توتی: با وضعیت فعلی دیگر نمی‌توانم در رم بمانم

فرانچسکو توتی پس از تیره‌و‌تار شدن روابطش با لوچانو اسپالتی، سرمربی رم، هشدار داد که با تداوم داشتن وضعیت فعلی‌اش نمی‌تواند به دوران بازیگری خود در پایتخت ایتالیا ادامه دهد.

اسپالتی از ماه گذشته که جای رودی گارسیا را در نیمکت تیم فوتبال رم گرفت، به ندرت به توتی فرصت بازی داده است و هفته گذشته در مصاف با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا هم کاپیتان کهنه‌کار تیمش را تنها در سه چهار دقیقه پایانی بازی به میدان فرستاد.

توتی با ابراز نارضایتی از وضعیتش به شبکه «رای» گفت: هنوز فکر می‌کنم بازیکنی هستم که از نظر فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارد و می‌تواند به دوران بازیگری‌اش ادامه دهد. دوران مصدومیتم سپری شده است و حالا اگر در تیم قرار نگیرم و بازی نکنم، تصمیمی صرفاً تاکتیکی است و ربطی به وضعیت جسمانی من ندارد. با ادامه پیدا کردن وضعیت فعلی نمی‌توانم در رم بمانم، چون نیمکت‌نشینی برایم واقعاً آزاردهنده است. اینکه بازیکنانی در سن و سال من کمتر از سایرین بازی می‌کنند را درک می‌کنم، اما چه از نظر شخصی و چه از این نظر که برای رم کارهای زیادی انجام داده‌ام، دوست ندارم که دوران بازیگری‌ام به این شکل تمام شود. من به خاطر کارهایی که در اینجا انجام داده‌ام، انتظار احترام بیشتری را دارم.

توتی در پاسخ به این سؤال که رابطه‌اش با لوچانو اسپالتی، سرمربی رم چگونه است، تأکید کرد: ما به هم صبح‌بخیر و عصربخیر می‌‌گوییم. فقط همین. او درباره من چیزهای خوبی به مطبوعات گفته است، اما آنها را رودررو به خودم نمی‌گوید. من به اسپالتی به عنوان سرمربی رم احترام می‌گذارم و فکر می‌کنم که او شایستگی ادامه دادن به کارش در رم را دارد.

قرارداد توتی 39 ساله در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و او برای اولین بار در دوران بازیگری‌اش احتمال بازنشسته شدن خود را رد نکرد.

وی عنوان کرد: قرارداد من تا ماه ژوئن اعتبار دارد. من منتظر تصمم پالوتا (رئیس باشگاه) هستم و در پایان فصل شرایط را ارزیابی می‌کنم. انتظار دارم مردم منصفانه با موضوع برخورد کنند، واقعیت را به من بگویند و شرایط را برایم مشخص کنند.