتورسازی گل خورد و باخت. وقتی با یک گل از حریف جلو هستید باید آن را حفظ کنید تا سه امتیاز را بگیرید اما گاهی اوقات این اتفاقات می‌افتد.

 

* عده‌ای معتقدند عملکرد برانکو در آوردن مدافعان به زمین وقتی که تیمش جلو است، ناشی از ترسو بودن اوست. این فرضیه را قبول دارید؟

- این‌ها حرف‌هایی است که از مد افتاده. برانکو اگر ترسو باشد که تیمش این‌طوری بازی نمی‌کند. برانکو با سیستم 2-4-4 لوزی بازی می‌کند که نشان می‌دهد ترسو نیست. وقتی این سیستم را انتخاب کرده، ریسک گل خوردنش زیاد می‌شود اما تیم در فاز هجومی هم خیلی قوی می‌شود. پرسپولیس‌ آمار گل خورده‌اش کم است و به همین دلیل از دقیقه 60 به بعد رو به دفاع آورد چون دنبال امتیاز است تا در کورس قهرمانی بماند.

 

* پرسپولیس‌ آخر فصل حسرت این امتیازات را نمی‌خورد؟

- بقیه مدعیان هم مساوی کرده‌اند و نمی‌برند. برانکو در بازی مقابل سایپا دنبال حفظ نتیجه بود و واقعا حیف است پرسپولیس‌ نتیجه نگیرد چون لیاقت این تیم قهرمانی است چرا که فوتبال زیبایی بازی می‌کند و حیف است این امتیازات را از دست بدهد. از دست دادن امتیاز نگران‌کننده است اما جبران می‌شود چون بازی‌های سخت تیم تمام شده و می‌توانیم امیدوار باشیم.