محسن کریمی به ستاره استقلال تبدیل شده است؛ جوانی که فعل ‌خواستن را به خوبی صرف کرد و توانست به سرعت برق و باد پله‌های رشد و پیشرفت را طی کند و به امید اول مظلومی تبدیل شود. پسر خوب استقلال در برابر گسترش‌فولاد گل زد تا سوژه مصاحبه ما باشد.

گل زدن جلوی 80 هزار استقلالی دلچسب و شیرین است.

خیلی زیاد. واقعاً یک حس شیرین و دوست‌داشتنی است. وقتی می‌توانی برای استقلال گل بزنی، انگار دنیا را به تو داده‌اند. من عاشق استقلال هستم. استقلال را دوست دارم و حاضر نیستم پیراهن این تیم را با دنیا عوض کنم. گل زدن و نشاندن لبخند شادی بر لبان هواداران استقلال قابل توصیف نیست.

طلسم ناکامی‌های استقلال هم شکست.

استقلال خیلی بدشانس بود که نتوانست در چند دیدار گذشته به پیروزی برسد. ما علی‌رغم تمام شایستگی‌هایی که داشتیم، به برد نرسیدیم و از این موضوع ناراحت بودیم. همه همقسم شده بودیم گسترش‌فولاد تبریز را شکست داده و 3 امتیاز کامل را بگیریم. در نهایت این اتفاق خوشایند نیز رقم خورد.

دوباره صدرنشین شدید.

به خانه خودمان برگشتیم. صدرنشینی، برازنده استقلال است. در این فصل هفته‌های زیادی در رتبه اول قرار داشتیم و به صورت موقت آن را از دست دادیم. حالا باید این جایگاه را حفظ کنیم.

به قهرمانی خیلی امیدواری.

خیلی زیاد، شک نکنید اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، می‌توانیم قهرمان شویم. باور کنید برای این مهم پتانسیل بالایی داریم. قهرمان شدن می‌تواند هدیه‌ای از طرف ما باشد به هواداران عزیز استقلال. من برای رقبای خود احترام زیادی قائل هستم. تیم‌های بزرگی در تعقیب استقلال هستند اما ما به چیزی جز این موضوع فکر نمی‌کنیم.

مهار ضربه پنالتی توسط رحمتی خیلی در این موفقیت نقش داشت؟

آقامهدی بهترین دروازه‌بان ایران است و توانست بار دیگر شایستگی‌ها و توانایی‌هایش را نشان دهد. ایشان با مهار ضربه پنالتی ابراهیمی ورق بازی را برگرداند و روحیه تیم را بالا برد. رحمتی در نقش کاپیتان نیز کمک زیادی به استقلال می‌کند.

هواداران نیز برای استقلال سنگ‌تمام گذاشتند.

عالی بود وقتی هواداران به استادیوم می‌آیند، انرژی خارق‌العاده‌ای می‌گیریم. حضور آنها سورپرایز بزرگی برای ما بود. فوتبال یعنی همین. فوتبال با هواداران زنده است. دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم و امیدوارم باز هم در بازی‌های آینده با حضورشان در ورزشگاه، استقلال را تنها نگذارند.

مظلومی به تو اعتقاد زیادی دارد. اعتماد و اعتقاد سرمربی به این موفقیت‌های تو کمک زیادی می‌کند؟

پرویزخان مظلومی در نقش سرمربی حامی من بوده است. او همه‌جوره پای من ایستاد و بارها و بارها با من حرف زد و روحیه داد. ایشان کمک کرد من به اعتماد به نفس کامل برسم و بتوانم بدون استرس برای استقلال بازی کنم. هیچ‌وقت محبت‌های سرمربی‌ام را فراموش نمی‌کنم و امیدوارم جواب اعتماد ایشان را بدهم.

او آخر بازی تو را صدا زد و در گوشت چیزی گفت.

او گفت آفرین. از جان مایه گذاشتی و عالی بودی البته ایشان همین حرف را به همه بازیکنان زد.

از عملکرد خودت تا اینجای کار رضایت داری؟!

تا حدودی. اگر بخواهم درباره خودم حرف بزنم، باید بگویم متوسط رو به بالا هستم اما این برایم کافی نیست. انگیزه‌های زیادی دارم؛ انگیزه‌هایی که از ابتدای فصل با من بوده و بیشتر هم شد. بعد از آسیب‌دیدگی برخی‌ها می‌گفتند افت کرده و وقتی این حرف‌ها را می‌شنیدم، تلاشم را دوچندان می‌کردم. برای من یک قانون وجود دارد؛ باید هر روز نسبت به قبل پیشرفت کنم. تازه در ابتدای راه هستم و راه زیادی برایم باقی مانده است.

به آقای گلی فکر می‌کنی؟

چرا که نه...

همین فصل؟!

بله، در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و می‌توان به هر چیزی رسید. تا هفته آخر تلاشم را می‌کنم برای استقلال گل بزنم. انسان با امید زنده است.

فکر می‌کردی روزی آرش برهانی و پروپییچ را نیمکت‌نشین کنی؟

آرش برهانی یک فوتبالیست بزرگ با دلی بزرگتر است. او همیشه به من لطف داشته و کمکم می‌کند. خیلی وقت‌ها شده به من کمک کرده و تجربیات گرانبهایش را در اختیارم قرار داده است. من یک روز دوست داشتم آرش برهانی را از نزدیک ببینم و حالا با او همبازی هستم. آقاآرش بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است. افتخار می‌کنم با او و دیگر بزرگان استقلال همبازی هستم.