مجید صالح در واکنش به این موضوع که به گفته کارشناسان، استقلال بیش از حد محتاط بازی می‌کند و همین احتیاط باعث شد از گسترش فولاد 10 نفره گل بخورد، گفت: «اتفاقا ما خیلی محتاط بازی نمی‌کنیم. تعجب می‌کنم از کسانی که بازی استقلال را محتاط می‌بینند. این طبیعت فوتبال است که تیمی وقتی گل می‌‌خورد برای جبران حمله می‌کند و تیمی که گل جلو افتاده از گل یا گل‌هایی که زده دفاع می‌کند. تمام کسانی که بازی را دیدند، شاهد بودند که ما در ضدحمله گل‌های سوم و چهارم را نزدیم.»

 

وی ادامه داد: «اشتباه ما در این بازی همان اشتباهی بود که صبا در ورزشگاه آزادی مقابل ما انجام داد. ما در آن بازی یک گل زدیم و دقایق بعد 10 نفره شدیم اما بازیکنان ما پا پس نگذاشتند و در 70 دقیقه‌ای که یک یار کمتر داشتیم فرصت‌های گلزنی هم خلق کردند. ما برابر گسترش‌فولاد دچار اشتباه شدیم و با توجه به دو گلی که از حریف جلو بودیم تصور کردیم که خیلی راحت بر بازی سوار خواهیم شد اما بازیکنان گسترش که چیزی برای از دست دادن نداشتند بازی رو به جلو و جسورانه‌ای از خود نشان دادند و فرصت گلزنی داشتند که در نهایت به گل هم رسیدند.»

 

مربی استقلال خاطرنشان کرد: «ما بهترین خط حمله لیگ را داریم و به طور حتم دوست نداریم بازی که با اختلاف گل بیشتری می‌توانیم به سود خود به پایان ببریم با اختلاف کمتری به پایان برسانیم. مطمئن باشید ما در ادامه هم خیلی محتاط بازی نمی‌کنیم هر چند احتیاط کردن بد نیست و اتفاقا جزو شرایط موفقیت یک تیم است.»

 

صالح درباره اینکه چه دلیلی دارد استقلال فرصت‌های خوب گلزنی را به سادگی از دست می‌دهد، بیان کرد: «قطعا هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال دوست ندارند توپی که می‌توانند به گل تبدیل کنند را از دست بدهند. این موضوع ربطی به اشباع شدن بازیکنان ندارد و حتی اگر چند گل جلو باشیم هم بازیکنان تلاش می‌کنند تا فرصت‌ها را گل کنند. برابر گسترش اگر به دو گل بسنده کرده بودیم دو فرصت بسیار خوب روی دروازه این تیم بعد از گل‌ها خلق نمی‌کردیم.»

 

وی درباره بازگشت خسرو حیدری به ترکیب استقلال عنوان کرد: «خسرو جلوی گسترش هم آماده بازی بود اما با توجه به اینکه به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود ما ریسک نکردیم از ابتدا او را به زمین بفرستیم و گذاشتیم اگر به او نیاز شد به ترکیب تیم اضافه شود که با بازی خوب دیگر مهره‌های تیم نیازی به او نشد. قطعا در فاصله دو هفته‌ای که لیگ تعطیل است کادر پزشکی تیم حداکثر تلاشش را می‌کند تا دیگر بازیکنان مصدوم تیم هم به ترکیب برگردند تا با آمادگی کامل به مصاف حریفان برویم.»

 

مربی استقلال در خصوص دیدار با راه‌آهنی که کادرفنی اش استعفا داده و در شرایط مناسبی به مصاف استقلال نخواهد آمد، تصریح کرد: «ما هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم. پیش از این هم گفته بودم که ما برابر تیم‌های نیمه پایین جدول کار سخت‌تری داریم چرا که این تیم‌ها خطر سقوط را حس‌ می‌کنند و با حداکثر توان خود را خرج خواهند کرد تا موفق شوند و با‌ آرامش در لیگ بمانند. ما توجهی به مشکلات تیم راه‌آهن نداریم. آنها در بازی رفت خیلی ما را اذیت کردند و نمی‌خواهیم دوباره برابر تیم به مشکل بخوریم.»

 

صالح درباره عادل شیحی مراکشی که قرار است به استقلال اضافه شود نیز بیان داشت: «او دیروز و امروز تست‌های پزشکی را پشت سر می‌گذارد و در صورت قبولی در این تست‌ها از فردا با تیم تمرین می‌کند تا در صورت رضایت کادرفنی و مظلومی سرمربی تیم با استقلال قرارداد ببند. عادل شیحی سابقه بازی در تیم کلن آلمان را دارد و در خط میانی به عنوان یک بازیکن بازیساز از او استفاده خواهیم کرد.»