استقلال دفاع می‌خواهد یا هافبک؟

استقلال با استفاده متناوب از جابر انصاری و فرشید اسماعیلی  در پست هافبک پشت مهاجم موفق شده با 31 گل زده به همراه پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را داشته باشد. هرچند استقلال در 21 بازی گذشته ایرادهای اساسی در گردش توپ و البته موقعیت سازی برای مهاجمانش داشته است اما در این هفته ها ماشین گلزنی این تیم در مقایسه با سایر تیم ها بسیار خوب کار کرده است و این تیم می تواند با همین نفرات به کار خود ادامه دهد اما مشکل اصلی استقلال به نظر می رسد در پست دفاع وسط این تیم باشد، جایی که پرویز مظلومی بارها مجبور شده ترکیب خود را عوض کند.

 

استقلال در 8 هفته اول از زوج حاج محمدی- عمران زاده در خط دفاع خود استفاده کرد که در این مدت 9 گل دریافت کرد و همین موضوع باعث شد حاج محمدی به یک نیمکت نشین مطلق در این تیم تبدیل بشود. هرچند شرایط استقلال با حضور مگویان در ترکیب اصلی کمی بهتر شد اما بازهم آبی ها هرگز نتوانستند یک خط دفاع مستحکم در تیم شان داشته باشند. شاید اگر مهدی رحمتی در ترکیب استقلال حضور نداشت،  گل های خورده این تیم  بسیار بیشتر از حالا بود اما با این حال آبی ها در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر با 18 گل خورده هشتمین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند که هرگز نمی تواند آمار خوبی برای تیمی باشد که می خواهد در پایان فصل قهرمان شود.

 

با وجود تمام این شرایط در حال حاضر عادل شیحی مراکشی که یک هافبک نفوذی به حساب می آید به ایران آمده تا در صورت تایید کادرفنی استقلال با این تیم قرارداد امضا کند، بازیکنی است که یک سال بدون تیم است و در 3 سال گذشته تنها 5 بازی رسمی انجام داده است.